آیا ویروس نرم افزاری می‌تواند سبب خرابی لپ تاپ گردد؟

در این مقاله برآنیم تا پاسخگوی این پرسش نسبتاً پرتکرار مراجعان گرامی به مرکز تعمیرات لپ تاپ باشیم که آیا ویروس نرم افزاری هم می‌تواند سبب بروز خرابی در بخش سخت افزار لپ تاپ گردد یا خیر. پاسخ این پرسش متاسفانه مثبت است؛ تجربه نشان داده که در صورت نفوذ ویروس‌های نرم افزاری امکان بروز اشکالات سخت افزاری در لپ تاپ نیز وجود دارد. گاهی برخی ویروس‌ها موجب می‌شوند که CPU  لپ تاپ بی وفقه و به شدت کار کند که این وضعیت در نهایت منجر به افزایش دمای سی پی یو و چیپ گرافیک می‌گردد. البته این مورد تنها اشکال پیش آمده در صورت نفوذ ویروس نرم افزاری نیست و این اتفاق می‌تواند اشکالات عدیده دیگری را نیز سبب گردد. در بخش های آتی به برخی از این اشکالات اشاره خواهد شد.

آیا ویروس نرم افزاری می‌تواند سبب خرابی لپ تاپ گردد؟

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید : آموزش نصب و فعال سازی آنتی ویروس نود32 (ESET)

ویروس نرم افزاری و اشکالات پیش آمده

1. خرابی چیپ گرافیک

محتمل‌ترین خرابی پیش آمده در صورت نفوذ ویروس نرم افزاری خرابی چیپ گرافیک است. خرابی چیپ گرافیک معمولاً خرابی تصویر و حتی روشن نشدن لپ تاپ را در پی خواهد داشت. بد نیست بدانید که در برخی از لپ تاپ های جدیدی که قرار است ارزان تولید شوند مسئولیت چیپ گرافیک و پل شمالی (چیپ شمالی) و حتی در برخی موارد چیپ جنوبی، به عهده یک چیپ است. در این مدل از لپ تاپ ها خرابی چیپ، سبب خرابی لپ تاپ و روشن نشدن آن می‌گردد.

2. غیرفعال شدن آنتی ویروس

ویروسی شدن دستگاه در برخی موارد غیرفعال شدن سیستم آنتی ویروس دستگاه را در پی خواهد داشت. توجه داشته باشید که اگر خودتان بروزرسانی انتی ویروس را غیر فعال نکرده اید قطعا سیستم شما ویروسی شده است.

3. کند شدن سرعت لپ تاپ

یکی از نشانه های نفوذ ویروس نرم افزاری به درون لپ تاپ کند شدن سرعت آن است. بنابراین اگر احتمال می‌دهید که کند شدن سرعت لپ تاپ تان به دلیل نفوذ ویروس نرم افزاری اتفاق افتاده است توصیه می‌شود جهت ریکاوری دستگاه خود و حذف ویروس اقدام کنید.

4 افزایش دمای CPU

یکی از نتایج منفی نفوذ ویروس نرم افزاری به دستگاه افزایش دمای سی پی یو یا همان پردازنده لپ تاپ است. این مورد اگرچه اشکال چندانی به سی پی یو وارد نمی‌کند اما به دلیل ارتباط مستقیم این قطعه با سایر اجزای لپ تاپ، سبب خرابی دیگر قطعات می‌گردد.

5. بروز اشکال در اتصال اینترنت

اگر مشکل اتصال به اینترنت به طور ناگهانی رخ دهد و مخصوصا در کنار آن، چندین نشانه دیگر از نفوذ ویروس نرم افزاری به لپ تاپ مشاهده شود، احتمال ورود مهمانی ناخوانده به سیستم بسیار بالا است.

6. ناپدید شدن ناگهانی فایل ها

این دسته از ویروس های نرم افزاری فایل‌های یک سیستم کامپیوتری را رمزنگاری کرده و دسترسی به آن‌ها را غیر ممکن می‌کنند.

7. درست کار نکردن مرورگر وب

اگر پس از بستن مرورگر همچنان صفحات پاپ آپ را دریافت می‌کنید، این مسئله نشان از ورود ویروس نرم افزاری به دستگاه دارد.

اینو بخون حتما به کارت میاد : چگونه لپ تاپ را ویروس کشی کنیم؟

ویروس نرم افزاری چیست؟

ویروس نرم افزاری در واقع یک برنامه یا کد (اسکریپت) کوچکی است که با جای دادن خود بر روی برنامه های بزرگتر، خرابی‌های مدنظر خود را پدید می‌آورد. ویروس‌های نرم افزاری در میان کدهای اصلی یا فایل‌های اصلی بک برنامه دیگر که معمولا پرکاربرد باشد قرار می‌گیرند و به محض نصب برنامه اصلی، خود را درون لپ تاپ قربانی وارد می‌کنند و هنگام اجرای برنامه به طور خود کار اجرا می‌شوند و شروع به تخریب می‌کنند.

 ویروس نرم افزاری میتواند از انواع شیوه‌های متنوعی جهت اجرای خود استفاده کند. برای مثال برخی از آن‌ها از سیستم به عنوان قربانی برای انجام عملیات تخریب روی دیگر سیستم ها استفاده می‌کنند، برخی دیگر ممکن است اقدام به جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران مانند شماره حساب بانکی، رمز عبور و نام های کاربری و … کنند و حتی ممکن است باعث تخریب در سیستم کاربران شوند. در هر حال جهت پیشگیری از ویروسی شدن سیستم بهترین کار استفاده از آنتی ویروس های معتبر و سازگار با دستگاه است. چنانچه با رعایت تمامی موارد بدافزارها به سیستم شما راه یافتند میتوانید با استفاده از آنتی ویروس، بسیاری از این بدافزارها را از دستگاه دور نمایید.

تعمیرات لپ تاپ در تهران

تعمیرات تخصصی لپ تاپ با توجه به حضور نسبتاً گستردۀ این دستگاه در بازارهای داخلی کشور، ادعای بسیاری از مراکز موجود در سطح کشور است، لیکن آنچه که شما کاربران گرامی -پیش از تحویل لپ‌تاپ خویش به هریک از این مراکز- می‌بایست به آن توجه داشته باشید، کسب اطمینان از مجاز و استاندارد بودنِ مرکز ارائه‌دهنده خدمات تعمیرات لپ تاپ در تهران است. هوشمندی کاربر در حین مراجعه به یک مرکز و توجه به پارامترهای مذکور، سبب می‌گردد تا از وقوع پیشامدهای ناگوار –نظیر خرابی کامل دستگاه به سبب تعمیر در یک مرکز غیرمجاز- پیشگیری گردد.

یکی از مراکز مجاز و استاندارد در حوزه تعمیرات لپ تاپ، نمایندگی لپ تاپ در تهران است. این مرکز با تجهیز فضای خویش به پیشرفته‌ترین ابزارآلات عیب‌یابی و تعمیر در تلاش است تا بالاترین سطح کیفی خدمات را به مشتریان و مراجعان ارائه نماید. کارشناسان حاضر در نمایندگی مجاز تعمیر لپ تاپ با بهره گیری از سال ها تجربه در امر تعمیرات سخت افزار و استفاده از بروزترین تجهیزات الکترونیکی، کلیه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری انواع لپ تاپ را با قطعات اورجینال و مناسب ترین هزینه به مشتریان عزیز ارائه می دهند.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر