نصب و راه اندازی میکروتیک

نصب و راه اندازی میکروتیک یکی از خدماتی است که مرکز طراحی شبکه به کاربران ارائه می دهد. میکروتیک در واقع نوعی سیستم عامل روی Kernel است که مربوط به سیستم عامل Linux می باشد. این OS را می توان بر روی یک یک PC که از سیستم عامل ubuntu پشتیبانی می کند نصب کرده و از آن استفاده نمود. راه اندازی این برنامه کار چندان راحتی نیست و نیاز به راهنمایی و کمک متخصصین حوزه تعمیرات شبکه دارد. در این مقاله ما قصد داریم راهنمای کاملی را در مورد آموزش نصب میکروتیک به شما کاربران عزیز ارائه نموده و به این ترتیب، شرایط راه اندازی آن را برای شما عزیزان راحت تر نماییم. برای اطلاع از روش ها و مراحل راه اندازی میکروتیک ، به ادامه این مطلب توجه نمایید.

میکروتیک چیست؟

پیش از پرداختن به آموزش مراحل و نکات راه اندازی میکروتیک ، بد نیست در مورد ماهیت آن توضیحاتی را ارائه دهیم. میکروتیک یک سرور مبتنی بر کرنل لینوکس است که بر روی یک کامپیوتر معمولی قابل نصب بوده و قادر به سرویس دهی به صورت کاملا پایدار می باشد. کمپانی MikroTik در سال 1995 ، اقدام به فروش روتر های وایرلس نموده و به این ترتیب، سیستم عاملی تحت عنوانRouter OS  را توسعه داد. جالب است بدانید که Router OS یک سیستم عامل بر پایه لینوکس است که می تواند بر روی سیستم های معمولی مانند نصب شود و در آن قابلیت های خوبی از جمله:  VPN، Firewall ، کنترل پهنای باند، هات اسپات و قابلیت وایرلس اشاره نمود. در واقع این سرویس امکانات بسیار کاربردی را برای کاربران فراهم می کند و به همین دلیل نیز بسیاری از کاربران شبکه تمایل به استفاده از آن دارند. در ادامه مراحل نصب و راه اندازی این سیستم را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مراحل راه اندازی میکروتیک

برای راه اندازی میکروتیک ، نیاز به انجام دادن مراحل زیر می باشد:

  1. در اولین مرحله باید به محض اولین اتصال به روتر، تمامی تنظیمات پیش فرض را حذف نمایید.
  2.  در دومین مرحله راه اندازی میکروتیک ، لازم است که نامی مناسب به همه اینترفیس های موجود اختصاص دهیم.
  3.  یک IP ثابت برای اتصال به یکی از اینترفیس های روتر جهت راه اندازی میکروتیک اختصاص دهید.
  4.  جدیدترین آپدیت ارائه شده در سایت میکروتیک را به صورت Package Full دانلود نموده و روی روتر میکروتیک نصب کنیم.
  5.  در پنجمین قدم برای راه اندازی میکروتیک ، باید کانکشن های لازم جهت برقراری ارتباط با اینترنت و یا سایر موارد را انجام دهید.
  6.  تنظیمات مربوط به Client NTP جهت تنظیم ساعت و تاریخ روتر میکروتیک را باید در این مرحله انجام دهید.
  7. برای جلوگیری از ترافیک های غیر مجاز، باید کانفیگ فایروال میکروتیک را به درستی انجام دهید.

مراحل کانفیگ روتر میکروتیک

پس از راه اندازی میکروتیک ، لازم است روتر میکروتیک را کانفیگ نمایید. برای انجام این کار، اول باید روتر را Configuration Reset  کرده و تمامی تنظیمات موجود را از آن حذف نمایید. سپس باید از طریق منویSystem  و گزینه Configuration Reset  ، روتر را ریستارت نمایید. تیک مربوط به Configuration Default No را بزنید و دکمه  Reset Configuration  را کلیک کنید. به این ترتیب تمامی تنظیمات از روتر حذف شده و روتر پس از ریست به صورت خام در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در مرحله دوم، حتماً به تمامی اینترفیس ها نام مناسب اختصاص دهید و همچنین کامنت های لازم را نیز روی آن ایجاد کنید تا در مراجعات بعدی دچار مشکل نشوید. در  گام بعدی کانفیگ روتر بهتر است که اولین اینترفیس را جهت ارتباط با LAN اختصاص داده و آدرس IP مورد نظر را که معمولاً گیت وی شما در شبکه خواهد بود، روی این اینترفیس ست کنید. حالا باید میکروتیک مورد نظر را آپدیت نمایید. در نهایت برای نصب و راه اندازی میکروتیک و کانفیگ مودم، ساعت و زمان را تنظیم کرده و فایروال روتر را جهت عدم اتصال از بیرون کانفیگ کنید.

مرکز طراحی شبکه

مرکز طراحی شبکه یک مجموعه تخصصی و حرفه ای است که خدمات و سرویس های مرتبط با نصب، راه اندازی و تعمیر شبکه را به کاربران ارائه می دهد. این مرکز از حضور مجرب ترین کارشناسان نرم افزار و سخت افزار بهره می برد و از پیشرفته ترین تجهیزات حوزه شبکه برای خدمات رسانی استفاده می کند. به همین دلیل سرویس های ارائه شده در این مجموعه در سطحی تخصصی و حرفه ای می باشد. مشاوره، طراحی، نصب، راه اندازی، پشتیبانی و راهبری انواع مدل های شبکه، مشاوره و طراحی بستر شبکه بر پایه فیبر نوری، ایمن سازی شبکه و تجهیزات ارتباطی و پیاده سازی پایش های امنیتی و تست نفوذ را می توان به عنوان مهم ترین خدمات ارائه شده در مرکز طراحی شبکه نام برد. شما کاربران عزیز برای دریافت خدمات مورد نظر خود می توانید با متخصصین این مرکز تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر