تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس

کارت گرافیک یکی از قطعات مهم این دستگاه است که در صورت خرابی، عملکردهای این دستگاه را با مشکلات جدی مواجه می سازد. اگر کارت گرافیک درست کار نکند، فرایند ها و پردازش های گرافیکی سیستم مختل شده و حتی نمایش تصویر نیز به درستی انجام نخواهد شد. این قطعه ساختار حساسی داشته و بررسی و تعمیر آن باید در شرایط تخصصی و تحت نظارت تکنسین های با تجربه ی تعمیر لپ تاپ انجام شود.

در غیر این صورت، ممکن است کارت گرافیک آسیب های بیشتری دیده و حتی بخش هایی همچون مادربرد را نیز دچار ایراد نماید. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، توصیه می کنیم که بررسی و تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس خود را به کارشناسان مجرب it در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ محول کنید تا از ترمیم بی نقص آن اطمینان کامل داشته باشید. در ادامه، نکات کاربردی را پیرامون کارت گرافیک لپ تاپ و روش های ترمیم این قطعه به شما همراهان گرامی ارائه خواهیم نمود.

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس

چرا کارت گرافیک درست کار نمی کند؟

به نظر شما چه عواملی باعث می شوند که کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس شما به درستی کار نکرده و شما را دچار مشکل نماید؟ جالب است بدانید که یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد اختلال در عملکرد این قطعه، کار کردن بیش از حد لپ تاپ است. کارشناسان حوزه ی تعمیر لپ تاپ در مرکز سخت افزار ایران، همواره به کاربران توصیه می کنند که بیشتر از ظرفیت این دستگاه از آن کار نکشند؛ چرا که در این صورت به قطعاتی همچون کارت گرافیک فشار مضاعف و آسیب زننده ای وارد می گردد.

اجرای برنامه ها و بازی های سنگین، نوسانات برق و قدیمی بودن مدل لپ تاپ نیز از جمله عواملی هستند که می توانند در نحوه ی عملکرد قطعه ی مورد بحث موثر باشند. اما نکته ی دیگری که شاید کمتر به آن توجه می شود، این است که همه لپ تاپ ها پس از گذشت زمان طولانی از کارشان، رو به خرابی گذاشته و رفته رفته فرسوده می شوند.

کارت گرافیک هم جزء قطعاتی است که با گذشت زمان دچار استهلاک شده و نیاز به ارتقا یا تعمیر خواهد داشت. با توجه به این که کارت گرافیک با سایر بخش های لپ تاپ در ارتباط است و اگر خطایی در روند ترمیم این قطعه اتفاق بیفتد، سایر بخش های دستگاه نیز در معرض خطر قرار خواهند گرفت، توصیه می شود که برای بررسی و تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس خود، از تعمیرکاران مجرب و ماهر کمک بگیرید.

اگر به حوزه تعمیرات علاقه مند هستید پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش تعمیرات گرافیک لپ تاپ را هم مطالعه کنید.

علائم خرابی کارت گرافیک لپ تاپ

خوشبختانه طراحی کارت گرافیک به گونه ای است که بروز هرگونه ایراد و اختلال در آن، به شکل علائم و نشانه هایی نشان داده می شود. شما کاربران عزیز با توجه به این علائم، می توانید مشکل را تشخیص داده و در زمان مناسب، اقدام به ترمیم کارت گرافیک لپ تاپ asus تان نمایید. یکی از اصلی ترین علائم خرابی این قطعه، عدم نمایش تصویر در صفحه نمایش است. البته بروز چنین مساله ای می تواند ناشی از عوامل متعدد دیگری هم باشد؛ اما معمولا به عنوان یکی از علائم خرابی کارت گرافیک شناخته می شود.

همچنین به گفته ی تکنسین های واحد تعمیر لپ تاپ مرکز سخت افزار ایران، معیوب بودن کارت گرافیک موجب نمایش تصاویر به هم ریخته در سیستم می گردد. همچنین اگر لپ تاپ ایسوس شما در هنگام اجرای یک بازی سنگین یا برنامه گرافیکی هنگ می کند، باید این اتفاق را علامتی برای بروز مشکل در کارت گرافیک آن به شمار آورید.

مواردی همچون: شطرنجی شدن تصاویر در صفحه نمایش، به هم ریختن رنگها، ارائه تصیر سیاه در صفحه نمایش، گیر کردن تصویر، باد کردن و خال زدگی چیپ گرافیک، بوق زدن هر دو سمت خازن های سرامیکی smd دور تا دور چیپ در تست سلامت چیپ، ایجاد خطوط افقی، سفید و یا مات شدن صفحه نمایش، ریست شدن و نمایش ارور Blue Screen پس از نصب درایور گرافیک و نمایش تصویر به رنگ آبی نیز جزء علائمی هستند که نشان از خرابی کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس دارند.

 تعویض کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس

علی رغم همه تلاش هایی که تکنسین های ما برای تعمیرات کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس می کنند، گاهی استهلاک این قطعه بالا بوده و امکان تعمیر آن وجود ندارد. در این شرایط، باید هرچه سریع تر اقدام به تعویض این قطعه نموده و به این ترتیب، مانع از آسیب دیدگی سایر بخش های دستگاه از جمله مادربرد شوید. بسیار مهم است که روند تعویض این قطعه توسط تکنسین های مجرب انجام شده و افراد نابلد و ناشی این کار را انجام ندهند.

همچنین ضروری است که از کارت گرافیک اورجینال برای جایگزینی استفاده شود تا لپ تاپ بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد. قطعات بی کیفیت، به سایر بخش های لپ تاپ نیز آسیب رسانده و دستگاه را با مشکلات جدی مواجه می سازند. با مراجعه به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در مرکز سخت افزار ایران، می توانید اطمینان داشته باشید که کلیه موارد ذکر شده رعایت شده و لپ تاپ asus مورد نظرتان، مثل روز اول به شما تحویل داده خواهد شد.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ، افق تازه ای را در خدمات تعمیری این محصول گشوده است. این مرکز، واحدهای جداگانه ای را برای تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ راه اندازی کرده است. در هریک از این واحدها کارشناسان خبره ای حضور دارند که از برترین تعمیرکاران در حوزه کاری آن واحد هستند.

این افراد از جدیدترین تکنولوژی ها و ابزار تعمیری فراهم شده در مرکز تعمیرات لپ تاپ استفاده کرده و هرگونه مشکل این دستگاه را برطرف می نمایند. لپ تاپ هایی از برندهای ایسر، ایسوس، اچ پی، سامسونگ، اپل، دل و … در این مرکز مورد بررسی قرار گرفته و به صورت تخصصی تعمیر می شوند. برای بهره مندی از مشاوره های تخصص در زمینه تعمیرات لپ تاپ، به همکاران ما در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ تماس بگیرید.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩