رفع کندی گوشی

رفع کندی گوشی با روش هایی که در ادامه این مقاله توضیح می دهیم، امکان پذیر است. این روش ها برای گوشی هایی با سیستم عامل اندورید مناسب است. اگر از گوشی های اندروید استفاده می کنید، خصوصا گوشی هایی که از نظر CPU و RAM نسبت به سایر گوشی ها سخت افزار ضعیف تری دارند، طبیعی است که بعد از مدتی با مشکل کندی آن مواجه شوید. سیستم عامل اندروید رمز و راز هایی دارد که اگر به آنها بی توجه باشید، با ایرادات و مشکلاتی نظیر کند شدن گوشی روبه رو می شوید.

رفع کندی گوشی

روش هایی ساده برای رفع کندی گوشی

حذف برنامه ها از صفحه اصلی

باید بدانید که برنامه هایی که در صفحه اصلی گوشی وجود دارند، از اصلی ترین عوامل کند شدن گوشی هستند. همچنین پس زمینه های متحرک با حجم بالا، حجم قابل توجهی از حافظه را به خود درگیر می کند. لذا توصیه اول برای رفع کندی گوشی این است که برنامه های غیر ضروری را از صفحه اصلی گوشی پاک کنید و بک گراند های سبک تری را انتخاب کنید.

تعویض لانچر گوشی

هرگز فراموش نکنید که لانچر پیش فرض اندروید متناسب ترین لانچر برای آن گوشی است. توصیه نمی شود که آن را تعویض کنید؛ زیرا لانچر پیش فرض کامل و جامع ترین است. اما گاهی تعویض لانچر گوشی در رفع کندی گوشی موثر است. پس به گوگل پلی مراجعه کنید و با کمی جستجو لانچر دیگری را برای گوشی اندروید خود انتخاب کنید.

غیر فعال کردن Speed Boosters

نرم افزار هایی با عنوان Speed Boosters که در ظاهر با هدف افزایش سرعت اندروید تبلیغ می شوند، یکی از عوامل کندی گوشی اندرویدی هستند. از نصب این گونه برنامه ها نیز خودداری کنید تا موفق به رفع کندی گوشی خود شوید.

کنترل برنامه های پس زمینه اندروید

کنترل برنامه های پس زمینه اندروید در رفع کندی گوشی موثر است. برای دیدن برنامه های باز و در حال اجرا در پس زمینه اندروید می توانید از برنامه هایی مثل Greenify استفاده کنید. Greenify این ویژگی را دارد که برنامه هایی که از آنها استفاده نمی کنید، متوقف کند.

حذف برنامه های مخرب در اندروید

برنامه های مخرب نظیر مسنجر فیس بوک و امثال این برنامه ها را از گوشی خود پاک کنید. به این ترتیب تا 15 درصد افزایش سرعت اندروید را تجربه خواهید کرد.

فلش کردن هسته سیستم عامل اندروید

تمامی تعاملات بین بخش های سخت افزاری و نرم افزاری اندروید به کمک کرنل یا هسته انجام می شود. نصب کرنل کاستوم سرعت اندروید را به طور قابل ملاحظه ای بالا می برد.

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید : چطور موبایل را فلش کنیم ؟

تغییر مرورگر گوشی

تغییر مرورگر گوشی می تواند تاثیر شگرفی در رفع کندی گوشی داشته باشد. بد نیست در هنگام کندی اندروید مرورگر کروم و مرورگر فایرفاکس خود را پاک کنید و از مرورگر هایی نظیر Puffin و Opera استفاده کنید.

استفاده از رام جانبی

می توانید در کنار کاستوم رام گوشی، رام سیانوژن را نیز داشته باشید تا تمامی باگ ها و مشکلات اندروید شما را بر طرف کند. برای این کار از یک متخصص کمک بخواهید.

غیر فعال کردن Task Killers

Task Killers با هدف آزاد سازی فضای رام تولید و عرضه شده است. اما متاسفانه خود Task Killers یکی از عوامل کندی اندروید است. اینگونه برنامه ها را در گوشی خود نصب نکنید.

غیر فعال کردن Task Killers

ریستارت کردن گوشی

روش بعدی برای رفع کندی گوشی، ریستارت کردن هر چند وقت یکبار گوشی اندروید است. ریستارت کردن گوشی باعث می شود همه برنامه ها از نو وارد حافظه اصلی شده و اجرا شوند.

تغییر در تنظیمات انیمیشن اندروید

تغییر انیمیشن های اندروید می تواند نقش بسزایی در افزایش سرعت اندروید و رفع کندی گوشی داشته باشد. مسیر Settings > Developer options را طی کنید و Window animation scale،  Transition animation scale و Animator duration scale را تغییر داده و روی .۵x قرار دهید.

غیر فعال کردن همگام سازی برنامه های اندروید

شاید نمی دانید که تمامی برنامه هایی که روی گوشی اندروید خود نصب می کنید، هر 15 دقیقه یک بار توسط سرور از راه دور Sync می شوند. یعنی که برنامه ها به یک باره باهم هماهنگ و همگام می شوند. این همگام سازی باعث کند شدن گوشی می شود. پس بهتر است در بخش Settings گوشی ، Auto-Syncing را تغییر دهید. به این ترتیب می توانید در رفع کندی گوشی اقدام موثری داشته باشید.

نمایندگی مجاز موبایل

نمایندگی مجاز موبایل یک مرکز معتبر و یک مرجع قانونی است که به کمک مرکز سخت افزار ایران خدمات و تسهیلات فراوانی را به کاربران ارائه می دهد. در این نمایندگی انواع و اقسام موبایل ها در مدل ها و برند های مختلف در بخش فروش و تعمیرات حمایت و پشتیبانی می شود. در نمایندگی موبایل امکانات و تسهیلاتی فراتر از خدمات پس از فروش شرکتی فراهم است. این نمایندگی با احترام به اجرای طرح رجیستری، به کاربر اطمینان می دهد که محصولی اصل را از مسیری مطمئن خریداری خواهد کرد. تمام سرویس ها و خدمات تعمیرات موبایل این نمایندگی همراه با ضمانت نامه های معتبر است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

3.5/5 (4 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر