چرا لپ تاپ هنگ می کند؟

چرا لپ تاپ هنگ می کند؟” پرسشی است که تعداد زیادی از کاربران این دستگاه با آن درگیر هستند. دلایل متعددی می تواند منجر به بروز این مشکل در انواع لپ تاپ و کامپیوتر شود، اما این نرم افزار است که بیشترین نقش را در هنگ کردن این محصول دارد. بنابراین می توان گفت که تعمیرات لپ تاپ به خصوص در این مورد، بیش از هرچیز به دانش نرم افزاری بالایی احتیاج دارد. به عبارتی تعمیرکار باید با جزئیات عملکردهای ویندوز و برنامه های مختلف لپ تاپ آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند منشأ مشکل را تشخیص داده و آن را به درستی برطرف نماید. در ادامه، در مورد دلایل هنگ کردن لپ تاپ صحبت می کنیم و روش هایی را برای برطرف کردن این مشکل پیشنهاد خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

چرا لپ تاپ هنگ می کند؟

دلایل هنگ کردن لپ تاپ

همانطور که گفتیم، هنگ کردن لپ تاپ می تواند ناشی از موارد و دلایل مختلفی باشد. به عنوان مثال، گاهی باز کردن چند برنامه به صورت همزمان، می تواند منجر به بروز این مشکل آزار دهنده شود. به خصوص در لپ تاپ هایی که cpu آنها ضعیف تر است، به کرات شاهد بروز چنین مساله ای هستیم. پایین بودن رم سیستم در حالی که  برنامه ها نیاز به فضای زیادی دارند هم از جمله دلایل هنگ کردن لپ تاپ به شمار می رود. پر بودن فضای هارد دیسک هم گاهی منجر به قفل شدن ناگهانی لپ تاپ می شود.

جالب است بدانید که گاهی اطلاعات موجود روی سیستم به هم ریخته می شوند؛ این مساله می تواند پیش زمینه ای برای هنگ کردن سیستم لپ تاپ یا کامپیوتر باشد. عدم سازگاری سخت افزار با برنامه های نصب شده، عدم کارکرد مناسب فن، وجود ایرادهای عمده سخت افزاری، وجود مشکل در رجیستری لپ تاپ، ویروسی شدن سیستم، نصب برنامه های معیوب و مواردی از این دست را نیز می توان در فهرست دلایل هنگ کردن لپ تاپ جای داد.

رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ

اگرچه هنگ کردن لپ تاپ مشکلی بسیار آزاردهنده است و حتی موجب عصبانیت ونگرانی برخی از کاربران می شود، اما جای نگرانی نیست؛ در بسیاری موارد این مشکل به راحتی قابل حل می باشد. در زیر، راه حل هایی کاربردی را برای رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ ارائه می دهیم. توجه داشته باشید چنانچه علی رغم اجرای این روش ها مشکل حل نشد، باید هرچه سریع تر از یک تعمیرکار متخصص برای تعمیر لپ تاپ خود کمک بگیرید. راه حل های هنگ کردن لپ تاپ عبارتند از:

  • کمی صبر کنید و به سیستم فرصت دهید مراحل پردازش را انجام دهد.
  • دکمه Caps Lock را برای باز شدن قفل سیستم فشار دهید. اغلب انجام این کار موجب رفع هنگ کردن لپ تاپ می شود.
  • برنامه های باز را ببندید یا اصطلاحا End Task کنید. برای این کار کافی است دکمه‌های Ctrl + Alt + Del را با هم فشار دهید تا پنجره Task Manager باز شود. سپس برنامه‌ای که پاسخ نمی ‌دهد و باعث هنگ کردن کامپیوتر شده است را انتخاب کرده و گزینه End Task را انتخاب کنید. با انجام این مراحل شاهد رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ خود خواهید بود.
  • راه اندازی مجدد یا ری استارت لپ تاپ هم یکی از روش هایی است که وقتی لپ تاپ هنگ می کند مورد استفاده قرار می گیرد

نکاتی برای پیشگیری از هنگ کردن لپ تاپ

از آنجا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، لازم دیدیم نکاتی را برای پیشگیری از هنگ کردن لپ تاپ به شما کاربران ارائه دهیم. رعایت این نکات باعث می شود که لپ تاپ شما هنگ نکرده و به درستی کار کند. پیش از هر چیز سعی کنید سطح نیاز خود را بررسی کرده و متناسب با آن، لپ تاپی انتخاب کنید که cpu قوی داشته باشد. سعی کنید تا حد امکان از اجرای همزمان چند برنامه سنگین در سیستم خودداری نمایید. از نصب و فعال سازی آنتی ویروس روی لپ تاپ غافل نشوید. در هنگام خرید لپ تاپ به رم آن توجه کنید. همواره مقداری فضای خالی در هارد دیسک داشته باشید و برنامه های اضافی را از سیستم پاک کنید.

نمایندگی لپ تاپ

نمایندگی لپ تاپ ، یکی از مشتقات مرکز سخت افزار ایران است که به صورت تخصصی در حوزه لپ تاپ فعالیت می کند. این مرکز با دارا بودن واحدهای تخصصی و مجزا، خدمات گسترده ای را در زمینه فروش و ترمیم انواع مدل های لپ تاپ به کاربران ارائه می دهد. یکی از ویژی های مثبت این نمایندگی این است که کاربران برای دریافت خدمات، دچار محدودیت برندی نیستند. به این معنی که لپ تاپ های کلیه شرکت های اچ پی، اپل، ایسر، ایسوس، لنوو، دل، سامسونگ، سونی و …، در نمایندگی لپ تاپ قابل فروش و تعمیر می باشند. بنابراین در صورت نیاز به خدمات لپ تاپ، می تواند بدون توجه به شرکت تولید کننده، به نمایندگی لپ تاپ مراجعه نمایید.

مرکز تعمیرات لپ تاپ

مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ، افق تازه ای را در خدمات تعمیری این محصول گشوده است. این مرکز، واحدهای جداگانه ای را برای تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ راه اندازی کرده است. در هریک از این واحدها کارشناسان خبره ای حضور دارند که از برترین تعمیرکاران در حوزه کاری آن واحد هستند. این افراد از جدیدترین تکنولوژی ها و ابزار تعمیری فراهم شده در مرکز تعمیرات لپ تاپ استفاده کرده و هرگونه مشکل این دستگاه را برطرف می نمایند. لپ تاپ هایی از برندهای ایسر، ایسوس، اچ پی، سامسونگ، اپل، دل و … در این مرکز مورد بررسی قرار گرفته و به صورت تخصصی تعمیر می شوند. برای بهره مندی از مشاوره های تخصص در زمینه تعمیرات لپ تاپ، به همکاران ما در مرکز تعمیرات لپ تاپ تماس بگیرید.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر