لوله کشی کولر گازی

در مطالب مربوط به نصب کولر گازی و اسپیلت، عنوان کردیم که یکی از مراحل اصلی نصب این دستگاه ها، لوله کشی آنهاست. امروزه بیشتر از لوله کشی توکار برای کولر گازی استفاده می شود تا ضمن حفظ زیبایی منزل، روند کار دستگاه و کیفیت لوله کشی هم بهتر باشد.

در هر صورت، اگر لوله کشی به درستی انجام نشود یا تنها یکی از لوله ها و اتصالات نشتی داشته باشد، نمی توان انتظار عملکرد درست و بی نقص از کولر داشت. اما لوله کشی کولر گازی چگونه انجام می شود؟ چقدر باید برای این کار هزینه کنید؟ آیا در روند لوله کشی باید به نکات خاصی توجه شود؟ پاسخ تمام این سوالات را در ادامه مقاله می دهیم.

لوله کشی کولر گازی

هزینه لوله کشی کولر گازی

در مورد هزینه لوله کشی اسپلیت یا کولر، پیش از بازدید از محل نمی توان نظری داد. در واقع قیمت لوله کشی بستگی به میزان لوله ای دارد که مورد نیاز است. در برخی از مکان ها، محل تعبیه پنل ها به هم نزدیک است و نیازی به استفاده از متراژ بالای لوله نیست. اما گاهی لازم است که چندین متر لوله برای اتصال پنل ها استفاده شود. طبعا هزینه لوله کشی کولر گازی در چنین شرایطی به مراتب بیشتر از حالت عادی خواهد بود.

برخی از ساختمان ها هم به دلیل طراحی خاص و متفاوت، به گونه ای هستند که لوله کشی باید با پیچ و تاب انجام شود! مثلا ممکن است مانعی در مسیر لوله کشی باشد و لازم باشد که از لوله بیشتری استفاده شود. البته جنس لوله ها، عایق بندی و متریال مورد استفاده هم در هزینه نهایی لوله کشی توکار یا غیر توکار کولر گازی تاثیر گذار هستند.

این مطلب مفید رو از دست نده : نگهداری کولر گازی در زمستان

خدمات لوله کشی کولر گازی

لوله کشی کولر گازی یک فرایند چند مرحله ای است که شامل خدمات مشخصی می شود. تعیین محل نصب کولر، تعیین میزان لوله مورد نیاز، نصب لوله ها مطابق با نقشه طراحی شده، تنظیم درست شیب لوله ها، نصب حفاظ و بست مناسب برای نگهداری لوله ها، لوله کشی توکار یا عادی (بسته به نوع ساختمان و تجهیزات و امکانات موجود) عایق بندی لوله ها برای جلوگیری از یخ زدگی، نشتی کولر و اقداماتی از این دست، بخشی از مهم ترین خدمات لوله کشی کولر گازی به شمار می روند.

نکات مهم در لوله کشی کولر گازی

آنچه در فرایند لوله کشی کولر گازی اهمیت بسیار زیادی دارد، کیفیت انجام این کار است. این کار باید با توجه به نکات ویژه ای انجام شود تا بهترین تاثیر را در عملکرد کلی کولر داشته باشد. انتخاب درست سایز لوله های مسی، یکی از این نکات است که در میزان سرمای دستگاه تاثیر بسیاری دارد. لوله ها باید کاملا تمیز باشند تا مسیر ورود گاز و آب، مسدود نباشد. از طرفی، این لوله ها همواره در معرض رطوبت و آلودگی توسط خاک قرار دارند و ممکن است دچار پوسیدگی شوند که این اتفاق، تعمیرات کولر گازی را نیز با مشکلات جدی مواجه می کند.

برای پیشگیری از این مساله لازم است که لوله ها را به درستی عایق بندی کنید تا از معرض هرگونه آسیب دیدگی و رطوبت به دور باشند. شیب لوله ها هم نکته بسیار مهم دیگری است که باید با دقت در لوله کشی کولر گازی رعایت شود. اگر لوله ها شیب مناسب نداشته باشند، امکان نشتی آب و مختل شدن روند کاری دستگاه وجود دارد.  

لوله کشی کولر گازی چگونه انجام می شود؟

نحوه اجرای لوله کشی کولرگازی و اسپلیت بدین صورت است که لوله ها با روکش مخصوصی عایق بندی می شوند تا بدین ترتیب، احتمال آسیب دیدگی آنها کاهش یابد. پس از عایق بندی لوله های مسی، مسیر نصب آنها مشخص خواهد شد. مسیر نصب لوله ها باید به گونه ای باشد که با سایر لوله کشی ها تلاقی پیدا نکند. نکته دیگر این که لوله کشی توکار کولرگازی باید در دو مسیر مجزا نصب و اجرا شود. پس از فراهم کردن این موارد، عملیات لوله کشی انجام شده و از این طریق، پنل ها به یکدیگر وصل می شوند.

نمایندگی تعمیر کولر گازی

فشار و حجم کاری که کولر گازی ها تحمل می کنند در کنار عوامل محیطی مثل آلودگی و … ، آنها را مستعد آسیب پذیری هایی کرده که نیاز به بررسی و تعمیر تخصصی دارند. اگر مشاهده کردید کولر گازی شما ایراد دارد و درست کار نمی کند، باید در اولین فرصت با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید تا دستگاه را بررسی و ترمیم کند.

با عیب یابی و تشخیص درست، می توان مشکلات کولر را به موقع برطرف کرد و از شدیدتر شدن آنها و آسیب دیدگی سایر قطعات دستگاه جلوگیری کرد. نمایندگی تعمیرات کولر گازی برای ترمیم مدل های مختلف این دستگاه از برندهای مطرحی مثل ال جی، سامسونگ، پاناسونیک، توشیبا، شارپ، جنرال و … در خدمت شماست. کافی است با این مرکز تماس بگیرید تا تیم تعمیر کولر گازی به آدرس مورد نظر شما بیایند و کولر را به بهترین شکل ترمیم کنند.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر