ترفندهای رفع مشکل کار نکردن usb لپ تاپ

در کنار همه ی بخش ها قطعات لپ تاپ، usb یکی از مهم ترین بخش های این دستگاه است که کاربری بسیاری داشته و نقش مهمی در اتصال ابزار جانبی ایفا می کند. خرابی یو اس بی و پورت های آن، دسترسی شما به تجهیزاتی از قبیل ماوس و حافظه های جانبی را محدود نموده و کار شما را سخت خواهد کرد. چنانچه با مشکل کار نکردن یو ای بی در لپ تاپ خود مواجه شدید، با استفاده از ترفندهایی که در ادامه مطلب ذکر خواهیم کرد، می توانید مساله را برطرف نمایید.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر و یا دریافت خدمات تخصصی تر نیز می توانید روی دانش فنی و تجربه ی مثال زدنی تکنسین های حاضر در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ حساب کنید. برای آشنایی با کاربردی ترین روش ها و ترفندهای رفع مشکل کار نکردن usb لپ تاپ ، به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.

رفع مشکل کار نکردن usb لپ تاپ

روش های رفع مشکل کار نکردن usb لپ تاپ

به عنوان بخشی از کاربردی ترین روش ها برای رفع ایراد کار نکردن یو اس بی در لپ تاپ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بروز رسانی درایور

یکی از روش های موثر که موقع کار نکردن پورت یو اس بی می تواند به شما کمک کند، آپدیت کردن درایور لپ تاپ است. برای این کار، درایور مربوطه را پیدا کرده و از بخش Uninstall device  آن را حذف نمایید. بعد سیستم را ریستارت کنید. حالا برنامه TweakBit Driver Updater  را دانلود و نصب کرده و با زدن دکمهStart  ، اجازه دهید درایوها به طور خودکار شناسایی شوند. در کنار درایورها گزینه Driver Updater  را بزنید؛ به این ترتیب، آخرین نسخه ی درایور مورد نظرتان دانلود خواهد شد. توجه داشته باشید که برنامه مورد بحث، در لپ تاپ هایی که آنتی ویروس نورتون و مایکروسافت دارند عمل نمی کند.

این مطلب جذاب را از دست ندهید : آموزش وصل كردن لپ تاپ به موبايل

تغییر تنظیمات  Power Management

دومین راه حل کاربردی برای مشکل کار نکردن usb لپ تاپ ، تغییر دادن تنظیمات پاور منیجمنت است. برای این منظور، لازم است پوشه ی Device Manager را باز کرده و بخش کنترلرهای Universal Serial Bus را انتخاب نمایید. در مرحله ی بعد، روی هر درایوی که با نام USB Root Hub مشخص شده کلیک راست کرده و گزینه ی Properties را انتخاب نمایید. بعد از طی کردن این مراحل، وارد سربرگ Power Management شده و گزینه Allow the computer to turn off this device to save power  را از حالت انتخاب خارج کنید. دکمه OK را بزنید تا تغییرات انجام شده ذخیره گردد. پس از تکرار این فرایند برای همه درایوهای USB Root Hub ، لپ تاپ تان را ری استارت کنید.

غیرفعال کردن  Fast Startup

به عنوان آخرین راه حل نرم افزاری مشکل کار نکردن usb لپ تاپ ، لازم است که قابلیت Fast Startup را غیر فعال کنید. برای این کار، Control Panel را باز کرده وPower Options  را انتخاب نمایید. سپس گزینه Choose what the power button does  را از سمت چپ انتخاب کرده و روی Change settings that are currently unavailable کلیک کنید. لازم است که پس از انجام دادن این مراحل، وارد بخش Shutdown settings  شده و گزینه Turn on fast startup را غیر فعال نمایید.

با زدن Save changes ، تغییرات انجام شده را ذخیره کرده و در نهایت، رای رفع خطای کار نکردن usb لپ تاپ ، مجددا Power Options  را انتخاب کنید. با کلیک کردن روی گزینه ی Change plan settings ،  Change advanced power settings را انتخاب نموده و USB selective suspend setting  را به Disabled تغییر دهید. Apply  و OK را انتخاب کرده و تغییرات را ذخیره نمایید.

حذف درایور

با حذف کردن درایور نیز می توانید مشکل کار نکردن usb لپ تاپ را برطرف نمایید. توضیح این که باید کنترلر USB را حذف مجددا نصب کنید. ابتدا بخش Device Manager را باز کرده و روی گزینه ی Universal Serial Bus controllers کلیک کنید. سپس در بخش Universal Serial Bus اولین درایو را انتخاب و Uninstall  را بزنید. توجه داشته باشید که مراحل ذکر شده باید روی تمام درایورهایی که در بخش Universal Serial Bus است تکرار گردد. در نهایت، سیستم را ری استارت کنید.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ مجموعه ای منسجم است که با حضور کارشناسان نرم افزار و سخت افزار، ارائه دهنده ی انواع خدمات تخصصی در زمینه ی تعمیرات این دستگاه به کاربران می باشد. متخصصین این مرکز، پس از بررسی همه جانبه ی لپ تاپ مورد نظر و تشخیص مشکل، اقدام به تعمیر آن با استفاده از تجهیزات و برنامه های پیشرفته می نمایند. لازم به ذکر است که در این مرکز برای هرچه تخصصی تر شدن سطح کیفی تعمیرات لپ تاپ از جدیدترین و کاربردی ترین متد های روز دنیا استفاده می شود. به این ترتیب شما عزیزان می توانید از ترمیم تخصصی محصول خود در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ مرکز سخت افزار ایران اطمینان کامل داشته باشید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩