صدای فن لپ تاپ

صدای غیرطبیعی لپ‌تاپ، مشکلی است که بسیاری کاربران از آن شکایت دارند. قطعاتی در لپ‌تاپ هستند که به دلیل عملکرد مکانیکی صدا تولید می کنند. فن و هارد  از جمله‌ی این قطعات هستند اما سایر قطعات لپ‌تاپ در حالت عادی نباید صدایی داشته باشند. صدای فن و هارد نیز در حالت طبیعی بسیار ناچیز است. 

لذا در صورت شنیدن صدای غیرعادی، لپ‌تاپ شما مشکل پیداکرده و نیاز به تعمیر دارد. صدای فن لپ تاپ در حالت عادی بسیار کم است و  تا زمانی که  گوش را به آن نزدیک نکنید متوجه آن نمی‌شوید، اما وقتی صدای منظم تق تق از لپ‌تاپ شنیده شود و خصوصا چنانچه دمای لپ تاپ و گرمای تولید شده توسط آن بطور واضحی غیر‌عادی باشد، ممکن است فن لپ تاپ آسیب دیده و نیاز به تعمیر لپ تاپ باشد.

در صورتی که شما نیز به دنبال یافتن علت صدای فن لپ تاپ و راهکارهای احتمالی جهت رفع این اشکال هستید با ما همراه باشید. در این مقاله برآنیم تا ضمن شرح علت صدا دادن فن لپ تاپ برخی راه حل های موجود جهت رفع این اشکال را مطرح نماییم.

صدای فن لپ تاپ

دلایل صدای فن لپ تاپ

فن یا همان سیستم تهویه هوا که در همه ی لپ تاپ ها تعبیه شده است، وظیفه خنک سازی دستگاه و متعادل نگاه داشتن دمای آن را برعهده دارد. اما گاه به دلیل آلودگی های بیش از حد (گرد و غبار موجود در هوا و یا استهلاک دستگاه و عدم سرویس دوره ای آن)، این قطعه کیفیت خود را از دست داده و در ادامه کار صداهای نابهنجاری را تولید می کند. 

صدای فن لپ تاپ و پایین آمدن راندمان فن، در نهایت سبب داغ تر شدن سی پی یو می گردد که ادامه این وضعیت ممکن است آسیب های بیشتری را به دستگاه وارد سازد. در بخش آتی روش هایی برای افزایش کارایی و رفع مشکل صدای فن لپ تاپ را در اختیار شما عزیزان خواهیم داد.

رفع صدای فن لپ تاپ

  • نخستین راهکار جهت رفع صدای فن لپ تاپ استفاده از فن خنک کننده مجزا است. این راهکار به ویژه در زمانی که دستگاه به دلیل اجرای برنامه های سنگین (نظیر بازی هایی با گرافیک بالا و …) پردازش های بالاتری را انجام می دهد پیشنهاد می گردد.
  • دومین راهکار جهت رفع صدای فن لپ تاپ متوقف کردن پردازش‌هاست. گرمایی که توسط CPU حین اجرا و باز کردن برنامه ها ایجاد می شود مهم ترین منبع برای افزایش دمای لپ تاپ می باشد. به علاوه پردازش هایی که در پس زمینه برنامه های انجام می شوند نیز به این افزایش دما کمک می کنند. با بستن برنامه های غیرضروری و جلوگیری از پردازش آن ها می توان به کاهش دمای لپ تاپ کمک کرد و از کار کردن بیش از حد فن در آن جلوگیری نمود. برای این کار آدرس زیر را دنبال کنید:

System Configuration → Start → Run → msconfig → OK  → Startup

در نهایت تب Startup را انتخاب کنید و برنامه هایی که می خواهید بلافاصله بعد از بوت شدن کامپیوتر پردازش آن‌ها  شروع شود را برگزینید.

  • سومین راهکار جهت رفع صدای فن لپ تاپ تمیز کردن فن و گردگیری اصولی آن است. برای این کار نیاز به دقت و ظرافت بالا و آشنایی کامل با قطعات و اجزا لپ تاپ دارید. برای انجام این کار به یک مرکز تعمیرات لپ تاپ مراجعه نمایید.

تعمیر فن لپ تاپ خودت رو به ما بسپار !

  • اگر تمایل دارید که فن موجود در دستگاه شما کاملاً بی صدا باشد می توانید از نرم افزارهای کنترل سرعت فن استفاده کنید. این نرم افزار سرعت فن صدا را به صورت همزمان تنظیم می کند. با این که این روش بهترین ایده برای کاهش صدای فن لپ تاپ نیست اما می توانید نرم افزاری نظیر speed fan را دانلود کنید و سرعت فن لپ تاپ خود را کنترل نمایید.
  • پنجمین راهکار ما جهت کاهش صدای فن لپ تاپ استفاده از خمیر سیلیکون است. میدانیم زمانی که دمای سی پی یو بالاست عملکرد فن پایین آمده و فن لپتاپ بیشتر از هر وقت دیگری به صدا در خواهد آمد. بنابراین بهتر است در زمان اجرای بازی های کامپیوتری و یا نرم افزار های رندرینگ و گرافیکی مانند فتوشاپ و CAD از خمیر سیلیکون استفاده کنید. برخی از کارشناسان استفاده از این خمیر اجباری می دانند.

تعمیر فن لپ تاپ

نخستین گام در تعویض و تعمیر فن لپ تاپ ، کسب اطمینان از خرابی آن است! به عبارتی دیگر، بسیاری از اشکالات پیش آمده در فن ها نه به دلیل خرابی این قطعه بلکه به دلیل کثیفی و آلودگی بیش از حد آن است. بنابراین نخستین گام در تعمیر و تعویض فن لپ تاپ و رفع صدای فن لپ تاپ، آن است که از تمیزی و پاک بودن فن پ مطمئن گردید. 

توصیه آن است که بسته به میزان آلودگی محیط، هر از چندگاهی گردگیری و پاک کردن آن انجام شود (به ویژه اگر CPU لپ تاپ شما از نوع گران قیمتی است). عدم توجه به گردگیری و پاکسازی فن، پایین آمدن دور فن CPU، بالا رفتن دمای CPU و در نهایت کاهش کارایی سیستم را در پی خواهد داشت. خرابی های پیش آمده در فن عموماً قابل رفع است و کارشناسان می توانند با اندک دستکاری تعمیر و تعویض فن لپ تاپ را به سرانجام برسانند.

واحدهای تعمیرات لپ تاپ

تخصصی ترین تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ با حضور در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ قابل دریافت است. تعمیرات لپ تاپ انجام شده در این مرکز به دلیل استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و جدیدترین ترفندها، بهبود و ارتقاء عملکرد دستگاه های معیوب و بازیابی کیفیت اولیه آنها را سبب گشته است. 

تعمیرات انجام شده در مرکز تعمیرات لپ تاپ محدود به برند و مدل خاص نیست؛ از همین رو شما کاربران گرامی می توانید در صورت بروز هر گونه اشکال و اختلال در دستگاه های خویش به این مجموعه مراجعه و تخصصی ترین خدمات و سرویس های ممکن در حوزه تعمیرات لپ تاپ از جمله تعمیر مشکل صدای فن لپ تاپ را دریافت نمایید. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در بخش زیر معرفی شده است.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ متشکل از پارت های متعددی است که در هر یک از آنها، سرویس های تخصصی مرتبط با یکی از لپ تاپ های موجود در بازار اعم از ایسوس، لنوو و … به مراجعان ارائه می گردد. مراجعان به این مرکز، بسته به نوع و مدل لپ تاپ و اشکال پیش آمده در آن به یکی از پارت های تعمیرات لپ تاپ راهنمایی شده و در آن سرویس های مورد نیاز را دریافت می کنند.

 خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ به یُمن وجود کارشناسان زبده با بالاترین سطح کیفی و با استفاده از مؤثرترین متدهای تعمیر انجام می‌پذیرد. واحدهای موجود در این مرکز تمامی لپ تاپ ها را پشتیبانی کرده و تمامی ایرادات ایجاد شده در هر یک از لپ تاپ ها را برطرف می سازند.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر