تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ یکی دیگر از خدمات ارائه شده در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ است. متقاضیان این سرویس می توانند پس از مراجعه به مرکز تخصصی تعمیر لپ تاپ و حضور در پارت تخصصی مربوطه، خدمات مورد نیاز خویش را دریافت نمایند. اگر چه خرابی کارت گرافیک می تواند علل مختلفی داشته باشد لیکن تنهاترین راه جهت رفع خرابی های پیش آمده در آن، مراجعه به یک مرکز مجاز و استاندارد در حیطه تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ است.

مرکزی که تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ را بر اساس اصول و استانداردهای ذکر شده از سوی کمپانی سازنده انجام دهد و در این راه از پیشرفته ترین تجهیزات بهره برد. در بخش های آتی با یکی از تخصصی ترین مجموعه های ارائه دهنده سرویس های مرتبط با تعمیر و بهسازی قطعات لپ تاپ آشنا خواهید شد.

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ

نشانه های خرابی کارت گرافیک لپ تاپ

نشانه های خرابی کارت گرافیک را به طور خلاصه می توان در موارد زیر جمع بندی کرد:

  • با وجود روشن بودن لپ تاپ تصویری بر روی مانیتور خود نمی بینید در این صورت احتمالاً اشکال دستگاه مربوط به کارت گرافیک آن است و می بایست سرویس های مرتبط با تعمیر کارت گرافیک بر روی دستگاه اعمال گردد. به ندرت پیش می آید که این مشکل ناشی از خرابی ال سی دی لپ تاپ باشد و احتمال قوی تر در چنین شرایطی خرابی کارت گرافیک است.
  • وجود خطوط راه راه عمودی از بالا به پایین حاکی از احتمال آسیب دیدگی کارت گرافیک است.
  • در صورتی که پس از بالا آمدن صفحه ی حاوی آرم ویندوز، صفحه مانیتور شما خاموش می شود به احتمال زیاد یکی از قطعات الکترونیکی مرتبط با کارت گرافیک شما آسیب دیده است.
  • در صورتی که با اجرای کارهای سنگین توسط لپ تاپ (نظیر اجرای برنامه ها و یا بازی هایی با گرافیک بالا) تصویر ارائه شده توسط لپ تاپ کند و بی کیفیت شود احتمالا مشکلی در سیستم خنک کننده کارت گرافیک به وجود آمده است.
  • موارد بالا همگی می تواند نشانه ای دال بر خرابی کارت گرافیک باشد لیکن در خیلی موارد نیز مشکل از کارت گرافیک نیست و اشکال ایجاد شده می تواند از منبع تغذیه و یا مادربرد لپ تاپ باشد که اجازه انتقال تصویر را به کارت گرافیک نمی دهد. جهت عیب یابی صحیح دستگاه خویش می توانید به پارت تخصصی تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ مراجعه نمایید.

علت سوختن کارت گرافیک لپ تاپ

در بخش زیر برخی از رایج ترین علل سوختن کارت گرافیک را با شما در میان می گذاریم:

  1. نوسانات مربوط به منبع تغذیه
  2. ضعیف بودن پاور لپ تاپ
  3. اتصال کارت گرافیک ناسازگار با مادربورد سیستم
  4. خراب شدن فن لپ تاپ
  5. داغ شدن بیش از حد کارت، آسیب های جدی به بورد کارت گرافیک می رسد.

با توجه به تعمیر به حساسیت این قطعه و نقش ویژه‌ی آن در ارتقاء کیفیت عملکرد لپ‌تاپ‌ها بهتر است سرویس های مرتبط با تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ را به مهندسانی کارآمد و متبحر این حوزه بسپارید. کارشناسانی که ضمن آگاهی از تمامی اجزاء این قطعه، با چگونگی تعمیر و ترمیم آن نیز آشنایی دارند. در این بخش به معرفی برخی از اشکالات رایج در کارت گرافیک که توسط کارشناسان مرکز تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ استخراج گشته‌اند، می‌پردازیم:

علت سوختن کارت گرافیک لپ تاپ

مشکل روشن نشدن پس از نصب کارت گرافیک

این مشکل زمانی رخ می‌دهد که کارت گرافیک بر روی سیستم نصب گردد. جهت تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ در صورتی‌که کامپیوتر با نصب کارت گرافیک برروی مادربرد، روشن نشده اما با برداشتن کارت گرافیک روشن گردد، می‌بایست احتمال وجود یک اتصال در کارت گرافیک را در نظر آورد؛ بطور کلی هرگاه در بخشی از قطعات سخت افزاری اتصالی بوجود آید، پاور برق مادربرد را قطع خواهد.

جهت حل این مشکل و تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ با دقت بورد را چک نمایید تا در صورت وجود اتصالی و زخمی شدن بورد، نسبت به رفع آن اقدام نمایید. در صورتی که چنین مشکلی برر روی برد وجود نداشت، احتمالاً مشکل ایجاد شده ناشی از ماسفت‌های گرافیک باشد زیرا با سوختن هرکدام از این ماسفت‌ها یک اتصالی در کارت گرافیک ایجاد می‌شود. در این صورت (یعنی در صورتی که مشکل مربوط به ماسفت‌ها باشد) می‌بایست نسبت به تعویض آن‌ها اقدام نمایید.

 تعویض ماسفت‌ها کارت گرافیک

جهت تعویض ماسفت های کارت گرافیک اقدام ذکر شده توسط کارشناسان مرکز  تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ را که در بخش زیر آمده است دنبال نمایید. تمام ماسفت های کارت گرافیک را با استفاده از هویه‌ی هوای گرم (هیتر) خارج نمایید. پس از این کار تمامی ماسفت‌های خارج شده را به شیوه‌ی زیر تست نمایید و از عملکرد صحیح آن‌ها اطمینان حاصل کنید:

  1. ابتدا مولتی متر را برروی رنج تست دیود (بازر) قرار دهید.
  2. پراب قرمز را بر پایه فلزی بالای ماسفت (پایه میانی ماسفت) قرار داده و پراب مشکی را روی پایه سمت راست قرار دهید. در این حالت در صورتی که صدای بوق شنیده شود و یا عددی بین ۳۵۰ الی ۶۵۰ نشان داده شود متوجه می‌شویم که ماسفت سوخته است.
  3. پراب مشکی را برروی پایه سمت چپ قرار دهید دراینصورت نباید هیچ عددی نشان داده شود (صدای بوق هم شنیده نشود) که در اینصورت ماسفت سالم است.
  4. در آخرین مرحله از تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ، تمامی ماسفت‌ها را تست کنید و در نهایت ماسفت‌های معیوب را شناسایی و با یک ماسفت سالم تعویض کنید.

مشکل خط انداختن کارت گرافیک

خط انداختن کارت گرافیک در زمان کارکردن یکی از مشکلاتی است که در بسیاری از کارت‌های گرافیک مشاهده شده است. در اکثر موارد وجود این مشکل ناشی از لحیم سردی چیپ کارت گرافیک می‌باشد. برای رفع این مشکل راهکارهای زیر را عملی نمایید:

هیت سینک و فن را از روی چیپ بردارید. پس از این کار، مقدار کمی خمیر فلکس (به اندازه نوک یک پیچ گوشتی) روی بخش بالایی چیپ (درست مابین چیپ و برد کارت گرافیک) قرار دهید. دمای هیتر را بر روی ۳۵۰ درجه تنظیم کرده و فشار هوا را ببندید. برای این‌کار می‌بایست کلاهک هادی باد هیتر را برداشته و تا ۵ دقیقه به چیپ حرارت دهید (به شکلی که خمیر فلکس از زیر چیپ رد شده و از قسمت پایین چیپ خارج گردد). بعد از این کار تا خنک شدن کامل کارت گرافیک صبر کنید. در این روش رعایت دو نکته ضروری است اول اینکه تمام چیپ رو بصورت یک دست حرارت دهید و دوم اینکه به هیچ عنوان بعد از حرارت دادن به چیپ آن را روشن نکنید (حداقل تا نیم ساعت).

هموطنان و مشتریان گرامی توجه داشته باشند که مشکلاتِ بسیارِ دیگری ممکن است در دستگاه شما ایجاد گردند که به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با کارت گرافیک دستگاه در ارتباط باشند. ذکر تمامی این مشکلات و راه‌کارهای موجود جهتِ رفع آن‌ها در این مقال نمی‌گنجد. از این‌رو شما می‌توانید به‌منظور بهره‌مندی از دانش کارشناسان تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ از طریق‌ راه‌های ارتباطی ذکر شده در سایت این مرکز اقدام نموده و از راهنمایی‌های مهندسان فعال در این مرکز بهره‌مند گردید.

مشکل خط انداختن کارت گرافیک

قبل از تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ به این نکات توجه کنید

  • از قرار گرفتن صحیح کارت گرافیک در Slot مربوطه اطمینان حاصل کنید.
  • با تینر یا اسپری خشک اینترفیس کارت گرافیک را تمیز کنید.
  • از سالم بودن و درستی کارکرد فن مطمئن شوید.
  • از نبود برخی از ایرادات نرم افزاری در سیستم عامل نظیر آپدیت درایور و دیگر کارها اطمینان حاصل کنید.
  • لحیم سردی پورت‌های خروجی کارت گرافیک را چک کنید و از سالم بودن ان مطمئن شوید.
  • قطعات SMD روی بورد را چک کنید.

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ

با پیشرفت تکنولوژی و توسعه فناوری پردازش تصویر، نوع کارت گرافیک و سرعت پردازش آن اهمیت ویژه ای برای برخی از کاربران، به ویژه فعالان حوزه های گرافیک، طراحی و گیم یافته است. به طور کلی عملکرد کارت گرافیک را می‌توان دریافت اطلاعات دیجیتال و تبدیل آن‌ها به شکلی دانست که در یک کامپیوتر برای انسان قابل مشاهده باشند. 

چنین تبدیلی با تغییر اطلاعات دیجیتال به اطلاعات آنالوگ صورت می‌پذیرد. بد نیست بدانیم که اطلاعات تغییر یافته در یک لپ‌تاپ، همواره به صورت دیجیتال باقی خواهند ماند زیرا نمایش اطلاعات در لپ‌تاپ‌ها همواره بصورت دیجیتال است.

در هر حال، در صورت پردازش های سنگین و استفاده های طولانی مدت از لپ تاپ، بروز خرابی در کارت گرافیک لپ تاپ نیز–همچون سایر بخش های لپ تاپ- اتفاق می افتد و کارتهای گرافیک نیازمند تعمیر می شوند. 

بروز خرابی در کارت گرافیک به دلیل ارتباط مستقیم عملکرد این قطعه با صفحه نمایش لپ تاپ، می بایست به سرعت مرتفع گردد زیرا وجود اشکال در آن عملاً دستگاه را بلااستفاده می کند. تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ یکی دیگر از خدمات تخصصی ارائه شده در مرکز تعمیرات لپ تاپ است که با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات این حوزه و به دست تیمی از زبده ترین کارشناسان انجام می پذیرد.

تعویض و تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ

امکان تعویض یا ارتقاء گرافیک لپ تاپ وجود دارد. اما باید توجه داشت در حالتی که چیپ گرافیک روی مادربورد لحیم شده باشد تعویض یا ارتقاء گرافیک لپ تاپ خیلی سخت می شود و نیاز به مهارت و تخصص ویژه‌ای دارد. کارشناسان مرکز تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ قادر به ارتقاء چیپ گرافیک بوده و این کار را به صورت حرفه‌ای بدون آسیب رساندن به چیپ گرافیک و مادربورد لپ تاپ انجام می دهند.

اگر لپ تاپ شما دارای کارت گرافیک باشد متخصصین به سادگی می توانند آن را تعویض کرده یا ارتقاء دهند. کادر فنی مرکز تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ ، لپ تاپ را باز کرده، کارت گرافیک قدیمی یا معیوب را خارج کرده و کارت گرافیک جدید را جایگزین خواهند کرد. توصیه می کنیم از تعویض کارت گرافیک به دست خودتان یا توسط افرادی که تخصص لازم را ندارند جدا پرهیز نمایید. 

اگر فقط یک قطعه کوچک از مادربورد آسیب ببیند، دیگر لپ تاپ از دست رفته و باید فکر یک لپ تاپ دیگر باشید. برای تعویض یا ارتقاء گرافیک لپ تاپ یا تعویض چیپ‌های لحیم شده روی بورد الکترونیکی دستگاهی به نام “BGA Machine” تولید شده است. برخی ترجیح می دهند از روش هیتینگ یا گرما دادن به مدار و قطعه با سشوار مخصوص گرمایی استفاده کنند که روشی خطرناک است و در آن امکان خرابی کارت گرافیک بالاست.

هزینه تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ

هزینه تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ به مدل این قطعه و شدت خرابی آن بستگی دارد. قبل از عیب یابی و بررسی دقیق کارت گرافیک، نمی توان هزینه دقیقی برای تعمیر و یا تعویض کارت گرافیک معیوب تعیین کرد. البته در بسیاری از موارد، خرابی کارت گرافیک ریشه در کنده شدن کارت از جایگاه اصلیش دارد. میتوان گفت که هزینه تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ در این شرایط، بالا نیست اما در صورت نیاز به تعویض کارت گرافیک، قیمت نهایی با توجه به قیمت قطعه جدید محاسبه می گرد.

واحدهای تعمیرات لپ تاپ

واحدهای تعمیرات لپ تاپ

مدیریت مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ به‌روزترین تجهیزات تعمیر را در اختیار کارشناسان این مرکز نهاده است تا بهترین خدمات، در مدت زمانی کوتاه و با کمترین هزینه به هموطنان گرامی عرضه گردد. مدیریت مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ، تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز از جمله خدمات مرتبط با تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ را ضمانت و گارانتی می‌نماید و به شما اطمینان می‌دهد که برخلاف دیگر مراکز غیر رسمی و غیر مجاز، تمامی قطعاتی که در این مرکز تعویض می‌گردند، اصل و اورجینال شرکتی می‌باشند.

مرکز تعمیرات لپ تاپ

مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ کادری متخصص و کارآمد از برترین تعمیرکاران این حوزه را به کار گرفته تا شما هموطنان گرامی با یک بار مراجعه به این مرکز، بتوانید هرگونه عیب و نقص موجود در لپ تاپ خود را تعمیر و رفع کنید و از مراجعه به مراکز دیگر بی‌نیاز شوید. 

مدیریت مرکز تخصصی تعمیرات تخصصی لپ تاپ ، تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز را ضمانت و گارانتی می‌نماید و به شما اطمینان می‌دهد که برخلاف دیگر مراکز غیر رسمی و غیر مجاز، تمامی قطعاتی که در این مرکز تعویض می‌گردند، اصل و اورجینال شرکتی می‌باشند. 

کافی است شما کاربر محترم، با بروز هر گونه مشکل نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری در هر مدل از لپ تاپ ها، به این مرکز مراجعه کنید تا مهندسان این مجموعه، پس از ارائه‌ی مشاوره‌های اولیه، در کمترین زمان ممکن، بر اساس نرخنامه مصوب، بدون نقص و به بهترین شکل نسبت به تعمیر و بازسازی لپ تاپ شما اقدام نمایند.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر