آموزش تعمیرات کولر

آموزش تعمیرات کولر که در این مطلب به آن می پردازیم، شامل معرفی قطعات، آشنایی با معایب رایج و آموزش روش های ترمیم این دستگاه می گردد. کولر محصولی است که تقریبا در تمام روز های گرم سال کار می کند و به همین دلیل نیز همواره با مشکلات و اختلالاتی در عملکرد مواجه می گردد. اگرچه رفع این مشکلات نیاز به مهارت بالایی داشته و باید توسط متخصصین تعمیر کولر انجام شود، آشنایی شما کاربران گرامی با روش های تعمیری، به شما کمک می کند که ایرادهای این محصول را راحت تر برطرف نمایید.

در این مطلب، ضمن معرفی قطعات مختلف کولر گازی و عملکرد هریک از این قطعات، نکات کاربردی را در مورد تعمیر آنها به شما همراهان عزیز ارائه خواهیم نمود. ضمن اینکه در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر و یا دریافت خدمات تخصصی برای تعمیر کولر خود، می توانید از تکنسین های مجرب و حرفه ای نمایندگی تعمیرات کولر در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

آموزش تعمیرات کولر

دوره آموزش تعمیر کولر

تعمیرات کولر گازی فرایندی پیچیده است که مراحل مختلفی دارد. از شناخت قطعات گرفته تا نحوه تعمیر یا تعویض آنها، باید کاملا آموزش داده شود. برای راحتی بیشتر شرکت کنندگان و ارائه اطلاعات و مهارت بیشتر، دوره آموزش تعمیر کولر در دو مرحله برگزار می شود. دوره مقدماتی که شامل معرفی قطعات و تشریح نحوه کار آنها می شود و دوره پیشرفته که آموزش مراحل و جزئیات ترمیم یا تعویض هریک از قطعات و رفع تخصصی ارورهای کولر را شامل می شود.

دوره مقدماتی برای افراد مبتدی مناسب است که می خواهند با ساختار کولر آشنا شوند و اطلاعاتی کلی در مورد تعمیرات این دستگاه داشته باشند. دوره تخصصی هم ویژه تکنسین هایی است که می خواهند ضمن آشنایی با جدیدترین روشهای تعمیری، سطح کیفی کار خود را ارتقا داده و درآمد بیشتری از کارشان کسب کنند.

سرفصل های آموزش تعمیرات کولر

به عنوان مهم ترین سرفصل های تعمیرات کولر ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش تعمیرات اسپلیت
  • آموزش تعمیر کولر گازی ایستاده و پرتابل
  • آموزش سرویس انواع مدل های کولر
  • آموزش شارژ گاز کولر های گازی و اسپلیت
  • آموزش مراحل تعویض قطعات معیوب کولر
  • آموزش پاکسازی و تعویض فیلتر هوای کولر
  • آموزش تعمیر و تعویض فن بیرونی کولر
  • آموزش تعمیر یا تعویض برد کولر گازی و اسپلیت
  • آموزش اصلاح سیم کشی کولر
  • آموزش تمیز کردن یا تعویض لوله های کولر
  • آموزش تعویض پنل داخلی کولر
  • آموزش تعمیر و تعویض کندانسور کولر
  • آموزش تعمیر و تعویض فن داخلی و خارجی کولر گازی
  • آموزش رفع انواع مشکلات عملکردی کولر
  • آموزش سرویس تخصصی کولر گازی
  • آموزش مرحله به مرحله ی نصب و راه اندازی اولیه ی کولر

آموزش عیب یابی کولر

عیب یابی کولر، مقدمه تعمیرات این دستگاه است و به همین دلیل اهمیت بسیاری در دوره های تعمیرات کولر دارد. در روند عیب یابی مشخص می شود که دقیقا کدام اجزا آسیب دیده اند و چگونه باید مشکلات کولر را برطرف کرد. این کار معمولا با توجه به علائم و نشانه های کولر گازی و یا ارورهای آن انجام می شود. مفهوم هر ارور متفاوت است و بیان می کند که کدام بخش یا قطعه ایراد دارد. البته ارورهای کولر گازی و اسپلیت در برندهای مختلف یکسان نیست و به شکل های مختلفی به نمایش در می آیند.

علائمی همچون کاهش سرما، روشن نشدن، خاموش شدن، باد گرم، سر و صدا و … نیز هریک ناشی از خرابی یا آلودگی یکی از قطعات هستند. پس از آشنایی با نحوه عیب یابی در دوره آموزش تعمیرات کولر، می توانید بدانید که مشکل یا مشکلات دستگاه، خرابی کدام قطعه را نشان می دهند و باید برای برطرف کردن ایراد چگونه عمل کنید.

تعمیر قطعات کولر گازی

یکی از اصلی ترین مباحث در آموزش تعمیرات کولر گازی، آموزش ترمیم و رفع نقایص قطعات این محصول است؛ روش های تعمیر قطعات این دستگاه به شرح زیر می باشد:

تعمیر فن کولر

در ادامه ی مبحث آموزش تعمیرات کولر ، به بررسی روش ها و نکات ترمیم فن این دستگاه می پردازیم. خرابی فن به صورت مستقیم بر عملکرد دستگاه تاثیر می گذارد و آن را مختل می نماید. این قطعه از بخش هایی همچون شفت بیرونی و داخلی، موتور، رله برد، سنسور و … تشکیل شده است.

خرابی و از کار افتادن هریک از این قطعات می تواند زمینه را برای از کار افتادن فن و به تبع آن، بروز ایراد های جدی در عملکرد کولر گازی فراهم نماید. برای تعمیر فن کولر، اول باید مشخص شود که کدام یک از قطعات ذکر شده دچار ایراد شده اند. سپس قطعه مورد نظر، مورد تعمیر یا تعویض قرار گرفته و به این ترتیب، مشکلات فن برطرف می گردند.

تعمیر خازن کولر گازی

آموزش تعمیرات کولر ، شامل آشنایی با روش های تعمیر خازن نیز می شود. خازن ها به تعداد مختلف در کولر وجود دارند و ظرفیت هریک از آنها متفاوت است. این قطعه عمدتا به صورت سری با سیم پیچ کمکی (راه انداز) در مدار قرار گرفته و در دو نوع کلی روغنی (خازن کار) و خشک (خازن راه انداز) تولید و تعبیه شده است.

رله جریان، خازن را از مدار خارج کرده و به این ترتیب خازن وظیفه خود را به انجام می رساند. خرابی خازن کولر، برد و سایر قطعات کولر را تحت تاثیر قرار داده و کار کلی دستگاه را دچار مشکلات جدی می کند. از آنجا که خازن به طور کلی از کار می افتد و تعمیر آن معمولا امکان پذیر نیست، تعویض خازن به عنوان اصلی ترین روش برای رفع مشکلات این قطعه در بین تعمیرکاران رواج دارد.

تعمیر کمپرسور کولر گازی

کمپرسور کولر یکی از مهم ترین قطعات کولر گازی و اسپلیت است که شاخص سیستم این محصولات به شمار می رود. گاز داخل اواپراتور توسط این قطعه مکش شده و سپس به سمت کندانسور حرکت می کند. خرابی کمپرسور، معمولا چرخه ی خنک سازی دستگاه را با ایراداتی مواجه می سازد.

این قطعه معمولا غیر قابل تعمیر بوده و نیاز به تعویض دارد. طراحی این قطعه به گونه ای است که در صورت بروز مشکل، به طور کلی از کار افتاده و قابل تعمیر نیست. نکته ی مهم این است که برای تعویض این قطعه باید بسیار با احتیاط عمل کرد تا به سایر بخش های دستگاه آسیبی وارد نگردد. همچنین قطعه ی جایگزین شده باید اورجینال باشد تا عملکرد لازم را در دستگاه داشته باشد و مشکلی در روند کار کولر ایجاد نکند.

تعمیر برد کولر گازی

یکی دیگر از قطعاتنی که در فرایند آموزش تعمیرات کولر مورد توجه قرار می گیرد، برد این دستگاه است. بسیاری از کارشناسان تعمیر لوازم خانگی بر این باورند که برد، مغز کولر است. برد معمولا در اثر عواملی همچون نوسانات جریان برق، می سوزد و از کار می افتد. همین مساله باعث می شود که عملکرد کولر هم به شدت مختل شده و کاربران را با مشکلاتی مواجه سازد.

برای تعمیر برد، باید بخش های مختلف این قطعه ترمیم یا تعویض شوند. در اغلب موارد با این کار، مشکلات برد برطرف شده و این قطعه به صورت عادی در دستگاه کار می کند. البته ترمیم و تعمیر برد، تخصص بالایی لازم دارد و باید توسط تعمیرکاران مجرب انجام شود.

نمایندگی تعمیرات کولر گازی

نمایندگی تعمیرات کولر گازی ، فضایی تخصصی است که تکنسین های ماهر تعمیرات کولرگازی در آن مشغول به کار هستند. تعمیر کولر در این مرکز با استفاده از ابزار و تجهیزات بسیار پیشرفته انجام می شود. تعمیرکاران فعال در این مرکز، شناخت کاملی نسبت به قطعات کولر گازی و نحوه عملکرد آنها داشته و می توانند مشکلات این دستگاه را به راحتی برطرف نمایند. 

لازم به ذکر است که در جهت تامین رفاه کاربران محترم، امکان تعمیر و سرویس کولر گازی در محل نیز در نمایندگی تعمیرات کولر گازی فراهم شده است. به این ترتیب شما عزیزان برای سرویس، تعمیر و شارژ کولر گازی خود از هر برندی، با تحمل کم ترین زحمات، با کیفیت ترین سرویس ها را دریافت خواهید نمود. ضمن تماس با این نمایندگی، می توانید از خدمات مربوطه در بالاترین سطح کیفی و تخصصی برخوردار شوید.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر