کندانسور کولر گازی

کندانسور کولر گازی یکی از بخش های حیاتی این دستگاه است. سیستم تبرید که امروزه با استقبال مردم و کمپانی ها رو به رو شده است دو کار اصلی انجام می دهد. ابتدا گرما را از محیط گرفته سپس آن را به خارج از محیط انتقال می دهد. در کولر گازی دو قطعه ی اصلی به کمک قطعات فرعی این وظیفه را بر عهده دارند. کمپرسور با ذوب گاز مبرد به وسیله ی گرما محیط و کندانسور با انجام آن، چرخه ی سرمازایی را کامل می کنند.

شناخت قطعات و نوع کارکرد آن ها، همچنین ارتباطی که با هم دارند در استفاده، عیب یابی و تعمیر کولر گازی بسیار حائز اهمیت است. برای تعمیر کندانسور کولر گازی نیاز به تجربه، مهارت، دستگاه های پیشرفته ی تعمیر و عیب یابی، همچنین آموزش های نوین تعمیراتی هست. اگر کولر گازی شما دچار مشکل در قطعات مختلف از جمله کندانسور شد، واحد تعمیرات کولر گازی با تکنسینی کار کشته آماده ی ارائه ی خدمت به شما عزیزان است.

تعمیر کندانسور کولر گازی

شستشوی کندانسور کولر گازی

کندانسور کولر گازی در بیرون از منزل نصب می شود و به همین دلیل هم همیشه در معرض گرد و خاک و آلودگی است. شستشوی کندانسور کولر گازی به صورت دوره ای و منظم به بهبود عملکرد این بخش و افزایش راندمان کاری کولر کمک می کند. تداوم آلودگی کندانسور یا پنل بیرونی کولر گازی موجب خرابی قطعات و بروز مشکلاتی در روند کاری کولر می شود. برای شستشوی کندانسور کولرگازی یا اسپلیت، باید اول برق دستگاه را کاملا قطع کنید. شما می توانید کندانسور را با فشار آب تمیز کنید چراکه بیشتر موتورها در برابر آب مقاوم هستند.

اما توجه داشته باشید که پس از انجام این کار، کولر را به مدت چند ساعت روشن نکنید تا رطوبت پنل بیرونی یا کندانسور کاملا خشک شود. می توانید درب بالایی کندانسور را باز کرده و تمامی کویل یا فین ها را با فشار آب یا دستگاه کارواش بشویید. پس از تمیز شدن این بخش ها به صورت کامل، نوبت به جعبه برق کنار آن می ‌رسد. 

خاک های انباشته شده روی این بخش را تمیز کرده و دقت کنید که سیمها از جایشان خارج نشوند. در نهایت، درب بالایی را به حالت اول برگردانده و پیچ‌های آن را محکم کنید تا کولر گازی هنگام کار، صدای اضافی تولید نکند. اگر در این زمینه تجربه ندارید بهتر است برای تعمیر کندانسور کولر گازی و شستشوی این قطعه از تکنسین های دوره دیده و مجرب کمک بگیرید. مطلب آموزش تمیز کردن کولر گازی را بخوانید.

نکات مهم نصب کندانسور کولر گازی

کندانسور کولر گازی را باید در مکانی نصب کرد که گرم و یا در معرض گرد و غبار زیاد نباشد. همچنین محلی که برای نصب پنل بیرونی کندانسور انتخاب می کنید، نباید شلوغ و پررفت و آمد باشد. فضایی آزاد را در اطراف کندانسور در نظر بگیرید تا از عملکرد مناسب دستگاه اطمینان داشته باشید. 

کف بتنی کندانسور کولر گازی را روی سطح زمین بگذارید و از تراز بودن سطح آن اطمینان حاصل نمایید. بهتر است کندانسور با سطح زمین فاصله داشته باشد تا برف و باران وارد آن نشود. کندانسور را در فضای باز و در بالای پد بگذارید و برای کم کردن لرزش آن می توانید از پلاستیک استفاده کنید. نکته بسیار مهم این است که کندانسور نباید در نزدیکی آنتن و گیرنده های دیجیتالی نصب شود. چرا که این مساله می تواند علاوه بر مختل کردن روند کاری کندانسور، موجب بروز خطراتی هم شود.

این مطلب مفید رو از دست نده : لوله کشی کولر گازی

عیب یابی اجزای کندانسور

کندانسور در کولر گازی یک فن خارجی بوده که در فصل گرما وظیفه ی انتقال گرمای محیط به بیرون از آن را دارد و در فصل سرما، به انتقال سرمای محیط به خارج می پردازد. این قطعه از لوله های مسی و صفحات آلومینیومی مشبک تشکیل شده است. کمپانی ها، کندانسور را از جنس فولاد یا مس می سازند که تحمل فشارهای بالا و ضربات محکم مکانیکی را داشته باشند. این قطعه ممکن است در اثر عوامل مختلفی دچار مشکل شود. پوسیدگی، عدم عملکرد درست، سوراخ شدن، صدای غیر طبیعی و … از مشکلات عمده ی کندانسور می باشد.

در هر صورت برای تعمیر کندانسور کولر گازی باید با این قطعه آشنایی کامل داشت و راه های تشخیص عیوب آن را به خوبی دانست. توصیه می کنیم اگر متوجه کاهش سرمای تولید شده توسط کمپرسور و یا کاهش خود به خود گاز مبرد شدید حتما به دنبال عیب یابی کولر گازی در بخش کندانسور باشید. برای نشتی یابی می توانید با کف و صابون استفاه کنید و یا با مراجعه به تکنسین های خبره که از گاز ازت تحت فشار  استفاده می کنند محل پوسیدگی یا سوراخ شدن آن را بیابید.

مشکلات رایج کندانسور کولرگازی

کندانسور کولر گازی دارای اجزای مختلفی از قبیل لوله های مسی و صفحات آلومینیومی مشبک می باشد. فن خارجی کولرهای گازی دو منظوره در فصل گرما برای خنک شدن محیط، گرما را به بیرون انتقال می دهد و در فصل سرما برای گرم شدن فضا، سرما را به بیرون می فرستد. عموما کندانسور ها را از جنس محکم از قبیل مس یا فولاد می سازند که تحمل فشار های بالا و ضربات مکانیکی محکم را داشته باشد.

این قطعه که وظیفه ی خنک کردن گاز مبرد را در فصل گرما دارد، گاهی دچار مشکلاتی نظیر پوسیدگی، سوراخ شدن، عدم عملکرد درست، ایجاد سرو صدا و … می شود. رفع این مشکلات تنها توسط تعمیرکاری توانا انجام خواهد گرفت که آشنا به قطعات و ارتباط آن ها با یکدیگر باشد. دارا بودن دستگاه های مدرن عیب یابی و تعمیر شرط دیگری است که به پیش رفتن روند درست تعمیرات کمک خواهد کرد. تعمیرکار خبره ابتدا باید مطمئن گردد مشکل دستگاه از کندانسور کولر گازی بوده سپس اقدام به تعمیر یا تعویض آن نماید.

تعمیر کندانسور کولر گازی

همانطور که در مباحث قبل گفته شد آشنایی با نحوه ی کار کولر گازی، شناخت قطعات و عملکرد آن ها، همچنین ارتباطی که با هم دارند در تعمیر این دستگاه اهمیت بالایی دارد تعمیر کندانسور کولر گازی یکی از خدمات نمایندگی کولر گازی است که به صورت کاملا تخصصی با استفاده از ابزارالات مدرن روز دنیا انجام می گیرد.. اولین کاری که برای تعمیر کندانسور باید انجام داد عیب یابی درست است. بارزترین نشانه ی اشکال در کندانسور یا فن بیرونی دستگاه، تولید باد گرم توسط کمپرسور کولر است.

در هر صورت اگر اگر فن خارجی کولر گازی شما صدای غیر طبیعی و لرزش داشت، گاز مبرد خود به خود تمام می شد و یا کندانسور به خوبی کار خود را برای انتقال گرما به بیرون انجام نمی داد به تکنسین های نمایندگی کولر گازی مراجعه کنید چرا که با استفاده از دستگاه های مدرن عیب یابی و تعمیر قادرند مشکل را یافته و اقدامات لازم را برای بازگشت عملکرد اولیه دستگاه شما انجام دهند.

تعویض کندانسور کولر گازی

تعویض کندانسور کولر گازی

تعویض کندانسور در کولر گازی باید زمانی انجام بگیرد که پوسیدگی یا سوراخ شدن آن زیاد بوده و قابل تعمیر نباشد. در این وضعیت تکنسین های خبره با تشخیص درست خود، مطمئن خواهند شد که تعمیر کندانسور کولر گازی نتیجه ی مطلوبی نخواهد داشت. با فراهم کردن محیط و ابزارالات مناسب اقدام به تهیه ی قطعه ای اصل و اورجینال نموده و با ظرافت و دقت هر چه تمام به تعویض کندانسور کولر گازی می پردازند.

کار تعویض این قطعه در نمایندگی کولر گازی با استفاده از به روز ترین دستگاه های تعمیراتی انجام می گیرد تا حتی درصدی خطا در کار ایجاد نشود. همچنین پس از تعویض آن به مشتری ضمانت نامه ی تعمیرات و تعویض قطعه داده خواهد شد تا کاربر باخیالی آسوده به استفاده از دستگاه خود بپردازد. نمایندگی کولر گازی برترین تکنسین های ایران را کنار خود گرد آورده تا کار تعمیر یا تعویض قطعات کولر گازی مشتریان به نحو احسن انجام گیرد.

نمایندگی کولر گازی

نمایندگی کولر گازی با تلاش های فراوان توانسته است عنوان برترین واحد خدماتی ایران را از آن خود کند. این مرکز که خود به واحدهای مشاوره، فروش و تعمیرات تقسیم شده است خدمات متنوع و مورد نیاز کاربران را به صورت کاملا تخصصی ارائه می دهد.در این نمایندگی علاوه بر فروش مدل های گوناگون کولر گازی در برندهای مختلف، علاوه بر ارائه ی خدمات پس از فروش محصولات، پروسه ی تعمیر مشکلات مکانیکی و الکترونیکی کولر گازی نیز،ريال زیر نظر بزرگ ترین تکنسین های ایران انجام می گیرد.

مدیران محترم نمایندگی کولر گازی با تلاش های فراوان توانسته اند که مرکز خود را به نوین ترین دستگاه ها و فناوری های روز دنیا مجهز کنند تا جدای از واحد فروشی مدرن، واحد تعمیراتی تجهیز شده داشته باشند. تکنسین هایی که در واحد تعمیرات به کار مشغول اند، دوره های آموزشی سطح بالای بین المللی را گذارنده و در آزمون های ورودی نمایندگی کولر گازی نمرات برتر را کسب کرده اند.

4.5/5 (2 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر