تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی

حتما اسم کولر گازی اینورتر رو شنیدین. آیا میدونین که تفاوت کولر گاری اینورتر و معمولی چیه؟ یا این که مدل اینورتر بهتره یا معمولی؟ اصلا اینورتر به چه معنیه و چطوری کار میکنه؟ آیا واقعا مصرف کولرهای اینورتر از مدل های معمولی کمتره؟ در ادامه این مقاله همه این پرسشها رو بررسی میکنیم. اگه میخواین کولر گازی بخرین و اطلاعاتی در مورد اینورتر ندارین، پیشنهاد میدیم مطلب امروز رو مطالعه کنین.

در مطالب قبلی راجع به تبدیل کولر گازی معمولی به اینورتر صحبت کردیم. توی این مقاله ضمن بررسی موارد تفاوت کولرگاری اینورتر و معمولی، توضیحاتی رو در مورد نحوه کار این فناوری و میزان مصرف برق اون به شما ارائه میدیم. به این ترتیب با روش کار کولر گازی کم مصرف آشنا میشین و میتونین راحت تر انتخاب کنین که از مدل های معمولی استفاده کنین، یا در ازای هزینه بیشتر، از مزایای کولر اینورتر بهره مند بشین.

تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی چیست؟

میشه گفت مهم ترین فرق کولر گازی های اینورتر با مدل های معمولی، فناوری خاصیه که در موتور مدل های کم مصرف به کار رفته. موتور کولر گازی اینورتر، با سرعت متغیر کار میکنه. در حالی که سرعت کمپرسور کولر گازی معمولی، ثابته. کولر اینورتر مصرف برق کمتری در مقایسه با مدل های معمولی داره. این تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی بیشتر از بقیه تفاوتها مورد توجه قرار گرفته و فروشنده ها و کارشناسای تبلیغات خیلی روش مانور میدن. کولر گازی کم مصرف، قدرت خنک کنندگی بیشتری داره و در حالت گرمایش هم سریع تر کار میکنه.

یکی دیگه از تفاوت های کولر گازی کم مصرف با غیر اینورتر، سر و صدای کمترشه. این مدل صدای خیلی کمی تولید میکنه و کاربرا موقع روشن کردنش خیلی راحت تر هستن. سیستم داخلی مدل اینورتر، به جای خازن کولر و سیم پیچ استارت، دارای سیم پیچ ستاره ای هست که عملکردش رو به مراتب بهتر میکنن. در نهایت این که کولرهای غیر اینورتر یا معمولی، استهلاک بیشتری دارن و عمر کاریشون کمتر از مدل های اینورتر یا کم مصرفه.

بررسی تفاوت کولر گازی کم مصرف با معمولی

سرعت متغیر

گفتیم که یکی از مهم ترین موارد تفاوت کولر گازی اینورتر با معمولی ، سرعت متغیر کمپرسوره. اما این یعنی چی؟ با تغییرات مقادیر ولتاژ و فرکانس برق ورودی به کمپرسور، سرعت کارکرد موتور کولر اینورتر تغیر میکنه. یعنی کمپرسور در لحظه شروع به کار یا راه اندازی، با سرعت کمتری کار میکنه و بعد، به مرور سریع تر میشه. در واقع همین مساله هم هست که باعث میشه مدل های اینورتر برق کمتری مصرف کنن.

میزان مصرف برق

یکی از تفاوت های اصلی کولر اینورتر با مدل های معمولی، مصرف برق کمتره. جالبه بدونین اسپلیت های اینورتر، تا 60 درصد نسبت به دستگاه های معمولی برق کمتری مصرف میکنن. استفاده از کمپرسورهای dc – inverter  باعث شده که سرعت کار موتور هنگام شروع به کار کمتر باشه. در نتیجه فشار کمتری به دستگاه و کنتور برق وارد میشه و مصرف انرژی کاهش پیدا میکنه.

لرزش و صدا

جالبه بدونین که کولرگازی معمولی، لرزش و صدای بیشتری در مقایسه با مدل های اینورتر دارن. علتش هم اینه که کمپرسورهای معمولی برای کار کردن نیاز به آمپر بالایی دارن و در نتیجه انرژی زیادی به صورت گرما تلف میکنن. دور زیاد موتور اسپلیت های معمولی باعث میشه که این دستگاه های صدای بیشتری تولید کنن. اما کولر کم مصرف یا inverter، با دور پایین کار میکنن و در نتیجه، صدا و لرزش کمتری هم دارن.

یکنواختی دما

تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی به نحوه خنک / گرم سازی محیط هم مربوط میشه. سرعت سرمایش و گرمایش کولر گازی های مجهز به سیستم اینورتر، به مراتب بیشتر از مدل های معمولیه. ضمن این که دمای اتاقی که اسپلیت کم مصرف داره بسیار یکنواخت و متعادله. این ویژگی هم مربوط به سرعت متغیر کمپرسوره و از این قابلیت نشأت میگیره.

خازن و سیم پیچ استارت

به عنوان آخرین مورد تفاوت خازن و سیم پیچ ، باید به عدم وجود سیم پیچ و خازن در مدل های کم مصرف اشاره کنیم. سیستم سیم پیچ ستاره ای در این مدل ها به کار رفته که باعث میشه کولر در هنگام استارت، آمپر زیادی از شبکه برق نگیره. در این سیستم برق ورودی AC متناوب به DC تبدیل میشه تا با کنترل فرکانس، دور کمپرسور تنظیم بشه دیگه نیازی به خازن نباشه.

نمایندگی تعمیرات کولر گازی پشتیبانی مطمئن برای شما

تعمیر کولر گازی یه فرایند پیوسته و چند مرحله ایه که با هدف برطرف شدن مشکلات این محصول انجام میشه. فشار و حجم کاری که کولر های گازی تحمل میکنن در کنار عوامل محیطی مثل آلودگی و … ، اونا رو مستعد آسیب پذیری هایی کرده که نیاز به بررسی و تعمیر تخصصی دارن. اگه با مشکلاتی مثل گرم شدن باد دستگاه، کاهش سرما، خنک نکردن محیط، صداهای ناهنجار از پنل داخلی یا خارجی، چکه کردن آب کولر، روشن نشدن و مواردی از این دست در کولر گازی تون مواجه شدین، در اولین فرصت با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرین. با عیب یابی و تشخیص درست منشأ ایرادهای دستگاه، میشه تمام مشکلات ذکر شده رو برطرف و از تشدید اونها جلوگیری کرد. نمایندگی تعمیرات کولر گازی برای ترمیم مدل های مختلف این دستگاه از برندهای مختلف، در خدمت شما کاربران عزیزه.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر