تاچ پد لپ تاپ

تاچ پد لپ تاپ یکی از بخش های بسیار مهم لپ تاپ است که به نگهداری و استفاده بسیار صحیح نیاز دارد. تقریبا هیچ راهی هم برای جایگزین کردن تاچ پد لپ تاپ ها وجود ندارد؛ مگر اینکه راضی به استفاده همیشگی از موس شوید یا اینکه نهایتا یک لپ تاپ جدید بخرید. هنگام خرید یک لپ تاپ تنها توجه به مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری قدرتمند کافی نیست بلکه توجه به همین جزئیات است که یک انتخاب معمولی را از یک انتخاب عالی تمایز می دهد و در نهایت کاربر را برای تعمیر تاچ پد راهی مرکز تعمیرات لپ تاپ نمی کند.

تاچ پد لپ تاپ

تاچ پد لپ تاپ چگونه کار می کند؟

تاچ پد قطعه ای مستطیل شکل و در واقع یک حسگر لمسی مسطح در قسمت پایینی لپ تاپ است که نقش موس را بازی می کند. حساسیت های بسیار بالایی دارد. همه تاچ پد ها در همه لپ تاپ ها با پشتیبانی از مولتی تاچ، با سطحی صاف و دکمه هایی نرم طراحی می شوند و حرکت و موقعیت انگشت کاربر را به موقعیت نسبی صفحه ‌نمایش تبدیل می‌کنند. بدون وجود تاچ پد، نشانگر موس را نمی توانیم حرکت دهیم و عملا کار با دستگاه غیر ممکن یا بسیار محدود می شود. خرابی و اختلال در تاچ پد می تواند هم دلیل نرم افزاری داشته باشد و هم سخت افزاری. برای تعمیرات قطعات لپ تاپ با ما همراه باشید.

تعمیر تاچ پد لپ تاپ

اگر تاچ پد لپ تاپ شما با مشکلاتی روبه رو شده است، بهتر است در ابتدا فقط و فقط دعا کنید که این مشکل نرم افزاری باشد و از سخت افزار این قطعه ناشی نشده باشد. زیرا همان طور که در ابتدا نیز توضیح دادیم رفع مشکلات نرم افزاری بسیار ساده است ، اما اگر تاچ پد شکسته یا خط و خشی شده باشد، احتمال بازگشت کارایی آن بسیار کم و ضعیف است. تعمیر تاچ پد سختی ها و پیچیدگی های زیادی دارد، زیرا کمترین و کوچکترین بی احتیاطی می تواند منجر به خرابی صد در صدی این بخش از لپ تاپ شود.

اینو بخون حتما به کارت میاد : رفع مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ

کثیفی و گرد غبار

کثیفی و گرد غبار در کارکرد صحیح Touchpad موثر است. شاید این مسئله به نظرتان جدی نیاید، ولی آن قدر جدی هست که مانع از عملکرد صحیح تاچ پد لپ تاپ شود.

اطمینان از فعال بودن تاچ پد

یک بار تاچ پد لپ‌تاپ خود را غیرفعال و مجددا فعال کنید. به کمک یک موس به بخش Device Manager  بروید؛ راست کلیک کنید و تاچ پد لپ تاپ را غیر فعال و دوباره فعال کنید.

بالا بردن حساسیت Touchpad

با یک ماوس USB وارد Control Panel شوید و روی گزینه Hardware and Printers  کلیک کنید. سپس روی Mouse  کلیک کنید. در پنجره مشخصات نشان داده شده برای ماوس، روی Buttons کلیک کنید. اکنون برای تعمیر تاچ پد لپ تاپ خود، روی فلشی که به سمت هدر Devices  اشاره می کند، کلیک کنید. اکنون روی Double-click Speed  کلیک کنید تا میزان سرعت پاسخ به تماس انگشت با تاچ پد را تنظیم کنید؛

توجه به Hard Boot

اجرای برنامه ها و فرآیندهایی تکراری و مدام بیشترین مصرف پردازنده را در لپ تاپ دارند. در این حالت تاچ پد فضای لازم برای اجرای دستورات ندارد و از کار می افتد. برای تعمیر تاچ پد در این شرایط دستگاه را shut down کنید تا بوت خالی شود و ظرفیت پردازنده برای تاچ پد و وظایف محوله به این سخت افزار باز شود.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی مرکزی تعمیرات لپ تاپ با نظارت مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. این نمایندگی قانونی و رسمی مسئولیت عیب یابی، ترمیم و تعمیر سخت افزاری و نرم افزاری همه انواع لپ تاپ ها را بر عهده دارد. واحد تعمیرات لپ تاپ به صورت مجزا و مستقل فعالیت می کند. برای تعمیر هر بخشی از دستگاه تعمیرگاهی مجزا و مستقل در نظر گرفته است. ابزار و تجهیزات موجود در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ همگی مدرن و به روز هستند.

امکانات و تسهیلات بیشمار و مفیدی در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ برای دارندگان انواع لپ تاپ ها فراهم است. مهم نیست که دستگاه شما از کدام برند و کدام مدل است. در این نمایندگی تمام مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری انواع لپ تاپ ها بررسی و ارزیابی می شوند. تعمیرکاران و تکنسین های با تجربه این نمایندگی به خوبی با ساختار درونی این دستگاه آشنایی دارند و می توانند پس از یک عیب یابی دقیق و موشکافانه ، مسیر درست تعمیر را انتخاب و اجرا کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر