فلت لپ تاپ

فلت لپ تاپ را می‌توان به دو مورد فلت LED و فلت LCD تقسیم کرد. فلت LCD فلتی است که برای لپ تاپ هایی با صفحه نمایش LCD استفاده می‌شود و پین‌های بزرگتری نسبت به فلتهای LED دارد. فلت LED نیز همانگونه که از نام ان پیداست فلتی است که در لپ تاپ ‌هایی با صفحه نمایش LED استفاده می‌شود. هر دو این فلت ها معمولاً یا از کنار لولا و یا از داخل لولا رد می‌گردند از همین رو، فلت تصویر جزو قطعات حساس و در معرض آسیب لپ تاپ است به ویژه در صورتی که ضربه‌ای به لولای لپ تاپ وارد شود.

 انتقال تصاویر و داده‌ها از مادر برد لپ تاپ به LED و LCD  در واقع کاری است که فلت لپ تاپ انجام می‌دهد. از همین رو دو سر تمامی فلت ها از یک سو به مادربرد و از سوی دیگر به سوکت LED یا LCD دستگاه متصل است. در صورت خرابی فلت لپ تاپ امکان تعویض و تعمیر این قطعه وجود دارد. به دلیل حساسیت بالای فلت ها توصیه می‌شود سرویس‌های مرتبط با تعمیر و تعویض فلت لپ تاپ صرفاً در مراکز مجاز و استاندارد انجام پذیرد.

فلت لپ تاپ

علائم خرابی فلت لپ تاپ

خرابی فلت لپ تاپ علائمی دارد که با مشاهده آنها می‌توان به خرابی این قطعه پی برد. برخی از شایع‌ترین علائم خرابی این قطعه عبارت است از: (نکته مهم: در تمامی مواردی که به عنوان نشانه های خرابی فلت لپ تاپ ذکر خواهد شد، اگر یک مانیتور خارجی به لپ تاپ وصل شود، مانیتور همه چیز را خوب نشان خواهد داد).

  1. لپ تاپ روشن می‌شود اما صفحه نمایش آن مشکی است. در این وضعیت در صورت تکان دادن دستگاه، احتمال دارد صفحه نمایش روشن شود و کار کند.
  2. لپ تاپ کار می‌کند اما صفحه نمایش آن بسیار تاریک است. ضمن آنکه می‌توان مقدار کمی تغییر رنگ و تصاویر کم نور را نیز مشاهده کرد.
  3. یکی دیگر از علائم خرابی فلت لپ تاپ آن است که صفحه نمایش پس از چندبار چشمک زدن تیره می شود. در این وضعیت با تکان دادن لپ تاپ دستگاه دوباره شروع به چشمک زدن می‌کند.
  4. صفحه نمایش سفید یا سیاه است و مانیتور خارجی کار می‌کند.
  5. خطوط راه راه افقی و عمودی بر روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می شود، که این خطوط با تکان دادن صفحه تغییر می‌کنند.

تعویض فلت لپ تاپ

نکته‌ای در ارتباط با تعویض فلت لپ تاپ وجود دارد که در حین این کار می‌بایست به آن توجه کرد. این نکته آن است که در تمامی لپ تاپ‌ها، روی قاب  A (قاب پشت ال سی دی) و قاب B (قاب دور ال سی دی) دستگاه، محلی برای قرار گرفتن فلت تصویر قرار دارد که فلت در آن قسمت به راحتی قرار می‌گیرد. این بخش به حالت خار بر روی قاب‌ها قرار دارد و مسیر عبور فلت را نشان می‌دهد. در صورتی که قصد داشته باشید فلت را در جای دیگری قرار دهید –یعنی جایی جز مکان اصلی آن-  ممکن است این کار منجر به له شدگی، پارگی یا آسیب فلت شود. بعلاوه ممکن است در اثر برخورد سیمهای فلت دستگاه، لپ تاپ شما دچار اتصالی شده و در نهایت مادربرد دستگاه آسیب ببیند. از این رو پیشنهاد می‌شود تعویض فلت لپ تاپ را به مراکز مجاز و کارشناسان این حوزه بسپارید.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

اگرچه خرابی‌های لپ تاپ می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد لیکن تنها راه حل موجود جهت رفع همه‌ی آن‌ها، مراجعه به یک مرکز مجاز و استاندارد در حوزه تعمیرات لپ تاپ است. تعمیر لپ تاپ در صورتی که به دست کارشناسان این حیطه و با استفاده از تجهیزات تخصصی این کار انجام پذیرد می‌تواند کیفیت اولیه لپ تاپ معیوب را بازیابی کرده و مجدداً به کاربر، لذت کار با یک دستگاه نو و سالم را بچشاند. نمایندگی تعمیرات لپ تاپ یکی از پیشروترین و معتبرترین مراکز ارائه دهنده سرویس های نرم افزاری و سخت افزاری انواع لپ تاپ به متقاضیان است که تمامی خدمات ارائه شده در آن –جز مواردی معدود- مشمول گارانتی و ضمانت است. سرویس های ارائه شده در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ منحصر به دستگاه یا اشکالی خاص نیست و کلیه برندهای لپ تاپ و مشکلات آنها را پشتیبانی می کند.

4.2/5 (5 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر