رفع مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که به طور ناگهانی تاچ پد لپ تاپتان از کار افتاده و دسترسی به ماوس نیز نداشته اید. در این مواقع ممکن است حتی کار ضروری نیز برای شما پیش آمده باشد که باید سریعا آن را با لپ تاپ خود به انجام برسانید. بدیهی است که از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ در این شرایط، اصلا اتفاق خوشایندی نیست و می تواند در کار شما اختلال ایجاد کند. در این مطلب در مورد این مشکل صحبت خواهیم کرد و اطلاعاتی در مورد روش های رفع آن را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد. چنانچه تاچ پد به دلیل خرابی قطعات داخلی لپ تاپ از کار افتاده باشد، باید برای ترمیم آن از یک متخصص مجرب تعمیر لپ تاپ کمک بگیرید. تکنسین های مرکز تعمیرات لپ تاپ، از تخصص و تجربه کافی برای این منظور برخوردار بوده و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا، از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ شما را برطرف می کنند. برای آشنایی با روش های رفع این مشکل، با ما همراه باشید.

رفع مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ

روش های رفع مشکل از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ

کاربردی ترین روش ها برای رفع مشکل از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ ، شامل موارد زیر می شوند:

بررسی Device Manager و آپدیت درایورها

اگر علی رغم انجام دادن روش های ذکر شده، همچنان با مشکل از کار افتادن تاچ پد مواجه هستید، بررسی Device Manager می ‌تواند مسئله را با جزئیات برای شما توضیح داده و در آپدیت کردن درایور سخت ‌افزاری آن به شما کمک کند. به عنوان مثال، در صورتی که کنار این بخش یک علامت تعجب زرد یا علامت ضربدر قرمز رنگ وجود دارد، این علامت بیانگر وجود مشکل در نرم‌ افزار یا سخت ‌افزار دستگاه می باشد.

اینو بخون حتما به کارت میاد : آموزش نصب درایور لپ تاپ

بررسی تنظیمات تاچ پد

یکی دیگر از اقداماتی که باید موقع از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ انجام دهید، بررسی تنظیمات ماوس است. برای این کار، اول دکمه‌ ی Windows را فشار داده و به منوی استارت بروید و عبارت change mouse settings را تایپ کرده و  Enter  نمایید. سپس تنظیمات مربوط به تاچ پد را در پنجره‌ ی Mouse Properties پیدا کنید. شما باید اطمینان پیدا کنید که گزینه‌ ی Enable touchpad  انتخاب شده است. در نهایت بر روی گزینه ی Apply  و OK کلیک کرده و مجددا تاچ پد را امتحان کنید. در اغلب موارد با انجام این مراحل، مشکل کار نکردن تاچ پد برطرف خواهد شد.

هنگ کردن لپ تاپ

یکی از دلایل اصلی کار نکردن تاچ پد هنگ کردن لپ تاپ است. در بیشتر مواردی که سیستم هنگ می کند، تاچ پد نیز از کار می افتد و نمی توان با آن کار کرد. بنابراین نخستین موردی که باید در لپ تاپ خود بررسی نمایید این است که آیا سیستم هنگ کرده است یا خیر؟ در این شرایط کامپیوتر فریز شده و به هیچ یک از دستورات شما پاسخ نمی ‌دهد، همچنین تاچ‌ پد لپ تاپتان نیز کار نمی ‌کند. به منظور بررسی نمودن این وضعیت، دکمه ‌ی Num Lock یا Scroll Lock را از روی کیبورد بفشارید تا ببینید چراغ‌های مربوط به این کلیدها روشن می شوند یا نه. در صورتی که دستگاه شما چنین قابلیتی را دارا باشد و با فشردن دکمه ‌ها، چراغ خاموش و روشن می‌ شود، پس لپ تاپ شما فریز نشده است. در صورتی که پس از چندین بار فشردن این دکمه ‌ها، این چراغ‌ ها در حالت روشن و یا خاموش گیر کرد، این یعنی سیستم شما به احتمال زیاد فریز شده است. در هنگام از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ ، با زدن دکمه‌ ی Windows هم می توانید از هنگ بودن یا نبودن سیستم خود اطمینان حاصل کنید.

یافتن تاچ ‌پد از قسمت Device Manager

۱ – با فشردن دکمه‌ ی Windows وارد منوی استارت شده و عبارت device manager را تایپ و Enter نمایید.

۲ – از لیست به نمایش در آمده، بر روی گزینه ‌ی Mice and other pointing devices کلیک کنید.

۳ – در این مرحله تاچ‌ پد را پیدا کرده بر روی آیکن آن کلیک راست کنید و گزینه ‌ی Update Driver Software… را انتخاب نمایید.

۴-  بر روی گزینه‌ی Search automatically for updated driver software کلیک کنید و در صورتی که درایو شما بروزرسانی نشده است، مراحل مربوطه را دنبال نمایید. به این ترتیب، مشکل از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ شما برطرف شده و عملکرد آن به حالت عادی باز خواهد گشت.

نمایندگی تعمیر لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ به عنوان یکی از تخصصی ترین مراکز ارائه دهنده خدمات ترمیمی این محصول، رفع کامل مشکلات انواع لپ تاپ در برندهای مختلف را رسالت و وظیفه اصلی خویش می داند. این مرکز از حضور کارشناسانی بهره می برد که علاوه بر برخورداری از دانش فنی بالا در حوزه آی تی، تجربه قابل توجهی نیز در زمینه تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر دارند. از این رو این تکنسین ها می توانند انواع مشکلات و ایرادهای نرم افزاری و سخت افزاری محصول مورد بحث را به شکلی حرفه ای و تخصصی ترمیم نمایند. گفتنی است مدیریت نمایندگی تعمیر لپ تاپ در راستای تحقق اهداف مشتری مداری و ارائه خدماتی هرچه با کیفیت تر به کاربران، این مجموعه را به پیشرفته ترین قطعات و ابزار تعمیراتی مجهز نموده است. فرایند بررسی و ترمیم لپ تاپ در این مجموعه با نوین ترین متدهای روز دنیا انجام می شود و شما عزیزان می توانید از رفع مشکلات دستگاه خود اطمینان کامل داشته باشید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر