چرا اسپلیت یخ میزند

اگه اسپلیت تون یخ زده و حسابی نگران این مساله هستین، ادامه مطلب رو دنبال کنین. امروز در مورد دلایل یخ زدن اسپلیت و روش های رفع این مشکل صحبت می کنیم. البته این مساله خیلی رایج نیست و به ندرت ممکنه اتفاق بیفته. اما بد نیست بدونین چرا اسپلیت یخ میزنه و تو این شرایط باید چیکار کرد. جالب اینه بخش های مختلف اسپلیت از جمله پنل، کندانسور و لوله های ارتباطی یخ میزنن و انجماد این دستگاه مربوط به یه بخش خاص نیست.

به طور کلی ایجاد این اختلال دلایل مختلفی داره که اگه به موقع شناسایی بشن، میشه به راحتی برطرفشون کرد. ممکنه گاز در دستگاه به اندازه کافی وجود نداشته باشه یا مثلا یکی از قطعات داخلی معیوب شده باشه و درست کار نکنه. یخ زدن اسپلیت هم عملکرد این دستگاه رو مختل میکنه و هم ممکنه در دراز مدت، مشکلات و خرابی های دستگاه رو تشدید کنه. در ادامه شما رو با دلایل یخ زدگی اسپلیت آشنا می کنیم و بهتون میگیم که چطور این مشکل رو حل کنین.

دلایل یخ زدن اسپلیت

یکی از مهم ترین عواملی که میتونه منجر به انجماد اسپلیت و کولر گازی بشه، کاهش میزان گاز دستگاه هست. همچنین اگه کمپرسور یکسره کار کنه، باعث منجمد شدن اسپیلت میشه. خرابی و درست کار نکردن فن بلوور میتونه باعث یخ زدن اسپلیت بشه. استفاده از کولر در هوای خنک و آلودگی یا انسداد فیلتر هوا هم دلایل دیگه ای هستن که وقتی اسپلیت یخ میزنه بررسی میشن. در ادامه هر کدوم از این دلایل رو بیشتر توضیح میدیم.

کاهش حجم گاز اسپلیت

اولین چیزی که موقع یخ زدن اسپلیت بررسی میشه، مقدار گاز دستگاهه. کاهش حجم گاز جزء مهم ترین عواملیه که باعث انجماد اسپلیت ها و کولرگازی ها میشه. نشتی اسپلیت یا جابجایی کولر میتونه باعث کاهش سطح گاز و به تبع اون، یخ زدگی دستگاه بشه. در این حالت سیکل سرمایش با مشکل مواجه میشه و پنل دستگاه یخ میزنه.

یکسره کار کردن کمپرسور

مشکلاتی مثل خرابی برد فرمان یا خرابی سنسور باعث میشن که کمپرسور اسپلیت به صورت یکسره کار کنه. این مساله منجر به یخ زدگی پنل داخلی و ایجاد مشکلاتی در روند کار دستگاه میشه.

خرابی فن بلوور

خرابی فن بلوور هم جزء دلایل مهم یخ زدن اسپلیت به شمار میره. فن بلوور یه قطعه مهمه که هوای گرم رو به داخل پنل میکشه و اونو به محیط بازگشت میده. خرابی این قطعه باعث میشه هوای سرد از روی کویل های داخلی (اواپراتور) تخلیه نشه و به دنبال اون، پنل داخلی شروع به یخ زدن کنه.

استفاده از اسپلیت در هوای خنک

شاید براتون جالب باشه بدونین که استفاده از اسپلیت در هوای خنک هم میتونه باعث یخ زدن این دستگاه بشه. وقتی هوای بیرون خنک و نسبتا سرد میشه، بهتره که از حالت فن کولر استفاده کنین. در غیر این صورت لوله ها منجمد میشن و مشکلاتی در روند کاری دستگاه ایجاد میشه.

آلودگی فیلتر هوا

آلودگی فیلتر هوا هم جزء عواملیه که باعث یخ زدن اسپلیت میشه. وقتی فیلترها آلوده یا مسدود باشن، هوا به راحتی جریان پیدا نمیکنه و هوای کمتری برای خنک کردن اواپراتور فراهم میشه. در نتیجه کویل های اواپراتور منجمد میشن و کولر یا اسپلیت یخ میزنه.

چگونه مشکل یخ زدن کولر گازی را برطرف کنیم؟

یخ زدن اسپلیت در بیشتر موارد دلیل خیلی مهمی نداره و میشه به راحتی این مشکل رو برطرف کرد. مثلا شارژ گاز اسپلیت میتونه خیلی راحت این مساله رو حل کنه. این کار کیفیت کاری دستگاه رو هم افزایش میده و روند خنک سازی رو بهتر میکنه. همچنین با تعمیر و تعویض برد فرمان و حسگر میشه کمپرسور رو ترمیم کرد تا دیگه به صورت یکسره کار نکنه.

تعمیر فن بلوور یا تعویض این قطعه هم اقدام موثریه. تعویض فیلتر هوا هم میتونه باعث از بین رفتن مشکل یخ زدن اسپلیت بشه. البته انجام این کارها خیلی هم ساده نیست و نیاز به مهارت بالایی داره. در نمایندگی تعمیرات اسپلیت مرکز سخت افزار ایران، تکنسین های مجربی حضور دارن که با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا اقدام به رفع مشکل یخ زدگی اسپلیت شما میکنن.

نمایندگی تعمیرات اسپلیت

مرکز مجاز تعمیرات اسپلیت ، یه مجموعه تخصصیه که انواع سرویس های تعمیراتی این محصول رو به کاربران ارائه میده. این مرکز دارای مجموعه ای پیشرفته از تجهیزات و ابزار آلات تعمیراتی هست که به ارتقا سطح کیفی خدمات کمک میکنن. تعمیرکاران فعال در نمایندگی تخصصی اسپلیت، جزء مجرب ترین تکنسین های تعمیر انواع مدل های کولر و اسپلیت هستن و توانایی تشخیص و رفع کلیه مشکلات و معایب این محصول رو دارن. به همین دلیل هم شما کاربران عزیز میتونین اطمینان داشته باشین که دستگاه مورد نظرتون در نمایندگی تعمیرات اسپیلت به تخصصی ترین شکل ممکن ترمیم میشه.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر