تعمیر یونیت های دستگاه کپی

همانطور که می دانید، دستگاه های کپی کار خود را توسط یونیت ها انجام می دهند. هریک از این یونیت ها با توجه به وظیفه ی خود، بر یکی از بخش های عملکرد دستگاه تاثیر می گذارند. تعمیر یونیت های دستگاه کپی را در این مطلب همراه شما بررسی می کنیم. حالا تصور کنید که ایجاد خرابی در این قطعات، چه تبعاتی را برای کاربران در پی دارد. داشتن اطلاعات در مورد انواع یونیت ها، مشکلات و تعمیرات آنها به شما کمک می کند تا به موقع نسبت رفع مشکل دستگاهتان اقدام نمایید. در ادامه به ارائه ی نکاتی در مورد تعمیر یونیت های دستگاه کپی می پردازیم.

تعمیر یونیت های دستگاه کپی

انواع یونیت دستگاه کپی

به طور کلی می توان گفت که ، بار اصلی کار در دستگاه کپی بر عهده ی یونیت های موجود در این محصول می باشد. هریک از یونیت ها، عملکرد ویژه ای را برعهده دارد که در نهایت به خروج کپی از دستگاه منجر می شود. پیش از پرداختن به تعمیر یونیت های دستگاه کپی، لازم است این قطعات را بشناسید. 

از جمله یونیت های این دستگاه ها می توان به یونیت اسکنر، یونیت لیزر، یونیت درام، یونیت فیوزینگ، یونیت فیدر و در نهایت یونیت کاغذ کش اشاره کرد. همکاران ما در مرکز تعمیرات کپی ، ضمن تسلط کامل بر این بخش ها، به تعمیر انواع یونیت های دستگاه کپی می پردازند.

علائم خرابی یونیت های دستگاه کپی

معمولا ایجاد نقص و خرابی در دستگاه ها و وسایل الکترونیکی، موجب ایجاد نشانه هایی در این دستگاه های می شود. در صورت خرابی هریک از یونیت های دستگاه کپی، این مدل از ماشین های اداری نیز علائمی را از خود نشان می دهد. شناخت این علائم باعث می شود که در زمان مناسب از خرابی دستگاه خود مطلع شده و برای تعمیر آن اقدام کنید. از جمله علائم خرابی که در تعمیر یونیت های دستگاه کپی مورد توجه قرار می گیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مچاله شدن یا گیر کردن کاغذ در هنگام ورود یا خروج از دستگاه
  • ارائه ی کپی سفید توسط دستگاه
  • گرفتن کپی بی کیفیت از دستگاه کپی
  • ایجاد خطوط روی برگه ی کپی
  • بروز صدای جیر جیر از دستگاه کپی

تعمیر دستگاه کپی تمامی برند ها در نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی !

تعمیر یونیت های دستگاه کپی

یونیت تانک دولوپر

دومین مورد از یونیت های دستگاه کپی که به شما معرفی می کنیم، یونیت تانک دولوپر است. این یونیت متشکل از اجزایی است شامل: دولوپر و تونر، همزن ها، سیلندر دولوپر، دکتر بلید، کولار، اتصالات مگنت و چرخ دنده ها. برای تعمیر یونیت های دستگاه کپی لازم است این اجزا به دقت بررسی و در صورت معیوب بودن، به صورت تخصصی تعمیر گردند.

یونیت تانک دولوپر

دومین مورد از یونیت های دستگاه کپی که به شما معرفی می کنیم، یونیت تانک دولوپر است. این یونیت متشکل از اجزایی است شامل: دولوپر و تونر، همزن ها، سیلندر دولوپر، دکتر بلید، کولار، اتصالات مگنت و چرخ دنده ها. برای تعمیر یونیت های دستگاه کپی لازم است این اجزا به دقت بررسی و در صورت معیوب بودن، به صورت تخصصی تعمیر گردند.

یونیت فیوزینگ

این یونیت، بعد از اینکه تصویر توسط تونر بر روی کاغذ ایجاد شد، وارد عمل می شود. در واقع یونیت فیوزینگ، وظیفه ی چسیاندن تونر به سطح کاغذ را بر عهده دارد. در تعمیر یونیت های دستگاه کپی، قطعات مختلف یونیت فیوزینگ شامل: هیت رولر، پرس، ترمیستور، ترما فیوز، لامپ و چرخ دنده ها باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند. گاهی نیز ممکن است یکی از این بخش ها نیاز به تعویض داشته باشند.

یونیت درام

دیگر یونیت مهم و کاربردی دستگاه کپی، تحت عنوان یونیت درام در بین تعمیرکاران شناخته می شود. یونیت درام از قطعاتی چون: درام، مارپیچ ضایعات، بلید، شیت زیر بلید و چرخ دنده ها تشکیل شده است. وظیفه ی این یونیت، انتقال پودر تونر به روی کاغذ است. بدیهی است با توجه به اهمیت بالای این قطعه، یونیت درام از اهمیت بالایی در تعمیر یونیت های دستگاه کپی برخوردار باشد.

علت و راهکارهای رفع مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی در این مقاله !

یونیت لیزر

یونیت لیزر، بخشی از دستگاه کپی است که بیشترین تاثیر را در کپی گرفته شده توسط دستگاه دارد. لذا در تعمیر یونیت های دستگاه کپی، اهمیت بسیار ویژه ای دارد. قابل توجه است که این یونیت، از چهار بخش برد لیزر، لیزر، برد موتور گرداننده و آینه ی کوچک عدسی تشکیل شده است. می توان چنین گفت که پس از اینکه نور، به عدسی نور و پس از آن به آینه ی آخر برخورد کرد، از طریق یونیت لیزر خارج می گردد.

واحد تعمیرات کپی

اگر در عملکرد یونیت های دستگاه کپی خود با مشکل مواجه شدید، کافی است به واحد تعمیرات کپی مراجعه کنید. همکاران ما در این واحد، با استفاده از تجهیزات پیشرفته و جدید ترین متدهای تعمیراتی روز دنیا، اقدام به بررسی و تعمیر تخصصی دستگاه شما می نمایند. تعمیر یونیت های دستگاه کپی در این واحد، توسط تکنسین های مجرب و دارای تخصص انجام می گردد. به واسطه ی این ویژگی ها، می توانید دستگاه کپی خود را مثل روز اول از همکاران ما تحویل بگیرید. خدمات ما در واحدهای مجزا به کاربران ارائه می گردد. 

نمایندگی کپی

نمایندگی کپی ، یکی از وسیع ترین مراکز ارائه دهنده ی خدمات تعمیراتی این محصول محسوب می گردد. در این مرکز، بررسی و تعمیر انواع دستگاه های کپی با برندهای مختلف انجام می پذیرد. مهندسین زبده و با تجربه ی فعال در مرکز تعمیرات کپی، توانایی انجام کلیه ی موارد ترمیمی این محصولات را دارا می باشند. همچنین، برخورداری مرکز مورد نظر از مجموعه ابزار و قطعات با کیفیت و درجه یک، کیفیت خدمات ارائه شده را تا حد قابل توجهی ارتقاء بخشیده است. جهت اطلاع از انواع خدمات نمایندگی کپی ، می توانید با همکاران ما تماس حاصل نمایید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر