آموزش هواگیری داکت اسپلیت

امروز با نکات کاربردی راجع به هواگیری اسپلیت و آموزش مراحل و جزئیات این فرایند در خدمت شما کاربران عزیز هستیم. این فرایند در واقع یکی از مراحل نصب و راه اندازی اسپلیت به شمار می رود و پس از پایان لوله کشی انجام می گردد. با این کار، هوا و رطوبت لوله های متصل و واحد داخلی کاملا تخلیه می گردد تا دستگاه بتواند عملکرد مناسبی به ویژه در بخش سرمایشی داشته باشد. 

توجه داشته باشید که در صورت انجام ندادن این مرحله، فرایند خنک سازی اسپلیت با مشکلات و اختلالات جدی مواجه خواهد شد.  در غیر اینصورت ظرفیت خنک کاری کاهش پیدا می کند. هواگیری اسپلیت فرایند سخت و پیچیده ای نیست و با مطالعه ی مطلب آموزش هواگیری داکت اسپلیت می توانید به راحتی این عملیات را انجام دهید. 

همچنین ما با کمک همکاران مجرب مان در نمایندگی تعمیرات اسپلیت مرکز سخت افزار ایران، نکات و موارد لازم برای انجام دادن این فرایند را به شما همراهان عزیزمان ارائه خواهیم نمود.

آموزش هواگیری داکت اسپلیت

مراحل هواگیری داکت اسپلیت

برای هواگیری کامل و بی نقص اسپلیت، باید به ترتیب زیر عمل کنید:

  • قبل از هر کاری، اتصال لوله ها را به دقت بررسی کنید.
  • سوپاپ شیر 3 یا 2 طرفه (سمت مایع) را در حدود 90 درجه در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید. به این ترتیب، مقداری گاز وارد واحد خارجی می شود.
  • پس از 10 ثانیه، سوپاپ را مجددا به وضعیت بسته بازگردانید. توجه داشته باشید که برای باز و بسته کردن شیر، حتما باید از آچار شش گوش استفاده کنید.
  • در این مرحله ی هواگیری داکت اسپلیت ، باید نشتی گاز را چک کنید. در صورت وجود نشتی، حتما با کمک تکنسین های تعمیر اسپلیت آن را برطرف کنید.
  • حالا باید هوا را از داخل سیستم تخلیه کنید و سوپاپ سه طرفه سمت مایع را در وضعیت باز قرار دهید.
  • درپوش سوپاپ سه طرفه (سمت گاز) را بردارید.
  • پین مرکزی سوپاپ را با استفاده از آچار شش گوش فشار دهید و هوا را به مدت سه ثانیه تخلیه کنید.
  • پس از یک دقیقه، مرحله قبل را سه بار دیگر انجام دهید.
  • در ادامه ی مراحل هواگیری داکت اسپلیت ، مهره ورودی سرویس را با آچار سفت کنید.
  • شیر سه طرفه را در وضعیت عقب قرار دهید.
  • حالا مهره شیر هواگیری شیر های سه طرفه را سفت کنید.

پیشنهاد سایت : تعمیر برد اسپلیت

نکات مهم در هواگیری اسپلیت

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، فرایند هواگیری داکت اسپلیت نکاتی دارد که باید رعایت شوند. در صورت رعایت نکردن این نکات و عدم اطلاع از آنها، قادر به وجود این فرایند به صورت کامل و بی نقص نخواهید بود. در وهله ی اول باید بدانید که وجود هوا در کویل آب گرم داکت اسپلیت، یک مشکل رایج است و گرمایش این محصول را با مشکلات جدی همراه خواهد ساخت. 

برای هواگیری، تنها باید شیر هواگیری کویل آب را کامل باز کنید تا هوا از آن خارج شده و به این ترتیب، عملکرد این بخش به حالت عادی باز گردد. نکته ی دیگری که پیش از انجام دادن عملیات هواگیری داکت اسپلیت باید مد نظر قرار دهید، این است که این کار خطراتی دارد. 

به هر حال اسپلیت با برق سر و کار دارد و این مساله می تواند برای کاربران تهدید آمیز باشد. این کار، خطراتی همچون: برق گرفتگی، سوختگی، افتادن و … را به همراه دارد و در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی، ممکن است سلامتی شما را تهدید کند. از این رو توصیه می کنیم هواگیری داکت اسپلیت خود را به سرویس کاران مجرب و دوره دیده نمایندگی تعمیرات اسپلیت در مرکز سخت افزار ایران محول کنید.

نمایندگی تعمیرات اسپلیت

نمایندگی تعمیرات اسپلیت، مرکزی تخصصی است که انواع سرویس های تعمیراتی این محصول را به کاربران ارائه می دهد. این مرکز دارای مجموعه ای پیشرفته از تجهیزات و ابزار آلات تعمیراتی است که به ارتقا سطح کیفی خدمات کمک شایانی کرده اند. تعمیرکاران فعال در این نمایندگی جزء مجرب ترین تکنسین های تعمیر انواع مدل های اسپیلت هستند و توانایی تشخیص و رفع کلیه مشکلات و معایب این محصول را دارا می باشند. 

به سبب موارد ذکر شده، شما کاربران عزیز می توانید اطمینان داشته باشید که محصول مورد نظرتان در این مرکز به تخصصی ترین شکل ممکن ترمیم خواهد شد. همکاران ما در راستای تحقق شعار مشتری مداری به عنوان هدف اصلی نمایندگی تعمیرات اسپلیت در مرکز سخت افزار ایران تلاش می کنند و بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه می نمایند.

5/5 (65 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر