گوشی سیم کارت را نمی خواند؟

گوشی سیم کارت را نمی خواند؟ ، این مشکل یکی از مشکلاتی است که حتما حداقل یک بار با آن روبه رو شده اید. امروز می خواهیم به کمک تکنسین های واحد تعمیرات موبایل در نمایندگی موبایل درباره چرایی این موضوع صحبت کنیم. مشکل عدم شناسایی سیم کارت توسط دستگاه اندروید می تواند علت های مختلفی داشته باشد. 

شما ممکن است سیم کارت را به درستی وارد نکرده باشید یا دستگاه اندروید شما مشکل نرم افزاری داشته باشد. مشکل هر چه که باشد یا به هر دلیلی اتفاق افتاده باشد، باید سریعا شناسایی و رفع شود. در این مقاله می خواهیم درباره راه حل های موجود برای حل این مشکل صحبت کنیم. همراه ما باشید.

گوشی سیم کارت را نمی خواند؟

چرا گوشی سیم کارت را نمی خواند؟

گوشی‌های موبایل به رغم امکانات گسترده ای که دارند، یک وظیفه اصلی دارند و آن توانایی ایجاد ارتباط از طریق شبکه تلفن همراه است. به این معنی که کاربر باید بتواند تماس های تلفنی با گوشی برقرار کند و در مواقع نیاز از سرویس پیامک استفاده کند. این امکانات پایه‌ای و اصلی در گوشی‌های موبایل به لطف وجود سیم‌کارت امکان پذیر است. 

عدم شناسایی سیم‌کارت در گوشی‌های تلفن همراه شاید جزو اساسی‌ترین مشکلات برای کاربران باشد. وقتی گوشی سیم کارت را نمی خواند باید دلایل و احتمالات موجود را بررسی کرد و پس از شناسایی مشکل، نسبت به رفع آن اقدامات لازم را انجام داد؛ از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ممکن است نشناختن سیم کارت به دلیل بد جا زدن سیم کارت یا معیوب بودن آن باشد.
  • پانج کردن سیم کارت
  • مشکلات سخت افزاری اسلات سیم کارت
  • فلش زدن یا تعویض رام
  • تنظیم نشدن خودکار شبکه
  • رجیستر نشدن قانونی سیم کارت

راه های رفع مشکل عدم شناسایی سیم کارت در گوشی

ریستارت کردن گوشی

در گوشی‌های اندروید ریستارت کردن آسان‌ترین و راه‌گشاترین راه حل برای مشکلات جزئی است. در صورتی که سیم‌کارت قبلی را از گوشی خارج کرده اید و سیم‌کارت جدید گذاشته‌اید و اکنون گوشی سیم کارت را نمی خواند، یک بار گوشی را ریستارت کنید تا سیم‌کارت جدید توسط گوشی شناسایی شود. گوشی را خاموش کنید و بعد از چند لحظه دوباره روشن کنید. اکثر گوشی‌های اندروید تا وقتی که یک بار خاموش و روشن نشوند، سیم‌کارت جدید را شناسایی نمی‌کنند.

قرار گیری سیم‌کارت را تنظیم کنید

وقتی گوشی سیم کارت را نمی خواند، نحوه قرار گیری سیم‌کارت در اسلات سیم کارت را بررسی کنید. قرار نگرفتن درست سیم‌کارت می‌تواند منجر به عدم شناسایی سیم‌کارت یا پرش آنتن شود. اگر سیم‌کارت به هر دلیلی به درستی در جای خود قرار نمی‌گیرد، بهترین کار فیکس کردن سیم‌کارت با چسب، کاغذ و وسایلی امثال اینها است. این راه حل ساده و ابتدایی در بسیاری از مواقع عملی است و مشکل را حل می‌کند. اما مواظب باشید که با فشار زیاد به قطعات دیگر گوشی آسیب وارد نکنید.

باتری و سیم‌کارت را خارج کنید

وقتی گوشی سیم کارت را نمی خواند، گوشی را از شارژ خارج کنید. باتری و سیم‌کارت را خارج کنید. سپس ۳۰ ثانیه یا بیشتر صبر کنید و دوباره سیم‌کارت و باتری را جایگذاری کنید.

اپراتور شبکه را به صورت دستی انتخاب کنید

گاهی ممکن است به هر دلیلی تنظیمات شبکه تغییر کند مثلا نصب بعضی نرم‌افزار‌ها می‌تواند ناخواسته تنظیمات شبکه را تغییر دهند. این تغییر تنظیمات منجر به قطع ارتباط گوشی می‌شود. می توانید با انتخاب اپراتور شبکه به صورت دستی شانس خود را برای حل این مشکل امتحان کنید.

برای این کار وارد بخش تنظیمات شوید و مسیر Wireless and Networks -> Mobile Networks > Network Operators یا بی‌سیم و شبکه > شبکه‌های تلفن همراه > اپراتور‌های شبکه را دنبال کنید و تنظیمات را به صورت دستی وارد کنید.

اپراتور شبکه را به صورت دستی انتخاب کنید

حالت شبکه را به خودکار تغییر دهید

وقتی گوشی سیم کارت را نمی خواند، حالت شبکه را به خودکار تغییر دهید؛ برای این کار از تنظیمات گوشی به مسیر شبکه‌های موبایل (Mobile Networks) و سپس حالت شبکه (Network mode) بروید و آن را در حالت خودکار (Auto) قرار دهید. این مسیر در بعضی گوشی‌های اندرویدی متفاوت است. در این گوشی‌های اندرویدی ابتدا به تنظیمات و بعد به مصرف داده (Data Usage) وارد شوید.

حالت شبکه را به خودکار تغییر دهید

سپس روی آیکن منو که در گوشه بالا و سمت راست قرار دارد بزنید و از آنجا وارد مسیر Cellular Networks > Preferred Network Type یا شبکه‌های تلفن همراه > نوع شبکه ترجیحی شوید و تنظیمات شبکه را روی خودکار قرار دهید تا مشکل عدم شناسایی سیم‌کارت برطرف شود. در مسیر بی‌سیم و شبکه > شبکه‌های تلفن همراه > اپراتور‌های شبکه می‌توانید اپراتور شبکه را به دلخواه انتخاب کنید. با انتخاب اپراتور ظرف چند ثانیه گوشی در شبکه ثبت می‌شود و آنتن به گوشی برمی‌گردد.

حالت شبکه را تغییر دهید

نمایندگی موبایل در تهران

نمایندگی موبایل در تهران درگاهی امن و ایمن است که صفر تا صد خدمات در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات موبایل را به کاربران ارائه می دهند. در این نمایندگی امکانات بسیار فراوانی برای کاربران فراهم است. هر یک از این امکانات به گونه ای تدارک دیده شده اند که نیاز های فروش و تعمیرات کاربران را برطرف می سازند. 

نمایندگی موبایل در تهران تمام مدل های گوشی های همراه در برند های مختلف را تحت حمایت و پوشش خود قرار می دهد. تمامی سرویس های این نمایندگی همراه با ضمانت نامه های معتبر و کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

5/5 (2 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر