خنک کردن لپ تاپ

افزایش دمای لپ تاپ با توجه به ساختار این محصول و فشرده بودن قطعات آن، امری کاملا طبیعی و عادی است. یعنی گرم بودن بدنه ی لپ تاپ تا حدی و به خصوص در زمان هایی که زیاد کار می کند، نگران کننده نیست. وقتی دما از حد نرمال بیشتر شود، فن لپ تاپ شروع به کار کرده و با کاهش حرارت، سیستم را در مقابل خطرات احتمالی محافظت می نماید. مساله زمانی خیلی حاد خواهد شد که افزایش دما کنترل نشود. خب برای این که با تبعات افزایش دمای این دستگاه مواجه نشوید، باید با استفاده از یک سری اقدامات و روش های خاص، از افزایش دما جلوگیری کرده و اصطلاحا، سیستم را خنک کنید. تکنسین های با تجربه و دوره دیده ی نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ ، روش هایی را برای خنک کردن لپ تاپ پیشنهاد می دهند که انجام دادن آنها، از بروز مشکلات ناشی از افزایش حرارت سیستم جلوگیری می کند. در صورت تمایل به آشنایی با این روش ها، توصیه می کنیم ادامه ی مطلب را از دست ندهید.

خنک کردن لپ تاپ

کاربردی ترین ترفندهای خنک کردن لپ تاپ

همانطور که اشاره کردیم، ترفندها و روش های بسیاری برای کاهش دمای لپ تاپ و خنک کردن این محصول وجود دارد. انجام دادن این اقدامات، برای حفظ سلامت لپ تاپ و جلوگیری از افزایش دمای بیش از حد آن، ضروری می باشد. کاربردی ترین ترفندها برای خنک کردن انواع لپ تاپ عبارتند از:

تنظیم برق مصرفی از حداکثر استفاده به حالت تعادل

یکی از روش هایی که می تواند از افزایش حرارت سیستم شما جلوگیری کند، تنظیم برق مصرفی از حداکثر استفاده به حالت تعادل است. این کار، سیستم را ملزم می کند که تنها از میزان برقی که نیاز دارد استفاده کند و به این ترتیب، دمای قطعات بی دلیل افزایش پیدا نخواهد کرد. چنانچه از لپ تاپ خود برای بازی کردن یا انجام پردازش های سنگین تری مثل عملیات گرافیکی استفاده می کنید، ترجیحا از سرعت پردازش بالا استفاده کنید. شما باید تنظیمات سیستم خود را بر روی حداکثر کارایی انجام دهید.

اگر لپ تاپ شما داغ می کند پیشنهاد می کنیم مقاله چرا لپ تاپ داغ می کند؟ را هم مطالعه کنید.

تمیز کردن لپ تاپ

یکی از مواردی که منجر به افزایش دمای لپ تاپ به میزان غیر عادی شده و قطعات و بخش های مختلف سیستم را تهدید می کند، انسداد مسیرهای هوای این دستگاه است. این مساله، روی کارکرد فن نیز تاثیر منفی گذاشته و به این ترتیب، مانع از خنک شدن لپ تاپ می گردد. یکی از روش های موثر در کاهش دمای محصول مورد بحث، این است که با استفاده از اسپری هوا، این منافذ و مسیرها را تمیز کنید. برداشتن گرد و خاک در درز‌ها و مجراهای لپ ‌تاپ، کمک بسیاری چشمگیری به خنک شدن این محصول نموده و از خرابی قطعات آن جلوگیری می کند.

استفاده از فن جانبی یا کول پد

کارشناسان تعمیر لپ تاپ مرکز سخت افزار ایران، همواره به کاربران توصیه می کنند که در هنگام کار با لپ تاپ خود، از کول پد استفاده کنند. کول پد ها نوعی دستگاه خنک کننده ی جانبی هستند که معمولا دارای یک یا دو فن بوده و به خنک کردن لپ تاپ کمک بسیاری می کنند. قرار دادن لپ تاپ روی این پایه ها، هم دمای آن را کاهش می دهد و هم از افزایش حرارت سیستم شما جلوگیری به عمل خواهد آورد.

استفاده از لپ تاپ در محیط خنک

محیطی که لپ تاپ در آن مورد استفاده قرار می گیرد، در کیفیت و میزان دمای این محصول بسیار موثر است. درست مثل بدن انسان، قطعات لپ تاپ نیز تحمل گرما را نداشته و در محیط های بیش از حد گرم، دمای آنها افزایش پیدا می کند. بنابراین توصیه می کنیم که در محیط‌ هایی از این دستگاه استفاده کنید که هوای خنک وجود داشته باشد.

خاموش کردن لپ تاپ

بسیاری از کاربران، عادت دارند که سیستم را حتی وقتی کاری با آن ندارند روشن نگه می دارند. خب اگر جزء این گروه هستید، بهتر است هر چه زودتر این عادت را ترک کنید. روشن بودن بی مورد لپ تاپ در مدت زمان طولانی، می تواند موجب افزایش دمای شدید این دستگاه شده و مشکلات جدی را ایجاد نماید.

چنانچه علی رغم انجام دادن روش های ذکر شده، موفق به خنک کردن لپ تاپ خود نشدید، بهتر است برای بررسی و ترمیم دستگاه خود از متخصصین نمایندگی تعمیر لپ تاپ در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید. در این شرایط، این احتمال وجود دارد که یکی از بخش های داخلی دستگاه از جمله فن، دچار نقایص جدی شده باشند.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ، افق تازه ای را در خدمات تعمیری این محصول گشوده است. این مرکز، واحدهای جداگانه ای را برای تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ راه اندازی کرده است. در هریک از این واحدها کارشناسان خبره ای حضور دارند که از برترین تعمیرکاران در حوزه کاری آن واحد هستند. این افراد از جدیدترین تکنولوژی ها و ابزار تعمیری فراهم شده در مرکز تعمیرات لپ تاپ استفاده کرده و هرگونه مشکل این دستگاه را برطرف می نمایند. لپ تاپ هایی از برندهای ایسر، ایسوس، اچ پی، سامسونگ، اپل، دل و … در این مرکز مورد بررسی قرار گرفته و به صورت تخصصی تعمیر می شوند. برای بهره مندی از مشاوره های تخصص در زمینه تعمیرات لپ تاپ، به همکاران ما در نمایندگی لپ تاپ تماس بگیرید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩