ترفندهای رفع نشتی کولر گازی

نشتی کولرگازی مشکلی است که می تواند زمینه ساز بروز ایرادات جدی در عملکرد این دستگاه باشد. همانطور که مطلع هستید، کولرهای گازی و اسپلیت با استفاده از نوعی گاز خنک کننده به نام فرئون یا فریون کار می کنند که کاهش آن، سیکل سرمایشی را مختل می سازد. گاهی برخی عوامل منجر به نشتی این گاز به بیرون دستگاه شده و به این ترتیب، مشکلاتی را موجب می گردند. شما باید در اسرع وقت، ضمن تشخیص محل نشتی، اقدام به برطرف کردن آن نمایید.

با توجه به اهمیت مشکل مورد بحث، مقاله امروز را به بررسی دلایل و روش های رفع نشتی کولر گازی اختصاص داده ایم. با مطالعه نکاتی که در ادامه ذکر می شوند، می توانید ضمن تشخیص درست محل نشتی، اقدامات لازم برای رفع ایراد را در زمان مناسب انجام داده و به این ترتیب، از تشدید مساله و مختل شدن فرایند کاری دستگاه پیشگیری نمایید. گفتنی است اگر دستگاه نیاز به تعمیرات تخصصی داشت، می توانید کمک های لازم را از تکنسین های تعمیر کولر گازی در نمایندگی تعمیرات کولر مرکز سخت افزار ایران دریافت نمایید.

3.5/5 (2 امتیاز)

نشتی کولر گازی چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، انواع مدل های کولر گازی برای خنک سازی محیط از گازی به نام فریون استفاده می کنند. به دلیل وزن بالای این گاز و سنگین تر بودن آن در مقایسه با هوا، فریون موقع سرد شدن به مایع تبدیل می شود. نتیجه ی این فرایند، تولید باد سرد و خنک شدن محیط می باشد. حال در برخی مواقع ممکن است گاز فریون به خارج از کولر گازی نشت پیدا کند. در این حالت سطح گاز دستگاه به سرعت کاهش پیدا کرده و عملکرد کلی کولر دچار مشکل می شود.

نکته این جا است که اگر در زمان مناسب اقدام به رفع نشتی کولر گازی خود نکنید، با مشکلاتی همچون افزایش مصرف برق، اختلال شدید در عملکرد کولر گازی و حتی مسمویت های خفیف اما آزار دهنده مواجه خواهید شد. لازم است بدانید که تنفس در محیط آلوده به این گاز می تواند برای بیماران قلبی و ریوی خطرناک بوده و مشکلاتی را برای آنها ایجاد کند. لذا چنانچه شاهد کاهش سرمای کولر خود بودید، بهتر است در اسرع وقت اقدام به رفع نشتی کولر گازی نمایید. همکاران ما در نمایندگی تعمیر کولر می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

علائم نشتی کولرگازی

اگرچه نشتی کولر گازی مشکلی جدی و بعضا نگران کننده است، اما با توجه به علائم و نشانه هایی که ایجاد می کند، می توان به راحتی آن را تشخیص داده و برطرف نمود. یکی از اصلی ترین علائم بروز این مشکل، مختل شدن فرایند کاری دستگاه است. چنانچه این مساله تداوم داشته و روز به روز شدیدتر شد، باید آن را به عنوان نشانه ای دال بر نشتی گاز در نظر گرفته و به سرعت اقدامات لازم را انجام دهید.

همچنین گاهی بوی نامطبوع کولر گازی دلیلی برای بروز نشتی در این دستگاه به شمار می رود. توجه داشته باشید که به محض مشاهده این علائم باید اقدامات لازم برای رفع نشتی کولر گازی را انجام دهید. فراموش نکنید که تداوم این مشکل تبعات جدی و بعضا جبران ناپذیری برای شما به دنبال خواهد داشت. توصیه می کنیم برای بررسی و تعمیر ات کولرگازی خود در این شرایط از تکنسین های مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

رفع نشتی کولر گازی در محل

کولر گازی دستگاهی است که به شکل ویژه ای نصب می شود و به همین دلیل هم باز کردن و انتقال آن به تعمیرگاه، مشکلات خاص خود را دارد. نمایندگی کولر در مرکز سخت افزار ایران، در راستای تحقق اهداف مشتری مداری و با هدف حذف چنین دردسرهایی،  اقدام به راه اندازی سرویس در محل برای این محصول نموده است. تیم تعمیراتی این مرکز پس از اعزام به محل مورد نظر، کولر را به دقت بررسی کرده و با پیدا کردن محل دقیق نشتی، آن را تعمیر می نمایند. گفتنی است همکاران ما، فرایند شارژ گاز کولر گازی را نیز با استفاده از مواد مرغوب و به شکل حرفه ای انجام می دهند تا دستگاه به صورت بی نقص کار کند. برای دریافت خدمات رفع نشتی کولر گازی در محل کافی است با این نمایندگی تماس بگیرید.

3.5/5 (2 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر