فن لپ تاپ

فن لپ تاپ از آن دست قطعاتی است که خرابی آن، اگرچه در کوتاه مدت، تأثیری بر عملکرد دستگاه نخواهد داشت، اما در درازمدت، ناکارامدی و استهلاک سایر قطعات لپ تاپ را در پی خواهد داشت. از این رو توصیه می‌شود در صورت خرابی فن لپ تاپ در اسرع وقت، جهت تعمیر یا تعویض آن اقدام گردد. خرابی فن لپ تاپ، معمولا با علائمی چون صدا دادن فن لپ تاپ، افزایش دمای لپ تاپ و مواردی از دست همراه خواهد بود. صدای فن لپ تاپ و پایین آمدن راندمان فن، در نهایت سبب داغ‌تر شدن سی پی یو می گردد و ادامه این وضعیت آسیب های بیشتری را به دستگاه وارد می‌کند.

در صورتی که فن لپ تاپ شما نیز به هر دلیل دچار خرابی و اختلال در عملکرد گشته است، می توانید با حضور در مرکز تعمیرات لپ تاپ و مراجعه به پارت تعویض و تعمیر فن لپ تاپ تخصصی ترین سرویس های مرتبط با بهسازی و تعمیر این قطعه از دستگاه را دریافت نمایید. کارشناسان ما در مرکز تعویض و تعمیر فن لپ تاپ پس از عیب یابی صحیح و کارشناسانه و بررسی تخصصی این بخش از دستگاه، امکان تعویض و یا تعمیر آن را با شما در میان خواهند گذاشت.

فن لپ تاپ

تعمیر فن لپ تاپ

نخستین راهکار توصیه شده توسط کارشناسان تعمیر فن لپ تاپ، جهت رفع صدا دادن فن استفاده از فن خنک کننده مجزا است. این راهکار به ویژه در زمانی که دستگاه به دلیل اجرای برنامه های سنگین (نظیر بازی هایی با گرافیک بالا و…) پردازش های بالاتری را انجام می دهد پیشنهاد می گردد.

دومین راهکار جهت رفع صدا دادن و تعمیر فن لپ تاپ متوقف کردن پردازش هاست. گرمایی که توسط CPU حین اجرا و باز کردن برنامه ها ایجاد می شود مهم ترین منبع برای افزایش دمای لپ تاپ می باشد. به علاوه پردازش‌هایی که در پس زمینه برنامه های انجام می شوند نیز به این افزایش دما کمک می کنند. با بستن برنامه های غیرضروری و جلوگیری از پردازش آن ها می توان به کاهش دمای لپ تاپ کمک کرد و از کار کردن بیش از حد فن در آن جلوگیری نمود. برای این کار آدرس زیر را دنبال کنید:

تعمیر فن لپ تاپ خودت رو به ما بسپار !

System Configuration → Start → Run → msconfig → OK → Startup

در نهایت تب Startup را انتخاب کنید و برنامه‌هایی که می‌خواهید بلافاصله بعد از بوت شدن کامپیوتر پردازش آن‌ها  شروع شود را برگزینید.

سومین راهکار جهت رفع صدا دادن فن لپ تاپ تمیز کردن فن و گردگیری اصولی آن است. برای این کار نیاز به دقت و ظرافت بالا و آشنایی کامل با قطعات و اجزا لپ تاپ دارید. از این رو توصیه می شود برای انجام این کار به یک مرکز تعمیر فن لپ تاپ مراجعه نمایید.

اگر تمایل دارید که فن موجود در دستگاه شما کاملاً بی صدا باشد می توانید از نرم افزار های کنترل سرعت فن استفاده کنید. این نرم افزار سرعت فن صدا را به صورت همزمان تنظیم می کند. با این که این روش بهترین ایده برای کاهش صدای فن لپ تاپ نیست اما می توانید نرم افزاری نظیر speed fan را دانلود کنید و سرعت فن لپ تاپ خود را کنترل نمایید.

پنجمین راهکار توصیه شده توسط کارشناسان جهت تعمیر فن لپ تاپ با صدای نابهنجار استفاده از خمیر سیلیکون است. میدانیم زمانی که دمای سی پی یو بالاست عملکرد فن پایین آمده و فن لپتاپ بیشتر از هر وقت دیگری به صدا در خواهد آمد. بنابراین بهتر است در زمان اجرای بازی های کامپیوتری و یا نرم افزار های رندرینگ و گرافیکی مانند فتوشاپ و CAD از خمیر سیلیکون استفاده کنید. برخی از کارشناسان استفاده از این خمیر اجباری می دانند.

در تعویض فن لپ تاپ به این نکات توجه کنید

فن های بکاررفته در انواع لپ‌تاپ تفاوت چندانی از نظر ساختار و فناوری ندارند. تمامی فن‌ها متشکل از پره‌های کوچکی هستند که یا وظیفه پرتاب باد گرم تولید شده، به بیرون را دارند و یا هوای تازۀ بیرون را از زیر به داخل می‌کشند. 

نکته‌ای که باید در تعویض و تعمیر فن لپ تاپ در نظر داشت، نوع فن است. به عبارتی دیگر بهتر است پیش از تعویض و یا تعمیر فن لپ تاپ، نوع فن و ساز و کار آن بررسی شود. 

به طور کلی فن های بکار رفته در انواع لپ تاپ را می‌توان در دو دسته جای داد: دسته اول فن هایی هایی هستند که هوای گرم را از زیر خارج می‌کنند و دسته دوم فن هایی هستند که هوای تازه را از زیر به داخل می کشند. 

در زمان تعویض فن لپ تاپ، انتخاب صحیح فن خنک‌کننده، کمک شایانی در خنک نگه‌داشتن دستگاه و گردش بهتر هوا خواهد کرد. بالعکس اگر فن خریداری شده مناسب نباشد حرارت لپ تاپ در طول زمان از حد معمول فراتر می‌رود و همین مسئله تخریب و کاهش طول عمر سخت افزار، مخصوصا باتری را در پی خواهد داشت.

علت و راهکارهای رفع مشکل صدای فن لپ تاپ در این مقاله !

نکاتی در ارتباط با فن لپ تاپ

  • بهتر است برای سیستم خود از خنک کننده های اکسترنال استفاده کنید.
  • در صورتی که بازی میکنید یا از نرم افزار های رندرینگ و گرافیکی مانند فتوشاپ و CAD استفاده میکنید، استفاده از خمیر سیلیکون کاملا اجباری است. این خمیرها که با نام خمیر حرارتی سی پی یو نیز شناخته میشوند، در بازار موجودند. عملکرد آنها به صورتی است که میتواند تا ۱ الی ۲۰ درجه سانتی گراد دمای سی پی یو را پایین آورد. مشاوره های بیشتر جهت این کار را می توانید از کارشناسان ما در پارت تعویض و تعمیر فن لپ تاپ دریافت نمایید.
  • از بردن سیستم خود در محیط های نامناسب پرهیز کنید.
  • هر از چند گاهی سیستم خود را برای اورهال کردن (بازبینی و معاینه) به مجموعه‌ای معتبر ببرید و از آنان درخواست کنید تاسیستم شما را به صورت عمقی گردگیری کنند.
  • بیشتر لپ تاپ ها به برنامه های جانبی اجازه کنترل سرعت فن لپ تاپ را می دهند؛ سرعت کم تر فن با صدای کمتری هم همراه است. البته به یاد داشته باشید که با کم کردن سرعت فن لپ تاپ حرارت بالا رفته و در درازمدت مشکلاتی برای دستگاه شما به وجود می آید.
  • SSDها بسیار بهتر از هارد دیسک های سنتی هستند. این هارد دیسک ها که تقریبا هارد دیسک های HHDرا از میدان بازار فروش خارج کرده اند، تاثیر عجیبی بر روی سرعت سیستم و صدای فن میگذارند. با انجام این تغییر کوچک بر روی لپتاپ خود و جا بجا کردن هارد SSD با HHDشاهد عملکرد مثبت فوق العاده ی سیستم خود باشید.
  • بهتر است جهت تعویض و تعمیر فن لپ تاپ خود به مراکز استاندارد و مجاز این حوزه مراجعه نمایید و از دستکاری دستگاه که عمدتاً خرابی دوچندان را در پی دارد پرهیز کنید.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

تخصصی ترین تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ با حضور در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ قابل دریافت است. تعمیرات لپ تاپ انجام شده در این مرکز به دلیل استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و جدیدترین ترفندها، بهبود و ارتقاء عملکرد دستگاه های معیوب و بازیابی کیفیت اولیه آنها را سبب گشته است. 

کارشناسان این مرکز با تمرکز بر لپ تاپ های متعدد و واکاوی تعداد بیشماری از آنها، تسط بالایی بر ساختار این دستگاه‌ها یافته اند به گونه‌ای که عیب‌ یابی هر یک از آنها را در کمترین زمان ممکن انجام داده و عملیات تعمیر را با بالاترین میزان موفقیت به اتمام می‌ رسانند. تعمیرات انجام شده در مرکز تعمیرات لپ تاپ محدود به برند و مدل خاص نیست؛ از همین رو شما کاربران گرامی می توانید در صورت بروز هر گونه اشکال و اختلال در دستگاه های خویش به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ مراجعه و تخصصی ترین خدمات و سرویس های ممکن از جمله تعویض و تعمیر فن لپ تاپ را دریافت نمایید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر