چرا کولر گازی یخ می زند؟

یخ زدن کولر گازی یکی از مشکلاتی است که رواج بالایی ندارد اما کاربران بعضا آن را مشاهده می کنند. در این شرایط قطعات مختلف کولر از جمله پنل، کندانسور و لوله های ارتباطی یخ می زنند و طبیعتا عملکرد کلی دستگاه نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. به طور کلی ایجاد این اختلال دلایل متعددی دارد که باید شناسایی شده و به صورت تخصصی برطرف گردند. ممکن است گاز در دستگاه به اندازه کافی وجود نداشته باشد یا بسیاری دلایل دیگر که در ادامه همه آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آنچه اهمیت دارد این است که باید هرچه سریع تر این مشکل را ریشه یابی کرده و برطرف نمایید. چرا که طولانی شدن مشکل می تواند منجر به آسیب دیدگی قطعات و چند برابر شدن هزینه های تعمیراتی شود. برای آشنایی با دلایل یخ زدن کولر گازی و روش های رفع این مشکل از شما دعوت می کنیم به ادامه مطلب توجه کنید.

چرا کولر گازی یخ می زند؟

دلایل یخ زدن کولر گازی

همانطور که اشاره کردیم عوامل مختلفی بر انجماد کولرگازی تاثیر می گذارند. یکی از این عوامل، کاهش میزان گاز دستگاه است. همچنین اگر کمپرسور یکسره کار کند، موجب یخ زدن کولر گازی خواهد شد. همچنین اگر فن بلور درست کار نکند، ممکن است کولر یخ بزند. استفاده از کولر در هوای خنک و آلودگی یا انسداد فیلتر هوا هم دلایل دیگری هستند که هنگام یخ زدن کولر گازی مورد بررسی قرار می گیرند. هریک از این دلایل را در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

کاهش حجم گاز کولر گازی

یکی از مهم ترین اتفاقاتی که منجر به انجماد و یخ زدگی کولر گازی می شود، کاهش حجم گاز دستگاه است. نشتی گاز کولر گازی و یا جابجایی کولر می تواند موجب کاهش سطح گاز و به تبع آن، یخ زدگی کولرگازی شود. در این حالت سیکل سرمایش با مشکل مواجه شده و پنل دستگاه یخ می زند.

یکسره کار کردن کمپرسور

مشکلاتی همچون خرابی برد فرمان یا خرابی سنسور باعث می شوند که کمپرسور کولر گازی به صورت یکسره کار کند. این مساله منجر به یخ زدگی پنل داخلی و ایجاد مشکلاتی در روند کار دستگاه خواهد شد.

خرابی فن بلوور

خرابی فن بلوور یکی دیگر از دلایل یخ زدن کولر گازی است. فن بلوور قطعه ای مهم است که هوای گرم را به داخل پنل کشیده و آن را به محیط بازگشت می دهد. خرابی این قطعه باعث می شود هوای سرد از روی کویل های داخلی (اواپراتور) تخلیه نشده و به دنبال آن، پنل داخلی شروع به یخ زدن انجماد کند.

استفاده از کولرگازی در هوای خنک

شاید برایتان جالب باشد بدانید که استفاده از کولر گازی در هوای خنک هم می تواند منجر به یخ زدن این دستگاه شود. وقتی هوای بیرون خنک و نسبتا سرد می شود، بهتر است که از حالت فن کولر استفاده کنید. در غیر این صورت لوله ها منجمد می شوند.

آلودگی فیلتر هوا

دیگر مساله ای که منجر به یخ زدن کولر گازی می شود، آلودگی فیلتر هوای این دستگاه است. وقتی فیلترها آلوده و یا مسدود باشند، هوا به راحتی جریان پیدا نمی کند و هوای کمتری برای خنک کردن اواپراتور فراهم می شود. در نتیجه کویل های اواپراتور منجمد شده و به دنبال آن، کولر یخ می زند.

چگونه مشکل یخ زدن کولر گازی را برطرف کنیم؟

همانطور که مشاهده کردید، موارد متعددی باعث یخ زدن کولر گازی و اسپلیت می شوند. در اغلب موارد، دلایل بروز این مشکل چندان جدی نبوده و به راحتی برطرف می شوند. مثلا شارژ گاز کولر گازی یکی از اقداماتی است که این مشکل را برطرف کرده و کیفیت کاری دستگاه را به حالت عادی باز می گرداند. همچنین با تعمیر و تعویض برد کولر فرمان و حسگر می توان مشکل کمپرسور را حل کرد تا به صورت یکسره کار نکند. تعمیر فن بلوور یا تعویض این قطعه هم منجر به رفع مشکل یخ زدن کولر گازی خواهد شد.

تعویض فیلتر هوا هم اقدام موثر دیگری است که تکنسین در این شرایط انجام می دهد و مشکل کولر را برطرف می سازد. البته انجام هریک از اقدامات ذکر شده نیاز به ابزار و تجهیزاتی دارد که تنها در اختیار مراکز معتبر هستند. گفتنی است در بخش تعمیرات کولر گازی مرکز سخت افزار ایران، تکنسین های مجربی حضور دارند که با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا اقدام به رفع مشکل یخ زدگی کولر گازی شما می نمایند.

نمایندگی تعمیرات کولر گازی

مرکز مجاز تعمیرات کولر گازی، مجموعه ای تخصصی است که انواع سرویس های تعمیراتی این محصول را به کاربران ارائه می دهد. این مرکز دارای مجموعه ای پیشرفته از تجهیزات و ابزار آلات تعمیراتی است که به ارتقا سطح کیفی خدمات کمک شایانی کرده اند. تعمیرکاران فعال در نمایندگی تخصصی کولر گازی جزء مجرب ترین تکنسین های تعمیر انواع مدل های کولر و اسپلیت هستند و توانایی تشخیص و رفع کلیه مشکلات و معایب این محصول را دارا می باشند. به سبب موارد ذکر شده، شما کاربران عزیز می توانید اطمینان داشته باشید که دستگاه مورد نظرتان در نمایندگی تعمیرات کولر گازی به تخصصی ترین شکل ممکن ترمیم خواهد شد.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر