انواع کمپرسور کولر گازی و تفاوت های آن ها

کمپرسور، یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای انتخاب و خرید کولر گازی است. کولرهای گازی موجود در بازار از کمپرسورهای مختلفی استفاده می‌کنند که هر یک متناسب با مناطق جغرافیایی مختلفی طراحی شده‌اند. بنابراین مهم است که شما همگام خرید کولر گازی، با انواع کمپرسور کولر گازی آشنا باشید تا بهترین مدل را با بالاترین کارایی تهیه کنید. 

به طور مثال کولرهای گازی که در مناطق جغرافیایی بسیار گرم مورد استفاده قرار می‌گیرند از فناوری کمپرسور متفاوتی در مقایسه با کولرهای گازی دیگر مناطق برخوردارند. 

پس اگر مدل اشتباهی را تهیه کنید، ممکن است در گرم‌ترین روزهای تابستان پیش رو بادی که از داخل اسپلیت شما به داخل منزل می‌وزد نتواند آنطور که شما انتظارش را داشتید باشد. اما وقتی با انواع کمپرسور کولر گازی آشنا باشید و تفاوت کمپرسورهای کولر گازی را بدانید، در نتیجه می‌توانید بهترین مدل را برای خرید انتخاب کنید.

انواع کمپرسور کولر گازی و تفاوت های آن ها

مقایسه انواع کمپرسور کولر گازی

کمپرسور کولر گازی، سیستمی است که از اجزاء مختلفی تشکیل شده و حاصل همکاری اجزای داخلی آن، ایجاد باد خنک و انتشار آن از طریق اسپلتت در منزل، دفتر کار یا هر محیط بسته دیگری که اسپلیت را در آن نصب می‌کنید است. 

کمپرسور در واقع قلب یک کولر گازی است که وظیفه کمپرس و متراکم‌سازی گاز مبرد را بر عهده دارد. کمپرسورها انواع مختلفی دارند و آشنایی با انواع کمپرسور کولر گازی برای انتخاب بهترین و کارآمدترین مدل اهمیت ویژه‌ای دارد. توصیه می شود برترین برندهای کولرگازی جهان را مطالعه کنید.

کمپرسورهای کولر گازی در انواع مختلفی تولید می‌شوند. به طور کلی 4 مدل کمپرسور کولر گازی داریم که کمپرسور روتاری، کمپرسور پیستونی، کمپرسور اسکرول و کمپرسور تروپیکال T3 نام دارند. اما این کمپرسورها هر یک دارای چه ویژگی‌هایی هستند و چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ 

بی‌شک نمی‌توان به مقایسه انواع کمپرسور کولر گازی با یکدیگر پرداخت، چرا که هر یک متناسب با یک شرایط محیطی خاص طراحی شده‌اند؛ اما آشنایی با آن‌ها به شما کمک می‌کند بهترین کولر گازی را برای منزل خود تهیه کنید.

کمپرسور کولر گازی روتاری – Rotary

کمپرسور روتاری یکی از انواع کمپرسور کولر گازی است که مناسب شهرهایی با شرایط آب و هوایی معتدل است. به طور مثال مشتریانی که در شهرهای شمالی و غرب کشور زندگی می‌کنند، می‌توانند از کولرهای گازی دارای این نوع کمپرسور استفاده کنند. 

با توجه به تحمل گرمای پایینی که این نوع کمپرسور دارد، مناسب شهرهای گرم جنوبی کشور نیست. ظرفیت کمپرسور روتاری معمولاً بین 7 هزار تا 36 هزار BTU است و امکان نصب اینورتر نیز روی آن‌ها هست.

کمپرسور کولر گازی پیستونی – Reciprocating

دومین مورد از انواع کمپرسور کولر گازی، کمپرسور پیستونی است. این کمپرسور که با حرکت پیستون داخل یک سیلندر فعالیت می‌کند، دقیقاً همان کمپرسوری است که در یخچال‌ها نیز از آن استفاده می‌شود.

عموماً کولرهای گازی که از این نوع کمپرسور استفاده می‌کنند توان بسیار بالایی در ایجاد باد خنک دارند و با توجه به تحمل گرمای بالای خود، مناسب مناطقی با گرمای زیاد هستند. 

ظرفیت این کمپرسور بین 18 هزار تا 36 هزار BTU است و با توجه به توان بالایی که ارائه می‌کند، سر و صدای زیادی را تولید می‌کند و مصرف انرژی بالاتری دارد.

کمپرسور کولر گازی اسکرول – Scroll

کمپرسور اسکرول یکی دیگر از انواع کمپرسور کولر گازی است که با توجه به ساختار داخلی‌اش، به آن کمپرسور مارپیچی هم گفته می‌شود. در واقع ساختار درونی این نوع کمپرسور شامل دو بخش مارپیچی می‌شود که یکی از آن‌ها ثابت بوده و دیگری متحرک است.

آن قطعه مارپیچی که حرکت می‌کند، باعث فشرده شدن گاز خواهد شد. کولرهای گازی که از کمپرسور اسکرول استفاده می‌کنند، عموماً اندازه بسیار بزرگی دارند، ولی در عین حال راندمان انرژی و توان بسیار خوبی را هم ارائه می‌کنند. این کمپرسور ظرفیتی بین 24 هزار تا 96 هزار BTU دارد.

کمپرسور کولر گازی تروپیکال T3

کمپرسور تروپیکال، یکی از جدیدترین انواع کمپرسور کولر گازی است که در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود. از بزرگ‌ترین مزیت‌های این نوع کمپرسور می‌توان به امکان نصب سیستم‌های اینورتر و دوال کمپرسور روی آن و همینطور عملکرد مناسب در تمام مناطق آب و هوایی اشاره کرد. 

کولرهای گازی که از این نوع کمپرسور استفاده می‌کنند توان و قدرت بالایی در تولید باد خنک دارند و به برندهای مطرح سازنده نیز تلاش می‌کنند از این نوع کمپرسور به خاطر کم مصرف و پرانرژی بودنش در کولرهای گازی خود استفاده کنند.

نمایندگی فروش کولر گازی با ضمانت نامه رسمی در ایران

نکته مهم برای خرید کولر گازی

هنگام خرید کولر گازی حتماً باید به نوع کمپرسور قدرت‌بخش آن دقت کنید. هرگز نباید کولر گازی را تهیه کنید که کمپرسور آن مناسب شرایط آب و هوایی محل زندگی شما نیست. زیرا در صورت نصب، عملاً آن بازدهی لازم را نداشته و به احتمال خیلی زیاد با موجی از خرابی قطعات آن مواجه خواهید شد. 

امیدواریم با استفاده از این مطلب که در آن انواع کمپرسور کولر گازی را به شما معرفی کردیم، بتوانید بهترین و به صرفه‌ترین انتخاب را در خرید کولر گازی تجربه کنید.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر