همه چیز در مورد نرم افزار شبکه یا SDN

نرم افزار شبکه یا همون شبکه ی نرم افزاری یا  SDN، برنامه ای هست که مدیرها با استفاده از اون، خدمات شبکه رو از طریق انتزاع سطح بالاتر، مدیریت میکنن. در واقع سیستم تصمیم میگیره که نحوه هدایت ترافیک (صفحه کنترل) چطوری از سیستم زیرین که وظیفه هدایت بسته‌ ها به مقصد انتخابی رو داره (صفحه کنترل) جدا بشه؛ فرایند مدیریت هم به همین ترتیب انجام میشه. شبکه نرم افزاری تعریف شده Software Defined Networking یا SDN یک معماری جدید در شبکه هست که خیلی برای مدیران حوزه ی نتورک کاربرد داره. جالبه بدونین که این معماری، ویژگی هایی مثل پویایی، مدیریت پذیری، مقرون به صرفه بودن و قابلیت انطباق‌ داره. در این مقاله، با کمک کارشناس های مجرب مرکز طراحی شبکه، شما عزیزان رو با نکات کاربردی و مفیدی راجع به شبکه ی نرم افزاری آشنا می کنیم؛ همراهمون باشین.

انواع شبکه ی نرم افزاری

انواع متنوعی از نرم افزار شبکه یا SDN وجود داره که چند مورد از کاربردی ترین اونها شامل موارد زیر میشن:

Microsoft Lync Server

Microsoft Lync Server عنوان یکی دیگه از انواع نرم افزار شبکه هست که مایکروسافت در زمینه ارتباطات اونو تولید و عرضه کرده. ویژگی اصلی این برنامه اینه که برای سازمان های بزرگ طراحی شده. این نرم افزار یک جایگزین بسیار عالی با امکاناتی پیشرفته هست که به راحتی میشه از اون به جای شبکه تلفن داخلی سازمان ها استفاده کرد. قابلیت اتصال به تلفن های شهری، برخورداری از فناوری VOIP و تماس از طریق اینترنت و … از سرویس های Lync این شبکه ی نرم افزاری هست.

Microsoft Exchange Server

یکی از جالب ترین و البته کاربردی ترین انواع شبکه ی نرم افزاری که مایکروسافت اونو توسعه داده، Exchange Server هست. این برنامه، یک میل سرور داخلی برای سازمان ها و ادارات ایجاد میکنه. در واقع شما با این نرم افزار، میتونین ایمیل های داخل و خارج سازمانی و قرار های ملاقات و اتوماسیون اداری رو ارسال کنین.

Microsoft SQL (Structured Query Language) Server

Microsoft SQL (Structured Query Language) Server هم به عنوان یکی از انواع پر کاربرد شبکه نرم افزاری شناخته میشه که در واقع، یه بانک اطلاعاتی از نوع دیتابیس های رابطه ای هست و برای ذخیره و بازیابی اطلاعات بر اساس درخواست نرم افزار هایی نظیر نرم افزار های مالی و به طور کلی نرم افزار هایی که نیاز به ذخیره اطلاعات خود درون یک دیتا بیس دارن، مورد استفاده قرار میگیره.

Network Monitoring

یکی دیگه از کاربردی ترین نرم افزار های شبکه، Network Monitoring هست. این برنامه به ویژه برای مدیریت بهتر و بالا بردن Performance شبکه خیلی مناسبه و ویژگی مثبت اون اینه که به سیستم مانیتورینگ مجهز هست.

بهترین نرم افزار شبکه کدام است؟

خیلی از کاربرای محترم، از متخصصین شبکه در مرکز سخت افزار ایران میپرسن که به عنوان یک ادمین، بهتره از کدوم نرم افزار استفاده کنن. خب اول باید مشخص بشه که کاربر یا همون ادمین، دقیقا قصد انجام دادن چه فعالیت هایی رو در شبکه داره. بعدش باید بر اساس اون فعالیت، مناسب ترین نوع شبکه ی نرم افزاری رو انتخاب و ازش استفاده کنه. در حالت کلی میشه اینطوری گفت که نرم افزار های مانیتورینگ برای نظارت بر عملکرد شبکه، سرویس ها و حتی کارمندان، نرم افزارهای Backup گیری برای پشتیبان گیری از اطلاعات در لایه های مختلف و نرم افزارهای مدیریت روزمره، برای سهولت کار مدیریت شبکه و کارهای روزمره برای ادمین های شبکه مناسب هستن. تو هر کدوم از حوزه هایی که ذکر کردیم، چندین سطح نیاز وجود داره که باید بر اساس اونا نوع نرم افزار شبکه رو انتخاب کرد.

خدمات نرم افزار شبکه

به عنوان بخشی از مهم ترین خدمات مرکز طراحی شبکه در زمینه ی شبکه ی نرم افزاری، میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب نسخ جدید
  • پیکربندی شبکه به روش برنامه نویسی
  • استقرار نرم افزار شبکه مبتنی بر استانداردهای متن-باز و مستقل از تولید کننده.
  • استقرار نرم افزار شبکه.
  • راه اندازی نرم افزار شبکه به صورت کامل و بدون ایراد
  • برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در زمینه ی طراحی و راه اندازی شبکه
  • رفع مشکلات کاربردی شبکه و نرم افزار شبکه

مرکز طراحی شبکه

مرکز طراحی شبکه با داشتن تیمی زبده و استفاده از تجهیزات پیشرفته و درجه یک، خدمات و سرویس های مرتبط با این حوزه رو به تخصصی ترین شکل به کاربرای محترم ارائه میده. رسالت و هدفی که مرکز طراحی شبکه دنبال میکنه اینه که کاربرای محترم بتونن با صرف کمترین هزینه، بیشترین استفاده و بهره رو از شبکه و تجهیزات اون داشته باشن. گستردگی حیطه ی فعالیت های مرکز طراحی شبکه نسبت به سایر مراکز به گونه ای هست که شما عزیزان میتونین کلیه ی نیازهاتون در این زمینه رو اونجا برطرف کنین و نیازی به مراجعه به سایر مراکز مشابه نداشته باشین. نکته ی ویژه راجع به مرکز طراحی شبکه اینه که این مجموعه، خدمات تعمیر شبکه رو با گارانتی ارائه میده.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر