انواع فن لپ تاپ

فن های بکاررفته در انواع لپ‌تاپ تفاوت چندانی از نظر ساختار و فناوری ندارند. تمامی فن‌ها متشکل از پره‌های کوچکی هستند که یا وظیفه پرتاب باد گرم تولید شده، به بیرون را دارند و یا هوای تازۀ بیرون را از زیر به داخل می‌کشند. نکته‌ای که باید در تعویض و تعمیر فن لپ تاپ در نظر داشت، نوع فن است. به عبارتی دیگر بهتر است پیش از تعویض و یا تعمیر فن لپ تاپ، نوع فن و ساز و کار آن بررسی شود. 

به طور کلی فن های بکاررفته در انواع لپ تاپ را می‌توان در دو دسته جای داد: دسته اول فن هایی هایی هستند که هوای گرم را از زیر خارج می‌کنند و دسته دوم فن هایی هستند که هوای تازه را از زیر به داخل می کشند. در زمان تعویض فن لپ تاپ، انتخاب صحیح فن خنک‌کننده، کمک شایانی در خنک نگه‌داشتن دستگاه و گردش بهتر هوا خواهد کرد. بالعکس اگر فن خریداری شده مناسب نباشد حرارت لپ تاپ در طول زمان از حد معمول فراتر می‌رود و همین مسئله تخریب و کاهش طول عمر سخت افزار، مخصوصا باتری را در پی خواهد داشت.

انواع فن لپ تاپ

چند نکته درباره تعویض و تعمیر فن لپ تاپ

نخستین گام در تعمیر و تعویض فن لپ تاپ، کسب اطمینان از خرابی آن است! به عبارتی دیگر، بسیاری از اشکالات پیش آمده در فن ها نه به دلیل خرابی این قطعه بلکه به دلیل کثیفی و آلودگی بیش از حد آن است. بنابراین نخستین گام در تعمیر و تعویض فن لپ تاپ آن است که از تمیزی و پاک بودن فن مطمئن گردید. توصیه آن است که بسته به میزان آلودگی محیط، هر از چندگاهی گردگیری و پاک کردن آن انجام شود (به ویژه اگر CPU لپ تاپ شما از نوع گران قیمتی است). 

عدم توجه به گردگیری و پاکسازی فن، پایین آمدن دور فن CPU، بالا رفتن دمای CPU و در نهایت کاهش کارایی سیستم را در پی خواهد داشت. خرابی های پیش آمده در فن عموماً قابل رفع است و کارشناسان می توانند با اندک دستکاری تعویض و تعمیر فن لپ تاپ را به سرانجام برسانند.

تعمیر فن لپ تاپ

در صورتی که فن لپ تاپ شما نیز به هر دلیل دچار خرابی و اختلال در عملکرد گشته است، می توانید با حضور در مرکز تعمیرات لپ تاپ و مراجعه به پارت تعویض و تعمیر فن لپ تاپ تخصصی ترین سرویس های مرتبط با بهسازی و تعمیر این قطعه از دستگاه را دریافت نمایید. کارشناسان ما در واحد تعویض و تعمیر فن لپ تاپ، پس از عیب یابی صحیح و کارشناسانه و بررسی تخصصی این بخش از دستگاه، امکان تعویض و یا تعمیر آن را با شما در میان خواهند گذاشت.

در صورتی که خرابی پیش آمده در فن لپ تاپ اندک بوده و امکان بهبود آن وجود داشته باشد، از تعویض آن صرف نظر شده و اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر فن لپ تاپ  آغاز می گردد. در غیر اینصورت –یعنی در شرایطی که تعمیر فن لپ تاپ  ممکن نباشد- کارشناسان ما در مرکز تعمیرات لپ تاپ، پس از کسب اجازه از صاحب دستگاه، اقدام به تعویض فن لپ تاپ  می نمایند.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد : تعمیر فن لپ تاپ

تعویض فن لپ تاپ

پارت تعمیر و تعویض فن لپ تاپ یکی از پارت های فعال در این نمایندگی تعمیرات لپ تاپ است که تخصصی ترین سرویس های مرتبط با این بخش از دستگاه را به متقاضیان ارائه می دهد. البته از آنجا که تعمیر فن معیوب و از کار افتاده کار چندان بصرفه‌ای نیست، غالب سرویس های ارائه شده در این واحد مربوط به تعویض فن لپ تاپ است. البته این به معنای عدم تعمیر فن لپ تاپ نیست و تصمیم جهت تعویض فن، صرفاً پس از بررسی عملکرد فن گرفته می‌شود. 

تشخیص این مسئله که آیا امکان تعمیر فن لپ تاپ وجود دارد یا خیر، با بررسی کارشناسان سخت افزاری تعیین شده و به دارنده دستگاه اعلام می گردد. تلاش کارشناسان ما آن است تا حتی‌الامکان قطعه معیوب تعمیر شود تا دستگاه با قطعات اورجینال و اصلی خود به کار ادامه دهد. اما در شرایطی که فن کاملاً خراب شده و امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد، تعویض فن لپ تاپ بهترین گزینه خواهد بود. چون هم هزینه چندانی ندارد و هم استفاده از یک فن نو، تأثیر بسزایی در افزایش عمر مفید سایر قطعات دارد.

تعمیر قطعات لپ تاپ

تعویض و تعمیر قطعات لپ تاپ –نظیر تعویض و تعمیر فن لپ تاپ که در بخش‌های فوق به آن پرداخته شد- از دیگر خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات لپ تاپ است که در پارت های مجزا و به دست تیمی از زبده ترین کارشناسان حوزه سخت افزار انجام می پذیرد. دارندگان دستگاه های لپ تاپ می توانند با بروز هر گونه خرابی در قطعات دستگاه خویش به مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ مراجعه کرده و با حضور در پارت تعمیر قطعات لپ تاپ سرویس های مورد نیاز را دریافت نمایند. شایان ذکر است تمامی قطعاتی که در مرکز تعمیر قطعات لپ تاپ جهت تعویض استفاده می گردند دارای برچسب اورجینال شرکت تولیدکننده –جهت اطمینان از کیفیت ساخت کالا- می باشند.

واحدهای تعمیرات لپ تاپ

مدیریت مرکز تعمیرات لپ تاپ تیمی از زبده ترین مهندسان دو حوزه سخت افزار و نرم افزار را- پس از آنالیزها و آزمون های فنی و نظری- به همکاری فراخوانده و پیشرفته ترین تجهیزات این حوزه را در اختیار آنان نهاده تا تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیرات لپ تاپ سامسونگ و سایر برندها در این مرکز ارائه گردد.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

تخصصی‌ترین تعمیرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لپ تاپ با حضور در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ قابل دریافت است. تعمیرات لپ تاپ انجام شده در این مرکز به دلیل استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و جدیدترین ترفندها، بهبود و ارتقاء عملکرد دستگاه های معیوب و بازیابی کیفیت اولیه آنها را سبب گشته است. 

تعمیرات انجام شده در مرکز تعمیرات لپ تاپ محدود به برند و مدل خاص نیست؛ از همین رو شما کاربران گرامی می توانید در صورت بروز هر گونه اشکال و اختلال در دستگاه های خویش به این مجموعه مراجعه و تخصصی ترین خدمات و سرویس های ممکن در حوزه تعمیرات لپ تاپ را دریافت نمایید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر