چگونه کاغذ خرد کن را روغن کاری کنیم؟

دستگاه های کاغذ خرد کن یکی از تجهیزاتی هستند که در بسیاری از محیط های اداری مرتبا در حال فعالیت می باشند. این استفاده ی طولانی مدت موجب خرابی کاغذ خردکن و استهلاک اجزا داخلی این دستگاه می شود. روغن کاری کاغذ خرد کن مناسب ترین راهکار مبارزه با استهلاک است.

 اما این کار مراحل خاصی دارد که باید به درستی طی شود. فراموش نکنید که روغن کاری نادرست دستگاه کاغذ خرد کن می تواند دردسرساز باشد و باعث افت کیفیت دستگاه شود. در ادامه طریقه ی صحیح روغن کاری دستگاه کاغذ خورد کن را شرح خواهیم داد.

روغن کاری کاغذ خرد کن با استفاده از یک برگه ی تمیز

براساس عقیده ی بسیاری از تعمیرکاران بهترین روش برای روغن کاری کاغذ خرد کن، استفاده از یک برگه ی A4 تمیز است.

این نوع روغن کاری پروسه ی چندان پیچیده ای ندارد. پیش از هر چیز باید به مطالعه ی دفترچه ی راهنمای دستگاه کاغذ خرد کن بپردازید. هر دستگاه کاغذ خرد کن می تواند دارای استانداردهای خاص خود باشد.

مطابق با این استانداردها روغنی را تهیه کنید که مورد تایید کارخانه ی سازنده ی دستگاه است. برای خرید جنس مرغوب روغن های کاغذ خرد کن همواره می توانید به فروشگاه های نمایندگی دستگاه کپی سر بزنید. پس از خرید روغن مناسب به ترتیب زیر عمل کنید تا کاغذ خرد کن به درستی روغن کاری شود.

تعمیر کولر گازی در محل
  • برگه کاغذ A4 را بر روی سطح صافی قرار دهید که اگر روغن اضافی بر روی آن ریخته شد، بتوان آن را تمیز کرد.
  • یک مسیر زیگزاگ مانند را به صورت قطره قطره روی کاغذ ایجاد نمایید. میزان روغن نباید در حدی باشد که به طور کامل برگه ی کاغذ اشباع شود. اما باید دو سمت کاغذ مسیر روغن وجود داشته باشد.
  • حال باید کاغذ خرد کن را روشن کنید و برگه ی روغنی را به سیستم اضافه کنید. این کار خیلی ساده می تواند فرآیند روغن کاری کاغذ خرد کن را به اتمام برساند. پس از خرد شدن کاغذ آغشته به روغن، کارایی تیغه های دستگاه بهبود چشم گیری پیدا می کند. دقت داشته باشید که در حین خرد شدن کاغذ روغنی، نباید کاغذ چین پیدا کند. چین خوردگی برگه ی روغنی در حین خرد شدن ممکن است منجر به نقص فنی دستگاه شود.
  • به عنوان مرحله ی آخر پس از خرد شدن کاغذ روغنی، چند برگه ی تمیز به دستگاه اضافه کنید تا خرد شوند و روغن های اضافی موجود در تیغه های سیستم را پاک کنند.

روغن کاری دستگاه کاغذ خورد کن به صورت دستی

  • روش دیگری که برای روغن کاری کاغذ خرد کن وجود دارد؛ نیازمند دقت بیشتری است. در این روش نیز اولین گام تهیه ی روغن سازگار با سیستم است. سپس باید دستگاه خرد کن را بر روی حالت دستی تنظیم کنید. با استفاده از این حالت می توان جهت چرخش تیغه های سیستم و مدت زمان گردش آن ها را کنترل کرد. جهت روغن کاری دستگاه کاغذ خورد کن از طریق حالت تنظیمات سیستم مراحل زیر را طی کنید.
  • ابتدا دستگاه کاغذ خرد کن را خاموش کرده و مقداری روغن را در امتداد خط ورودی دستگاه خرد کن بریزید. با این کار، روغن در طول ورودی تیغه ها نفوذ می کند.
  • دستگاه کاغذ خرد کن را به مدت 10 الی 20 ثانیه به صورت وارونه تنظیم کنید و آن را بدون داشتن کاغذی روشن نگه دارید. بدین شکل، روغن در میان اجزای دستگاه پخش خواهد شد.
  • پس از گذشت مدت زمان گردش وارونه، دستگاه کاغذ خرد کن را به حالت اتوماتیک بازگردانید.
  • در مرحله ی آخر کافی است تعدادی کاغذ اضافه را با دستگاه خرد کنید تا روغن اضافی از تیغه های سیستم پاک شوند. برای کسب راهنمایی های بیشتر می توانید از کارشناسان نمایندگی دستگاه کپی کمک بگیرید. ما در کنار شما هستیم. کافی است با واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.
Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر