نگهداری مناسب لپ تاپ

لپ تاپ ها هر چند سال یک بار با دستگاهی جدیدتر از انواع خود جا به جا می شوند. چرا که کاربران به دلایلی همچون بهره مندی ازسخت افزارهای قدرتمند، قابلیت های جدید و استاندارهای ارتقاء یافته تصمیم میگیرند لپ تاپ جدید تری را تهیه و جایگزین دستگاه قبلی خود کنند.

البته گاهی، قدیمی بودن و آسیب دیدگی شدید دستگاه ها می تواند دلیل قانع کننده ای برای جایگزینی لپ تاپی تازه تر باشد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت نگهداری مناسب لپ تاپ ها، می توان به مدت طولانی تری از آنها بهره مند بود.

از این رو، به استثنای مواقعی که کاربران به دلایل احمقانه و غیر موجهی ( به مانند تعویض دستگاه با برندی لوکس و شیک تر) به دنبال خرید دستگاه جدیدی هستند. دانستن نکاتی برای نگهداری مناسب لپ تاپ ها، می تواند تاثیر مثبت و قابل توجهی در حفظ طولانی مدت آنها داشته باشد.

نگهداری مناسب لپ تاپ

تمیز نگه داشتن قطعات سخت افزاری

پاکیزه نگه داشتن سخت افزارهای کامپیوتری، صرفأ به معنای یک رفتار بهداشتی محسوب نمی شود. خصوصأ به هنگامی که تمیزکردن فن ها می تواند لرزش دستگاه شما را به میزان قابل توجهی کاهش داده و با خنک نگه داشتن لپ تاپ، طول عمر آن را به شیوه ای چشم گیر افزایش دهد.

بنابراین، تمیزی قطعات سخت افزاری بدون شک می تواند کمک شایانی در حفظ و نگهداری مناسب لپ تاپ ها کند.

علت و راهکارهای رفع مشکل دیر بالا آمدن لپ تاپ در این مقاله !

حفظ سرعت عمل سیستم عامل

بیشتر کاربران از کندی سیستم عامل لپ تاپ های قدیمی خود شکایت داشته و بر این اساس به فکر تهیه دستگاهی جدید می باشند.

اما بهتراست این موضوع را بدانید که قدیمی بودن دستگاه نمی تواند عامل و فاکتوراساسی بر روند کند دستگاه شما باشد چراکه، بخش عمده این مشکل به مراقبت نکردن از دستگاه تان برمی گردد.

البته علاوه برآن، سیستم عامل ضعیف یا نرم افزارهای نامناسب نیز می تواند سرعت شما را کاهش دهد. خوشبختانه برای رفع این ایراد، راهکارهایی وجود دارد که از آن جمله می توان به نصب ویندوزی جدید تر و یا بهره مندی از چند ترفند ساده تر اشاره کرد.

به هر حال، دراین زمینه مقالات و دستور العمل های بسیار زیادی برای ارتقاء ویندوز ۷ یا ۸ نیزموجود می باشد و اکنون با یک کار بسیار ساده می توانید به میزان قابل توجهی درنگهداری مناسب لپ تاپ خود سهیم باشید.

به روز رسانی سیستم عامل و نرم افزارها

همواره به یاد داشته باشید که هیچ سیستم عامل یا اپلیکیشنی کامل نیست، اما با به روزکردن و ارتقاء آنها می توان، قابلیت ها و ویژگی های کلیدی و موثری را با دستگاه همراه کرد. از این رو، باید تا حدی گوش به زنگ بوده و با بهره گیری از نرم افزارها و سیستم عامل های مناسب، ظرفیت و عملکرد دستگاه خود را بالا ببرید. البته در بعضی مواقع ممکن است لپ تاپ شما از یک اپلیکیشن به روز شده پشتیبانی نکند.به هرحال، این شیوه نیز می تواند در حفظ و نگهداری مناسب لپ تاپ شما، نقش موثری را ایفا کند.

ارتقاء سخت افزارها

به عنوان آخرین راهکار برای نگهداری مناسب لپ تاپ، می توان به تعویض قطعات و بروزرسانی برخی از سخت افزارهای آن اشاره داشت.

اکثر کاربران تصور می کنند، تعویض سخت افزارهای لپ تاپ کاری دشوار و تقریبأ غیرممکن است، اما آنها کاملأ در اشتباه هستند چراکه، جایگزینی قطعات سخت افزاری به مانند یک هارد دیسک بزرگتر با ظرفیت بیشتر، درایو حالت جامد SSD، اضافه کردن حافظه بیشتر رم،  اصلا کار سختی نبوده و حتی میتواند بسیار کمک کننده و رضایت بخش باشد.

بنابراین، به هنگامی که می توان با مبلغ پول کمتری قطعه کوچکی را تعویض کرد و از سرعت بهتر آن بهره مند شد، چرا باید به دنبال تعویض لپ تاپ و تحمل هزینه ای بیشتری شد.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

امیدواریم با مطالعه ی مقاله ی نگه داری  و مراقبت از لپ تاپ ، اطلاعات کافی را در این زمینه دریافت کرده باشید . نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ، خدماتی منحصر به فرد و در خور کاربران گرامی را به صاحبان لپ تاپ ها ارائه می نماید.آن چه ما را متمایز ساخته است ، کیفیت ، سرعت و احترام به حقوق مشتریان گرامی می باشد. 

خدمات به دو شیوه تعمیر درمحل و تعمیر درمرکز به کاربران گرامی ارائه می شود. در صورت بروز هر گونه مشکل در لپ تاپ خود بدون اتلاف وقت بامهندسین تعمیرات تخصصی لپ تاپ تماس گرفته و از خدمات متمایز این مجموعه بهره مند شوید. شماره ی تماس و آدرس نمایندگی لپ تاپ در سایت موجود می باشد.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر