چرا اسپلیت صدا می دهد؟

اسپلیت ها محصولات خنک کننده ای هستند که به دلیل عملکرد مطلوب شان، بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته اند. برخی از مدل های این دستگاه، قابلیت گرمایشی هم دارند و برای گرم کردن محیط هم مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه در طول عمر کاری اش با مشکلات و ایراد های مختلفی مواجه می شود که یکی از آنها، صدا دادن دستگاه است. به این معنی که با روشن کردن اسپیلت، صداهای غیر عادی و بعضا آزار دهنده ای به گوش رسیده و موجب نگرانی کاربران می گردد. عوامل متعددی منجر به ایجاد این مشکل می شود که آگاهی از آنها می تواند به شما در رفع هرچه سریع تر اختلال کمک کند.

البته عیب یابی و تعمیر درست و اصولی این دستگاه، نیازمند مهارت، تخصص و تجربه ی بالایی است و باید توسط افراد مجرب انجام گردد. برای این منظور، می توانید از تکنسین های نمایندگی تعمیرات اسپلیت مرکز سخت افزار ایران، ضمن برخورداری از کادری مجرب و استفاده از دستگاه های نوین تعمیراتی، تخصصی ترین خدمات را در این زمینه به شما کاربران گرامی ارائه می دهد. برای آشنایی با دلایل و روش های رفع صدا دادن اسپلیت ، ما را همراهی کنید.

صدا دادن اسپلیت

چرا اسپلیت صدا می دهد؟

پیش از پرداختن به دلایل اصلی صدا دادن اسپلیت ، باید به این نکته اشاره کنیم که کولرهای گازی یا اسپیلت ها از دو قسمت پنل داخلی و خارجی تشکیل شده اند که اولی در داخل ساختمان و دومی در فضای بیرونی نصب می شود. اگر هریک از بخش های این دو پنل دچار مشکل شده و یا شئ خارجی در آنها نفوذ کند، این احتمال وجود دارد که اسپلیت با صداهای غیر عادی کار کند. به عنوان مهم ترین دلایل بروز صدا در اسپیلت، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 جسم خارجی در کندانسور

یکی از اصلی ترین دلایل صدا دادن اسپلیت ، گیر کردن یک شئ خارجی در داخل آن است. گاهی هم ممکن است پرنده یا هر حیوان دیگری در پنل خارجی گیر کرده و عملکرد آن را مختل کرده باشد. اگر با این مساله مواجه شدید، باید دستگاه را خاموش کرده و برق آن را قطع نمایید. سپس با یک چراغ قوه، داخل پنل را بررسی کرده و شئ یا حیوان را بیرون بیاورید.

شکستن تیغه های فن

گاهی به دلایل مختلف، تیغه های فن شکسته و یا تاب بر می دارند. این مساله می تواند باعث بروز صداهایی از اسپیلت شده و آرامش کاربران را به هم بریزد. توجه داشته باشید که تداوم این مشکل می تواند منجر به ایجاد خرابی های جدی و شدید در دستگاه گردد.

تراز نبودن اسپلیت

به عنوان یکی دیگر از دلایل صدا دادن اسپلیت ، باید به تراز نبودن این دستگاه اشاره کنیم. اگر در هنگام نصب اسپلیت، به تراز بودن پنل داخلی و خارجی دستگاه توجه نشده باشد، به مرور زمان شاهد صدا دادن دستگاه خواهیم بود. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی، توصیه می کنیم نصب و راه اندازی اسپیلت خود را به متخصصن مجرب نمایندگی اسپلیت در مرکز سخت افزار ایران محول کنید.

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید : نحوه عیب یابی سیستم تهویه ی مطبوع (کولر گازی، اسپیلت و…)

باز بودن درب جلویی اسپیلت

باز ماندن و بسته نشدن درب جلویی پنل نیز می تواند منجر به ایجاد صداهایی در عملکرد اسپلیت گردد. در این شرایط، وقتی دستگاه شروع به کار می کند، صدای تق تق مداوم و آزار دهنده ای از آن به گوش می رسد.

لق شدن پایه های کندانسور

ممکن است مهره ها یا پایه های پنل خارجی کولر گازی شل شده و موجب صدا دادن اسپلیت در زمان کار شوند. در چنین حالتی، نیاز به آچار کشی دستگاه خواهد بود.

عدم روغن کاری کولر

یکی از اشتباهات کاربران انواع اسپلیت و کولر گازی، این است که به سرویس و روغن کاری کولر گازی اهمیت نمی دهند. این مساله می تواند باعث شود که دستگاه در هنگام کار، صدا بدهد. توصیه می شود در این شرایط، اسپیلت خود را خاموش کنید تا دستگاه خسارت بیشتری نبیند.

عدم روغن کاری کولر

دیگر دلایل صدا دادن اسپلیت

علاوه بر موارد ذکر شده، صدا دادن اسپلیت دلایل دیگری هم دارد. مواری همچون: عدم تعبیه شدن پنل در هنگام نصب در محل مناسب خود یعنی به روی سینی دیواری، خرابی بوشن، تاب داشتن شفت موتور پروانه داخلی، محکم نبستن پیج های قاب پنل در هنگام تعمیرات، خرابی معیوب بودن موتور بلوور، آلودگی بلوور، شکستگی پایه ها و پره های بلوور و تعبیه نامناسب این قطعه، می توانند منجر به ایجاد صداهای ناخوشایند در دستگاه شوند. فراموش نکنید که تشخیص و رفع هریک از موارد ذکر شده، باید در محیطی تخصصی و توسط تعمیرکاران حرفه ای انجام شود. برای این منظور، می توانید روی تخصص و مهارت مثال زدنی همکاران ما در نمایندگی اسپلیت حساب کنید.

نمایندگی اسپلیت

نمایندگی اسپلیت یکی از بخش های تخصصی مرکز سخت افزار ایران است که به صورت ویژه، به ارائه ی خدمات در زمینه ی فروش و تعمیر انواع مدل های این محصول اشتغال دارد. مدیریت این مرکز در راستای تحقق اهداف و اصول مشتری مداری، زمینه را برای تخصصی تر شدن سطح خدمات فراهم نموده است. به این ترتیب که در این مجموعه، شاهد حضور جمعی از مجرب ترین کارشناسان فروش و تعمیرات اسپلیت هستیم.

همچنین بخش های تعمیراتی به آخرین تکنولوژی های روز دنیا مجهز شده اند و از این رو، شاهد تخصصی ترین سطح تعمیرات در این نمایندگی هستیم. ما در تلاشیم که ضمن ارتقا سطح کیفی خدمات در حوزه های ذکر شده و جلب رضایت کاربران گرامی، این عزیزان را از مراجعه به چندین مرکز خدماتی بی نیاز ساخته و نیازهای آنها در کلیه ی زمینه های مرتبط با اسپلیت را به نحو احسن برطرف نماییم.

4.8/5 (56 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر