اتصال دائم لپ تاپ به برق درست است یا غلط؟

لپ تاپ، دستگاه حساسی است که به سبب نوع ساختاری که دارد، باید با دقت و حساسیت ویژه ای از آن نگه داری کرد. یکی از پرسش های همیشگی کاربران از تکنسین های تعمیر لپ تاپ مرکز سخت افزار ایران، در این مورد است که آیا اتصال دائم لپ تاپ به برق کار درستی است؟ برای پاسخ دادن به این سوال، اول باید اطلاعات کاملی در مورد باتری این دستگاه و نکات مرتبط با شارژ کردن آن داشته باشید. به ویژه کاربرانی که به تازگی لپ تاپ خریده اند، روی سلامتی دستگاه و باتری آن بسیار حساس هستند. با توجه به این موارد، لازم دیدیم که مطلبی را در خصوص اتصال دائم لپ تاپ به برق و باید ها و نباید های این فرایند به شما کاربران عزیز ارائه دهیم. برای آشنایی با نکات بیشتری در این مورد، ما را همراهی کنید.

اتصال دائم لپ تاپ به برق

نکات مهم اتصال دائم لپ تاپ به برق

برای اطلاع از این موضوع که آیا اتصال دائم لپ تاپ به برق کار درستی است یا ممکن است مشکلاتی را به دنبال داشته باشد، باید به نکات زیر توجه کنید:

محدودیت ظرفیت شارژ باتری لپ تاپ

یک نکته بسیار مهم که در مورد باتری های لپ تاپ وجود دارد، این است که این قطعه، ظرفیت شارژ محدودی دارد. به عبارت بهتر، باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری که در لپ تاپ های امروزی تعبیه می شوند، تنها تا یک حد مشخص قابل شارژ شدن هستند و نمی توان آنها را بیش از حد شارژ کرد. بنابراین وقتی شارژ دستگاه به 100 درصد می رسد، لپ تاپ از ظرفیت باتری استفاده می کند. این در شرایطی است که وقتی کمی از شارژ باتری مصرف شد، دوباره لپ تاپ فرآیند شارژ را از سر می گیرد تا انرژی از دست رفته جایگزین شود. بنابراین، با اتصال دائم لپ تاپ به برق ، باتری بیش از حد شارژ نشده و خطری از این جهت وجود ندارد.

اینو بخون حتما به کارت میاد : کالیبره کردن باتری لپ تاپ

ضعیف شدن باتری در طول زمان

یکی از ویژگی های باتری لپ تاپ این است که به مروز زمان ضعیف می شود و این اتفاقی ناگزیر است. مهندسین آی تی بر این باورند که طول عمر باتری ها با چرخه شارژ و دشارژ آن ها رابطه مستقیم دارد. به زبان ساده، هر چه چرخه شارژ و دشارژ بیشتر تکرار شود، طول عمر باتری نیز زود تر به پایان می رسد. این بدان معنی است که هم خالی شدن باتری برای آن مضر است و هم همیشه پر بودن آن. توصیه می شود میزان شارژ لپ تاپ تان را حوالی ۵۰ درصد نگه دارید. بنابراین، بهتر است برای حفظ چرخه ی طبیعی شارژ، لپ تاپ را به صورت مداوم به برق متصل نکنید.

باتری، دمای لپ تاپ را افزایش می دهد

نکته ی دیگری که در مورد اتصال دائم لپ تاپ به برق وجود دارد، این است که وجود باتری در این دستگاه، می تواند منجر به افزایش دمای آن شود. به ویژه وقتی در حال انجام دادن فرایند های سنگینی مثل بازی و … با لپ تاپ هستید و دستگاه به برق متصل است،  در صورت امکان باتری را جدا کنید تا حرارت سیستم بیش از حد افزایش پیدا نکند. البته این روش روی لپ تاپ های مدرن امروزی کمتر جواب می دهد چرا که بیشتر مدل های جدید لپ تاپ، باتری جدا شونده ندارند.

آیا وصل کردن دائم لپ تاپ به برق کار درستی است؟

خب بعد از بررسی نکاتی در مورد اتصال دائم لپ تاپ به برق، به نظر شما آیا در مجموع این کار درست است یا نه؟ باید بدانید که با توجه به موارد ذکر شده، نمی توان پاسخ مشخصی برای این سوال مطرح کرد. به هر حال همه ی باتری های لپ تاپ، پس از پیمودن چرخه های شارژ متعدد، ضعیف می شوند و تقریبا راهی برای مقابله با این وضعیت وجود ندارد. در حالت کلی، توصیه می شود که تا حد امکان، تا کم نشدن شارژی باتری، لپ تاپ را به برق متصل نکنید. همچنین بهتر است روش ها و ترفندهایی را برای کاهش صدمات وارده به باتری انجام دهید و همواره مراقب سالم بودن این قطعه و آسیب ندیدن آن باشید. کالیبره کردن باتری می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ یک مرکز جامع و کامل است که به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. از آنجا که کاربران برند های مختلفی از لپ تاپ را انتخاب و استفاده می کنند، وجود یک مرکز جامع و کامل که تمامی سرویس های مربوط به تعمیرات انواع و اقسام لپ تاپ ها را ارائه دهد، ضروری و لازم بود؛ لذا با همت مرکز سخت افزار ایران این نمایندگی تاسیس شد و شروع به کار کرد. در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ تمام مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ های گوناگون بررسی و ارزیابی می شود. پس از یک عیب یابی دقیق و موشکافاته مسیر تعمیر و ترمیم انتخاب و اجرا می شود. ابزار و تجیهزات موجود در این نمایندگی همگی مدرن و به روز هستند.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر