ارتقا سخت افزاری لپ تاپ

بسیاری از کاربران پس از گذشت مدتی از کار لپ‌تاپ خود، تصمیم به تعویض و بهبود سطح قطعات آن می گیرند. ارتقا سخت افزاری لپ تاپ ، یکی از مسائلی است که بسیاری از کاربران دغدغه آن را دارند. از این رو برآن شدیم با بهره گیری از تخصص کارشناسان نمایندگی ایسوس، نکاتی را در این مورد به شما کاربران گرامی ارائه دهیم.

لازم به ذکر است که کلیه مراحل این فرآیند، در نمایندگی مذکور و توسط مهندسین ارشد این حوزه انجام می گردد. اگر شما هم جزء این دسته از کاربران هستید، توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه نمایید تا با ارتقا سخت افزاری لپ تاپ  و نکات مهم آن آشنا شوید.

ارتقا سخت افزاری لپ تاپ

ارتقا سخت افزاری در کدام یک از قطعات لپ تاپ انجام می شود ؟

بسیاری از کاربران انواع لپ‌تاپ، از این مساله اطلاع ندارند که می توانند برخی از قطعات این دستگاه را ارتقا بدهند. البته اینکه کدامیک از قطعات سخت افزاری لپ‌تاپ قابلیت ارتقا دادن را دارند، تا حد زیادی بستگی به نوع طراحی شرکت سازنده این دستگاه دارد. به طور کلی قطعات اصلی در ارتقا سخت افزاری لپ تاپ ، شامل پردازنده، رم، حافظه و قطعات مربوط به آن و در برخی موارد، کارت وای فای و بلوتوث می شود.

البته باید گفت میزان رم و فضای ذخیره سازی اطلاعات لپ‌تاپ، دو موردی هستند که در اغلب مدل های این دستگاه قابل ارتقا هستند. در برخی از انواع مختلف لپ‌تاپ در برندهای مختلف، تعداد این قطعات ممکن است تفاوت داشته باشد.

مزایای ارتقا سخت افزاری لپ تاپ

پس از گذشت مدت زمانی چند ساله از شروع به کار لپ‌تاپ، کاربران به مرور شاهد کند شدن عملکرد این دستگاه به خصوص برای انجام فعالیت های سنگین هستند. در این حالت حتی ممکن است برخی برنامه ها و نرم افزارها در سیستم اجرا نشوند. کم بودن رم دستگاه و قدیمی بودن هارد، مواردی هستند که موجب این کاهش سرعت در کار لپ‌تاپ می شوند. در این شرایط، بسیاری از کاربران به فکر ارتقا سیستم خود می افتند. بنابراین یکی از مهم ترین فواید ارتقا سخت افزاری لپ تاپ  را می توان افزایش عملکرد این دستگاه عنوان کرد.

تعویض HDD کهنه و کند با  SDD های جدید و سریع، سرعت خارق العاده ای را به سیستم شما به هنگام باز کردن اپلیکیشن ها و بارگذاری صفحات می دهد. همچنین اگر رم نصب شده بر روی دستگاه شما ۴GB است، ارتقا به نمونه های ۸GB و یا ۱۶GB طی فرآیند ارتقا سخت افزاری لپ تاپ ، راندمان کاری شما و توان مولتی تسکینگ دستگاه را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. نکته دیگر اینکه با انجام این کار، می توانید زمان تعویض لپ‌تاپ خود را به میزان قابل توجهی به تعویق انداخته و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

تشخیص قطعات کاربردی در ارتقا سخت افزاری لپ تاپ

همانطور که پیش تر اشاره شد، ارتقا سخت افزاری لپ تاپ  و اینکه کدام بخش های این دستگاه قابلیت ارتقا دارند، به شرکت سازنده آن بستگی دارد. بنابراین برای فهمیدن این موضوع، باید به سایت کمپانی ایسوس مراجعه کرده و قطعات قابل ارتقا را پیدا کنید. اما یکی دیگر از راه های تشخیص قطعات کاربردی در ارتقاء سخت افزاری لپ‌تاپ، استفاده از Crucial RAM/SSD Checker می باشد. جالب است بدانید که شرکت Crucial، یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان RAM و SSD در جهان است.

این شرکت، برای بررسی وجود امکان ارتقا سخت افزاری لپ تاپ  نرم افزار مذکور را طراحی کرده است. برای استفاده از این نرم افزار، ابتدا به سایت این شرکت مراجعه نمایید. سپس با انتخاب شرکت سازنده دستگاه خود که در این مقاله ایسوس است، سری لپ‌تاپتان را انتخاب کنید. پس از انتخاب مدل دستگاه، بر روی گزینه Find upgrade کلیک کنید. با طی این مراحل، می توانید از مواردی همچون: مدل رم دستگاه و وجود یا عدم وجود امکان نصب SSD در لپ‌تاپ خود مطلع گردید. بدین ترتیب، با آگاهی بیشتری نسبت به ارتقا سخت افزاری لپ تاپ  ایسوستان اقدام خواهید کرد.

علت و راهکارهای رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ در این مقاله

محدودیت  ارتقا سخت افزاری لپ تاپ

از جمله محدودیت های اصلی در ارتقا سخت افزاری لپ تاپ ، باید به نازک بودن این دستگاه اشاره کرد. در واقع این ویژگی باعث شده که همه قطعات لپ‌تاپ قابل تعویض نبوده و مثل کامپیوتر نتوان از صفر تا صد قطعات آن را ارتقا داد. همچنین باید به این مساله نیز توجه داشت که باز کردن لپ‌تاپ و تعویض قطعات آن ظرافت ها و حساسیت های خاص خود را دارد. از این رو لازم است این کار توسط متخصصین مربوطه و در مراکز مجهز انجام شود.

مرکز تعمیرات لپ تاپ

تکنسین های ما در مرکز گشایش قفل لپ تاپ برای رفاه حال هر چه بیشتر کاربران به صورت ویژه پیشنهاد می دهد که به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی در حین بازیابی رمز، عملیات گشایش قفل لپ تاپ را به تعمیرکاران و تکنسین های ارشد این مرکز بسپارند.

مرکز تعمیرات لپ تاپ با کادری مجرب و تجهیزاتی پیشرفته، بهترین خدمات رسانی را در حوزه تعمیر لپ تاپ برای همه کاربران در نظر گرفته است. این مرکز در بخش های تخصصی و ویژه به بررسی مشکلات لپ تاپ ها می پردازد و به حرفه ای ترین شیوه ممکن عملیات تعمیر را انجام می دهد.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر