آموزش آپدیت بایوس لپ تاپ

آپدیت بایوس یکی از تخصصی‌ترین سرویس‌های نرم‌افزاری-سخت‌افزاری ارائه شده در مرکز تعمیرات لپ تاپ است که توسط تیمی از خبره‌ترین و مجرب‌ترین کارشناسان انجام می‌پذیرد. در صورت نیاز به این سرویس می‌توانید به مرکز تعمیرات لپ تاپ مراجعه کرده و با حضور در پارت مربوطه، خدمات مرتبط با آپدیت بایوس لپ تاپ را دریافت نمایید. 

اگر چه این کار نیاز به تخصص و مهارت دارد، لیکن در صورتی که به هر دلیل قصد مراجعه به مراکز تخصصی تعمیر لپ تاپ را ندارید، می‌توانید با اجراسازی نکات درج شده در بخش‌های آتی آپدیت بایوس لپ تاپ را به سرانجام برسانید.

آموزش آپدیت بایوس لپ تاپ

بایوس لپ تاپ چیست؟

بایوس (BIOS) از نظر لفظی مخفف کلمات basic input/output system است. این میان‌افزار بر عملکرد تمامی عناصر موجود در مادربرد نظارت دارد و فرآیند بوت BOTING را انجام می‌دهد. مکانی که شما می‌توانید سخت افزار بایوس را پیدا کنید، بر روی مادربرد است. 

بایوس در واقع یک تراشه الکترونیکی است که بر روی مادربرد قرار می گیرد و توسط یک نرم افزار جمع‌وجور مدیریت می‌شود. بایوس‌های امروزی از نوعUEFI  هستند که بسیاری از محدودیت های گذشته را از سر راه برداشته و با محیطی گرافیکی و قابل استفاده با موس، بسیار ساده‌تر از قبل در اختیار کاربر هستند. حفظ اطلاعات وارد شده درون بایوس در زمان قطع جریان،  توسط یک باتری سکه‌ای از نوع ۳ ولت انجام می‌شود. 

بد نیست بدانید که دسترسی به بایوس در اکثر لپ تاپ ها بدون باز شدن امکان‌پذیر نیست و در صورتی که رمز بایوس فراموش شود، ریست کردن آن کار دشواری است که گاه حتی با برداشتن باتری و تخلیه جریان نیز انجام نمی پذیرد. در بخش های آتی ضرورت آپدیت بایوس لپ تاپ بررسی شده و آموزش‌های مرتبط با این کار ارائه خواهد شد.

تعمیر فن لپ تاپ در نمایندگی رسمی تعمیرات لپ تاپ

آیا آپدیت بایوس ضرورت دارد؟

آیا آپدیت بایوس لپ تاپ ضروت دارد؟ پاسخ این پرسش در غالب موارد – و نه همیشه- خیر است. در واقع بروزرسانی بایوسBIOS Update  کاری نیست که همیشه ضرورت داشته باشد. درست به همین دلیل است که شرکت‌های سازنده معمولاً آپدیت های کمی را برای بایوس منتشر می کنند. 

در واقع بروزرسانی BIOS تنها در مواقعی خاص و برای حل مشکلات عجیب صورت می‌گیرد و در حالت عادی غالباً نیازی به این کار نیست. هر چند برخی ویژگی‌ها و قابلیت‌ها تنها پس از بروزرسانی بایوس فعال می‌شوند. از همین رو توصیه می‌شود که پیش از اقدام به آپدیت بایوس لپ تاپ از ضرورت این کار مطمئن شوید و اطمینان یابید که مشکلات پیش آمده در دستگاه‌تان صرفاً با بروزرسانی بایوس لپ تاپ برطرف می‌گردند. به عبارتی تنها زمانی باید دست به آپدیت بایوس لپ تاپ خود بزنید که منشأ اشکالات پیش آمده بایوس لپ تاپ است.

آموزش آپدیت بایوس لپ تاپ

آپدیت بایوس لپ تاپ کار چندان پیچیده‌ای نیست. برای این کار کافی است به سایت کمپانی سازنده لپ تاپ خود بروید و پس از وارد کردن مشخصات لپ تاپ‌تان، درایور مربوط به دستگاه خود‌تان را شناسایی کنید. پس از مشاهده درایور دستگاه، آخرین ورژن از نرم افزار بایوس را دانلود کنید. توصیه بر دانلود و نصب آخرین ورژن از آن روست که معمولاً نسخه‌های آخر کامل‌تر از نسخه های قبلی هستند و مشکلات شناسایی شده در آنها رفع شده است. 

پس از دانلود شدن و اماده شدن دستگاه برای آپدیت بایوس لپ تاپ، باید تغییراتی را در لپ تاپ اعمال نمایید تا دستگاه برای بروزرسانی آماده شود. در این مرحله  انتی ویروس را غیرفعال کنید، چون اگر درحین اپگرید، انتی ویروس یکی از فایلها را بلوک کند، عمل اپگرید بایوس ناموفق خواهد ماند و لپ تاپ شما دیگر روشن نمی‌شود. 

باتری را درحال فول شارژ قرار دهید و برق شهر را هم وصل کنید. بعلاوه تمام نرم افزارها و برنامه هایی را که درحال اجرا هستند، ببندید. حال فایل دانلود شده را اجرا نمایید و اوکی را بزنید. در این مرحله سیستم به صورت خودکار آپدیت بایوس لپ تاپ را انجام می‌دهد. بعد از آپدیت بایوس لپ تاپ، ورژن جدید در تنظیمات سیستم شما ثبت خواهد شد.

علت و راهکارهای رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ در این مقاله !

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ متشکل از پارت های متعددی است که در هر یک از آنها، سرویس های تخصصی مرتبط با یکی از لپ تاپ های موجود در بازار اعم از ایسوس، لنوو و … به مراجعان ارائه می گردد. مراجعان به این مرکز، بسته به نوع و مدل لپ تاپ و اشکال پیش آمده در آن به یکی از پارت های تعمیرات لپ تاپ راهنمایی شده و در آن سرویس های مورد نیاز نظیر سرویس آپدیت بایوس لپ تاپ را دریافت می کنند. واحدهای موجود در این مرکز تمامی لپ تاپ ها را پشتیبانی کرده و تمامی ایرادات ایجاد شده در هر یک از لپ تاپ ها را برطرف می سازند. جهت آشنایی با واحدهای تعمیر لپ تاپ موجود در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ به بخش زیر مراجعه نمایید.

مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ

تخصصی ترین تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ با حضور در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ قابل دریافت است. تعمیرات لپ تاپ انجام شده در این مرکز به دلیل استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و جدیدترین ترفندها، بهبود و ارتقاء عملکرد دستگاه های معیوب و بازیابی کیفیت اولیه آنها را سبب گشته است. تعمیرات انجام شده در مرکز تعمیرات لپ تاپ محدود به برند و مدل خاص نیست؛ از همین رو شما کاربران گرامی می توانید در صورت بروز هر گونه اشکال و اختلال در دستگاه های خویش به این مجموعه مراجعه و تخصصی ترین خدمات و سرویس های ممکن در حوزه تعمیر لپ تاپ را دریافت نمایید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩