رفع مشکلات کارت شبکه

رفع مشکلات کارت شبکه موضوعی است که لازمه آن، شناخت دقیق این مشکلات است. همانطور که اطلاع دارید،  کارت شبکه، یکی از مهمترین عناصر سخت افزاری در زمان پیاده سازی یک شبکه کامپیوتری است. این کارت، امکان شبکه شدن چند سیستم و نیز اتصال آنها به اینترنت را برای کاربران فراهم می کند. بروز هر گونه مشکل در این قطعه می تواند اختلالات آزار دهنده ای را در عملکرد کل  شبکه ایجاد نماید. به دلیل حساسیت ها و ظرافت های بالای کارت شبکه، بررسی و ترمیم آن باید توسط افرادی انجام شود که از تخصص و تجربه بالایی در زمینه آی تی و به ویژه شبکه برخودار هستند. مرکز طراحی شبکه ضمن بهره مندی از حضور زبده ترین کارشناسان این حوزه و استفاده از دستگاه ها و تجهیزات روز دنیا، تخصصی ترین خدمات را به شما کاربران گرامی ارائه داده و مشکلات شبکه را به بهترین شکل برطرف می نماید. در ادامه این مطلب، راجع به مشکلات کارت شبکه و روش های رفع این مشکلات، اطلاعات کاربردی تری را به شما ارائه خواهیم نمود.

رفع مشکلات کارت شبکه

کارت شبکه چیست؟

پیش از پرداختن به مشکلات کارت شبکه ، بد نیست کمی با ماهیت این قطعه و عملکرد آن آشنا شوید. کارت شبکه یکی از مهم ترین تجهیزات شبکه است که برای ایجاد شبکه های کامپیوتری لازم و ضروری می باشد. هر کامپیوتر موجود در شبکه ( سرویس گیرندگان و سرویس دهندگان )، نیازمند استفاده از یک کارت شبکه است. رکن اصلی برقراری ارتباط بین کامپیوتر و محیط انتقال ( نظیر کابل ها ی مسی و یا فیبر نوری ) همین قطعه است. طراحی کامپیوتر های قدیمی تر به این گونه بود که باید از کارت شبکه مجزا برای آنها استفاده می شد. اما سیستم های جدید تر، نیاز به کارت مجزا ندارند و از مادربرد های دارای اینترفیس شبکه ای onboard  بهره مند شده اند. جالب است بدانید که هر کارت شبکه دارای یک آدرس فیزیکی(MAC)   است. برای رفع مشکلات کارت شبکه ، باید این اجزا را به خوبی بشناسید و این امر، مستلزم گذراندن دوره های تخصصی در این حوزه می باشد. بنابراین توصیه می کنیم برای تعمیر این قطعه و رفع نواقص آن، از تعمیرکاران مجرب ما در واحد طراحی شبکه ی مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

مشکلات رایج کارت شبکه

نکته ویژه ای که در مورد مشکلات کارت شبکه وجود دارد این است که این قطعه، بخش خاصی ندارد که خراب شده و یا از کار بیفتد. در واقع مشکلات این قطعه بیشتر مربوط به اتصالات آن می باشد. همچنین ایجاد اختلال در سیستم عامل نیز جزء دیگر مشکلاتی است که کارت شبکه با آن مواجه می گردد. یکی دیگر از مشکلات قطعه مورد بحث، مربوط به زمانی است که کارت شبکه در بخش(device Manager)  سییستم رایانه یا لپ تاپ نمایش داده نمی شود. در این صورت ممکن است کارت شبکه بی سیم از مادربرد قطع شده باشد و به این ترتیب، اطلاعاتی از آن در دستگاه به نمایش در نیاید. همچنین گاهی نقاط اتصال کارت شبکه فوجیتسو با مادربرد اکسیده شده و به این ترتیب، ارتباط بین این دو بخش قطع می گردد. خرابی نرم افزار نیز دیگر مشکلی است که کارت شبکه را درگیر کرده و عملکرد کل شبکه را تحت تاثیر قرار می دهد.

رفع مشکل در تنظیمات کارت شبکه

در کنار موارد ذکر شده، یکی از متداول ترین مشکلات کارت شبکه مربوط به تنظیمات این قطعه است. برخی از کاربران با مشکلی با این مضمون مواجه می شوند که هنگام تنظیم آدرس ip به صورت دستی، مجددا تنظیمات به صورت obtain an IP address automatically  باز می گردد. خب این مساله مشکل بسیاری از کاربران است و دلیل اصلی آن، وجود مشکل در برخی از تنظیمات کارت شبکه است. برای رفع این مشکل، باید تنظیمات معیوب را به صورت دستی از رجیستری ویندوز پاک کنید و تنظیمات را مجددا اعمال نمایید. برای این منظور، شما باید مراحل زیر را طی کنید:

  • برای نصب مجدد کارت شبکه، کلید windows+R را زده و وارد run شوید.
  • در صفحه run، عبارتmsc را بنویسید و Enter بزنید.
  • در پنجره Device Managerکه باز می شود، کارت شبکه را انتخاب کنید، روی آن کلیک راست کنید و سپس Uninstall بزنید.
  • بعد از پاک شدن اینکه کارت شبکه از Device Manager ، باید روی Scan for hardware changes کلیک کنید تا کارت شبکه را مجددا اسکن نمایید و درایور را برای آن نصب کنید.
  • پس از طی کردن مراحل ذکر شده، برای رفع مشکلات کارت شبکه در بخش تنظیمات، باید مجددا کلید Windows + R را فشار دهید تا وارد صفحه run شوید.
  • در صفحه run، عبارتexe را بنویسید و سپس Enter بزنید. با این کار وارد صفحه رجیستری می شوید.
  • مسیر HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlNetwork را در صفحه رجیستری دنبال کنید.
  • برای تکمیل فرایند رفع مشکلات کارت شبکه ، باید وارد کنترل پنل ویندوز شده و Network and Internet را انتخاب کنید.
  • ضمن کلیک روی گزینه Network and Sharing Center ، Change adapter settings  را انتخاب نمایید.
  • حالا روی کارت شبکه کلیک راست کنید و Properties را انتخاب نمایید.
  • در پنجره Properties چیزی را تغییر ندهید. فقط روی کلید OK کلیک کنید. با این کار مجددا فیلد Config را در رجیستری خواهید ساخت.
  • مقادیر کارت شبکه را مطابق میلتان تغییر دهید. مقادیر جدید ذخیره خواهند شد و پیکربندی خراب شده و به این ترتیب، مشکلات کارت شبکه برطرف خواهند شد.

مرکز طراحی شبکه

مرکز طراحی شبکه با بهره مندی از واحدهایی مجهز به آخرین تکنولوژی های روز دنیا، خدمات حوزه نت ورک را به کاربران ارائه می دهد. در این مرکز نیروهای زبده ای فعالیت می کنند که سالها در حوزه مورد بحث فعالیت کرده اند و از دانش روز شبکه بهره مند می باشند. طراحی و اجرای انواع سیستم های شبکه، تعمیر مشکلات شبکه، نصب و راه اندازی تجهیزات مختلف شبکه، ترمیم تجهیزات و مواردی از این دست را می توان عمده خدمات ارائه شده در این مرکز به شمار آورد. پرسنل مرکز طراحی شبکه تلاش می کنند ضمن ارائه با کیفیت ترین سرویس ها، رضایت شما کاربران محترم را جلب نموده و شما را از مراجعه به سایر مراکز بی نیاز سازند.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر