مزایای شبکه های کامپیوتری

مزایای شبکه های کامپیوتری یکی از فاکتور های مهم و اساسی برای انتخاب آنها است. علوم مربوط به مهندسي شبكه يكي از تاثير گذارترين شاخه های آی تی است. این رشته در پیشبرد اهداف جوامع بشري و تامین رفاه حال آنها در این حوزه از علم و دانش بسیار موثر بوده است. اهميت شبكه هاي رايانه ای در دنیای امروز به هیچ وجه قابل انکار نیست. با توجه به مزایای شبکه های کامپیوتری همواره شاهد پيشرفت روزافزون اين شاخه علمي هستیم.

مزایای شبکه های کامپیوتری

 بررسی مزایای شبکه های کامپیوتری

در شرح مزایای شبکه های کامپیوتری همین بس که به کمک شبکه های کامپیوتری می توان در هزینه های مربوط به تجهیزات گران قیمت سخت افزاری نظیر هارد دیسک، دستگاه های ورود اطلاعات و… صرفه جویی کرد. شبکه های کامپیوتری، نیازهای کاربران در نصب منابع سخت افزاری را رفع کرده یا به حداقل می رسانند.

شبکه های کامپیوتری این قابلیت را دارند که برای استاندارد سازی برنامه های کاربردی نظیر واژه پردازها و صفحه گسترده ها، مورد استفاده قرار بگیرند. با اجرای یک برنامه کاربردی در یک رایانه مرکزی در شبکه، کاربران می توانند بدون نیاز به نگهداری نسخه اصلی برنامه، از آن در کامپیوتر خود استفاده کنند. با استاندارد سازی برنامه های کاربردی تمام کاربران از یک نسخه مشخص استفاده می کنند؛ در نتیجه پشتیبانی شرکت عرضه کننده نرم افزار از محصول خود راحت تر می شود و نگهداری از آن به شکل موثرتری انجام خواهد شد. از دیگر مزایای شبکه های کامپیوتری باید به امکان استفاده از شبکه برای برقراری ارتباطات روی خط (Online) از طریق ارسال پیام اشاره کرد.

شبکه های کامپیوتری په مزایایی دارند؟

در ادامه به دیگر مزایای شبکه های کامپیوتری به طور مختصر و مفید اشاره می کنیم.

امکان استفاده مشترک از منابع موجود

با استفاده از شبکه های رایانه ای می توانید از یک منبع اطلاعاتی یا امکانات جانبی رایانه، بدون توجه به محل جغرافیایی هر یک از منابع بهره مند شوید.

کاهش هزینه ها

از دیگر مزایای شبکه های کامپیوتری ، متمرکز نمودن منابع، استفاده مشترک از منابع، پرهیز از پخش منابع و استفاده اختصاصی هر کاربر در یک سازمان از منابع است.

ارتباطات

از دیگر مزایای شبکه های کامپیوتری امکان مبادله اطلاعات( حتی فایل) از طریق پست الکترونیکی یا دیگر سیستم های اطلاع رسانی است.

قابلیت اطمینان

منظور همان پشتیبان شبکه است. می توان از منابع گوناگون اطلاعاتی و سیستم ها در شبکه نسخه های دوم و پشتیبان تهیه کرد و در مواقع اضطراری از این اطلاعات استفاده نمود. پشتیبانی از سرویس دهنده ها در شبکه کارآیی، فعالیت و آمادگی دائمی سیستم را افزایش می دهد.

کاهش زمان

یکی دیگر از مزایای شبکه های کامپیوتری، برقراری ارتباط قوی بین کاربران از راه دور است ؛ در این ارتباط محدودیت جغرافیایی معنایی ندارد. به این ترتیب زمان تبادل اطلاعات و استفاده از منابع به طور ناخودآگاه کم می شود.

قابلیت توسعه

یک شبکه های کامپیوتری این قابلیت را دارد که بدون تغییر در ساختار سیستم توسعه یابد و تبدیل به یک شبکه بزرگتر شود.

مرکز طراحی شبکه

مرکز طراحی شبکه یک نهاد امن و ایمن است که اختصاصا در زمینه شبکه خدمات رسانی دارد. امروزه استفاده از شبکه های کامپیوتری در بسیاری از سازمان ها و ادارات متداول است، زیرا مزایای بسیاری دارد که در نتیجه آن راحتی و صرفه جویی بسیاری عاید کاربر خواهد شد. راه اندازی شبکه پیچیدگی ها و حساسیت های بسیار بالایی دارد و در عین حال بسیار مهم و کار گشا است. مرکز طراحی شبکه به کمک مرکز سخت افزار ایران ، با کیفیت ترین و بهترین خدمات را در حوزه طراحی شبکه در اختیار کاربران قرار می دهد. این شبکه ها به همان اندازه که کار گشا هستند، به همان اندازه هم در معرض آسیب و سوء استفاده هستند. در مرکز طراحی شبکه تمامی نکات لازم برای حفظ امنیت شبکه رعایت می شود. از امکانات و تسهیلات مدرن و پیشرفته برای راه اندازی و پس از آن مراقبت از شبکه های رایانه ای استفاده می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و شرکت در جلسات مشاوره ای تخصصی و توجیهی مرکز طراحی شبکه حتما تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را از کارشناسان مربوطه جویا شوید.

4/5 (2 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر