مشکلات فن کولر گازی

رفع مشکلات فن کولر گازی از دو راه تعمیر یا تعویض قطعه، بررسی دیگر قطعات و یا سرویس کامل دستگاه توسط متخصص توانا صورت می گیرد. امروزه کولرهای گازی با بهره برداری از فناوری تبرید، به خنک کردن محیط می پردازند. ساخت و تولید کولرهای گازی متنوع بر اساس جغرافیای هر منطقه از دیگر دستاوردهایی است که کمپانی های مختلف در تولید این محصول به کار برده اند.

به هر حال هر محصول الکترونیکی در اثر حوادث مختلف ممکن است دچار اشکال در قطعات ریز و درشت شود. کولر گازی هم از این قضیه مستثنی نیست. در این مقاله مشکلات فن کولر گازی و نحوه ی تعمیر یا تعویض این قطعه مورد بررسی قرار گرفته است با ما همراه باشید.

مشکلات فن کولر گازی

فن کولر گازی چه می کند؟

 برای شناخت بهتر مشکلات فن کولر گازی بهتر است بدانیم که موتور فن موظف است تا هوای لازم برای وزیدن به اوپراتور را در ساعات مختلف شبانه روز تامین کند. به طور کلی می توان دو نوع فن را برای کولر گازی نام برد: فن داخلی و فن خارجی. هر کدام از این دو قطعه اگر دچار مشکل شوند موجب خاموشی دستگاه و خرابی کمپرسور می گردند.

در هر صورت بهتر است بخش های داخلی نظیر فیلتر، کویل اوپراتور، مسیر خنک کننده، جعبه ی برق، کمپرسور، کندانسور و … به صورت متداوم بررسی شوند تا در صورت مشاهده ی اشکال در عملکرد هر بخش، زمان کافی برای جلوگیری از مشکلات بزرگتر وجود داشته باشد.

مشکلات فن کولر گازی

سنسور کنترل دما

در صورت کار نکردن موتور و فن به احتمال زیاد مشکل از سنسور کنترل دما است.

ترموستات

کنترل دما وظیفه ی ترموستات است. اگر ترموستات معیوب باشد از عمل کردن فن جلوگیری می کند.

موتور بلوور

بررسی بلورفن تا چرخش آزادانه داشته باشد. اگر مشکلی داشت بهتر است تعویض شود.

رله برد

رله برد مسئول تامین ولتاژ قطعات کولر است. اگر نیم سوز شود یا درست کار نکند موجب اختلال در عملکرد فن می شود.

خازن فن

خازن فن به وسیله ی رشته سیم به کمپرسور وصل می شود. اگر خازن کولر سوخته باشد فن شروع به کار نخواهد کرد. برای مطمئن بودن از صحت آن از یک مولتی متر استفاده کنید.

این مطلب مفید رو از دست نده : راهنمای خرید کولرگازی

موتور فن

اگر تیغه ی آزادانه کندانسور، با دست آزادانه نچرخد نشان از خرابی بلبرینگ موتور دارد. خرابی بلبرینگ موتور از مشکلات فن کولر گازی است.

شفت بیرونی و داخلی موتور فن

محور موتور فن دارای دو تیغه در طرفین است که از یک طرف هوا را به داخل کویل ها می کشد و از طرف دیگر هوای گرم را خارج می کند. اگر یاتاقان های محور شفت شُل شوند یا بسوزند، مانع کارکرد فن کولر می شود که از مهم ترین مشکلات فن کولر گازی محسوب می گردد.

عیب یابی فن کولر گازی

عواملی از قبیل خرابی بلبرینگ موتور، اشکال در سنسور کنترل دما، رله برد نیم سوخته یا معیوب، اختلال در ترموستات، مشکل در شفت داخلی و خارجی موتور فن، سوختگی خازن ها، اختلال در چرخش موتور بلوور و … موجب بروز مشکلات فن کولر گازی می شود. به دلیل همپوشانی عملکرد قطعات مختلف کولر گازی در صورت بروز اشکال در هر قطعه ی الکترونیکی و مکانیکی به طور قطعه فن کولر گازی درگیر می شود. برای صحت عملکرد یک دستگاه تمام قطعات باید در سلامت ظاهری و فنی باشند.

در صورت بروز خرابی بهتر است از یک تعمیرکار توانا کمک گرفت چرا که تعمیر و یا تعویض قطعات مختلف یک دستگاه کار چندان ساده ای نیست و نیاز به تخصص و دقت فراوان دارد.

تعویض فن کولر گازی

کارشناسان خبره ی ما می توانند با بررسی های همه جانبه، شدت و ضعف مشکلات فن کولر گازی را به کاربر اعلام کنند. این تکنسین ها جدای از توانایی ویژه ای که در تعمیر قطعات مختلف کولر از جمله فن دارند، قدرت قابل توجهی در تعویض همین قطعات بدون حتی یک درصد خطا را دارا می باشند. تعویض، گزینه ی دوم انتخابی تکنسین های ماست.

اگر مشکل فن کولر گازی حاد باشد و با تعمیر عملکرد اولیه آن باز نگردد فن در اثر نوسانات برق یا کارکرد زیاد دچار مشکل شده باشد و یا موتور پرسی فن معیوب شود، به طور قطع کارشناسان ما با جایگزینی آن با قطعه ای مشابه و اورجینال که ساخته شده در کمپانی کولر گازی می باشد تمام تلاش خود را به کار می بندند تا کولر مثل قبل بلکه هم بهتر، شروع به کار کند. تعویض قطعه نیز مانند تعمیر نیاز به شناخت همه جانبه ی دستگاه دارد. اگر از جمله کاربرانی هستید که می خواهید از قطعات اورجینال، با گارانتی های تعمیراتی استفاده کنید حتما به مرکز تعمیرات کولر گازی مراجعه بفرمایید.

تعمیر فن کولر گازی

تعمیر فن کولر گازی از جمله اقداماتی است که در صورت حاد نبودن مشکل فن و قطعات مرتبط با آن صورت می گیرد. کار تعمیراتِ آن نیاز به تخصص و تجربه ی فراوان، همچنین شناخت قطعات مختلف دستگاه دارد. قبل از پروسه ی تعمیر، تکنسین باید به دنبال یافتن ریشه ی مشکل باشد. همانطور که در مطلب قبل عمده ترین علل بروز مشکلات فن کولر گازی را بیان کردیم در این مطلب تاکید می کنیم که عیب یابی صحیح کار هر کسی نیست.

کارشناسان دوره دیده ی ما توانایی تشخیص عیوب در مراحل اولیه تا مرز خطر را دارند. به همین جهت توصیه می کنیم در صورت بروز مشکلات فن کولر گازی با ثبت در خواست و یا مراجعه ی حضوری به مرکز تعمیرات کولر گازی از اتفاقات ناگوار بعدی جلوگیری کنید. در این مرکز مهارت کارشناسان در کنار دستگاه های مدرن تعمیراتی موجب تسریع روند تعمیر ایرادات فن کولر گازی می شود.

نمایندگی کولر گازی

نمایندگی کولر گازی با هدف مشتری مداری واحد خود را به زیر مجموعه های از قبیل واحد مشاوره، فروش و تعمیرات تقسیم کرده است تا مشتریان بدون فوت وقت و با آسایش خیال خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. در این مرکز علاوه بر ارائه ی محصولات اوجینال و مدرن کمپانی های متنوع کولر گازی، خدمات متنوع تعمیراتی نیز در زمینه ی سخت افزار و نرم افزار بخش های مختلف مکانیکی و الکترونیکی کولر گازی به مشتریان ارائه می دهند.

مایندگی کولر گازی با سابقه ی درخشان، بهترین تکنسین های ایران را کنار خود گردآورده است تا مشکلات کولر گازی کاربران در کوتاه ترین زمان با بهترین کیفیت و کم ترین هزینه برطرف شوند. ما اینجا در تلاشیم که شما در آسایش باشید.

3.3/5 (3 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر