اشتباهات رایج در خرید لپ تاپ

حتی اگر شما تاکنون چندین لپ تاپ عوض کرده باشید و بدانید که چه ویژگی ها و قابلیت هایی را مد نظر دارید، باز هم باعث نمی شود که به هنگام خرید یک لپ تاپ جدید از اشتباه مصون بمانید. همه افراد می توانند به راحتی به  بازار رفته و لپ تاپی با بزرگترین نمایشگر یا محصولی با پیشرفته ترین امکانات را انتخاب و خریداری کنند، ولی آیا لپ تاپی که خریده اند، مطابق با نیازهای حال و آینده شان می باشد یا خیر؟!!!. برهمین اساس ما در این مقاله برآنیم تا اشتباهات رایج  در خرید لپ تاپ را گوش زد کرده و به شما کمک کنیم تا به هنگام تهیه دستگاه مورد نیاز خود فراتر از بودجه  یا نیازهای تان اقدامی نکنید.

اشتباهات رایج  در خرید لپ تاپ 

خرید ارزان ترین مدل موجود

یکی از اشتباهات رایج  در خرید لپ تاپ، جستجو برای محصولی ارزان قیمت است. همان طور که می دانید هر از گاهی، لپ تاپ هایی بسیار مقرون به صرفه از سوی کمپانی های مختلف روانه بازار می شوند. اما این بدان معنی نیست که آنها می توانند تمام کارهایی که شما به آن نیاز دارید را پشتیبانی کنند یا تمام قابلیت های لازم را داشته باشند.

به عنوان مثال، شما ما بین یک پردازنده دو هسته ای و یک پردازنده چهار هسته ای، گزینه اول را انتخاب کرده اید، زیرا کمی ارزان تر تمام می شود. اما به این موضوع  توجه داشته باشید که اکنون لپ تاپ شما به اندازه کافی قدرتمند نبود و نمی تواند پاسخگوی خوبی برای برنامه های زیاد شما باشد و این مسئله شما را در حین انجام کار به شدت مأیوس و ناامید خواهد ساخت. بنابراین بهتر با یافتن یک لپ تاپ ارزان قیمت هیجان زده نشده و به دنبال دستگاهی باشید که بتواند همراه مناسبی بوده و نیازهای شما را به خوبی پوشش دهد.

پرداخت هزینه بیشتر

از دیگر اشتباهات رایج  در خرید لپ تاپ می توان به پرداخت هزینه بیشتر اشاره داشت. اگر شما پیشرفته ترین و برترین لپ تاپ جهان را خریداری کنید، اما به قابلیت ها و ویژگی های سخت افزاری آن نیاز چندانی نداشته باشید به واقع پول خود را هدر داده اید.

به عنوان نمونه، یک مک بوک پرو با شاخصه های فنی ممتاز می تواند قیمتی بالغ بر 6000 دلار داشته باشد، اما این موضوع را در نظر داشته باشید که کمتر کاربری به فضای ذخیره سازی 4 ترابایتی نیاز خواهد داشت. از این رو، شما می توانید دستگاهی با همان مشخصات فنی و ذخیره سازی کمتر را انتخاب کرده و تنها نصف قیمت آن هزینه پرداخت نمایید. ( اگر نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر دارید، می توانید هارد اکسترنال تهیه کنید)

خرید لپ تاپ برای رفع نیازهای کنونی

تهیه لپ تاپی که فقط بتواند نیازهای حال شما را برطرف کرده و طی چند سال آینده قادر به پاسخگویی خواسته های شما نباشد از جمله  دیگر اشتباهات رایج  در خرید لپ تاپ به شمار خواهد رفت. از این رو بهتر است، با سرمایه گذاری بهتر و دقت نظر بیشتر، محصولی را انتخاب کنید که خیلی زود مجبور به تهیه لپ تاپی جدید نشوید.

به عنوان یک نمونه، لپ تاپ Microsoft Surface که با قیمت پایه ای 800 دلاری شروع می شود، شامل یک رم با ظرفیت 4 گیگابایتی و درایو حالت جامد 128 گیگابایتی است که این ویژگی ها برای تأمین خواسته های طولانی مدت بسیار محدود بوده و احتمالأ  فضای ذخیره سازی آن به سرعت تمام شده و نمی تواند برنامه های چندگانه را به خوبی کنترل کند. از این حیث، یافتن یک مدل بالاتر با درایو بزرگتر و رم بیشتر به مراتب تصمیم ایده آل تری خواهد بود.

چشم پوشی از پورت ها و قابلیت حمل پذیری

نادیده گرفتن جزئیاتی کوچک اما با اهمیت به مانند درگاه ها و حمل آسان نیز می تواند از اشتباهات رایج  در خرید لپ تاپ به حساب بیاید. این موضوع را به خاطر داشته باشید که تمام لپ تاپ ها شامل پورت های خوب نمی باشند و برای بهره مندی از این قابلیت ارزشمند باید توجه و تمرکز بیشتری داشته باشید.

بسیاری از لپ تاپ های مدرن و پیشرفته به مانند Dell XPS 13، تنها از پورت های Thunderbolt 3 و USB-C برخوردار می باشد و اگر شما به  پورت USB-A یا سیستم SD card reader احتیاج دارید، قبل از خرید این مشخصه  ها را به خوبی چک کنید.

برگزیدن رزولوشن بالاتر

لپ تاپی که دارای نمایشگر با کیفیت 4K می باشد بسیار تحسین برانگیز خواهد بود. اما همیشه این گزینه انتخاب خوبی نیست، زیرا اگر صفحه نمایش ابعاد کوچکی داشته باشد نمی تواند مزایای کامل با وضوح بالا را ارائه دهد. بدتراز همه آنکه، یک نمایشگر 4K تأثیر زیادی بروی تمام شدن شارژ باتری لپ تاپ خواهد داشت.

مگر آنکه شما یک لپ تاپ فوق پیشرفته گیمینگ با یک نمایشگر بزرگ و رزولوشن  1080p تهیه کنید تا برای بهره مندی از این ویژگی پول خود را هدر نداده باشید. بنابراین، انتخاب گزینه 4k بدون توجه به شاخصه های اصلی لپ تاپ به مانند سایز نمایشگر می تواند از جمله اشتباهات رایج  در خرید لپ تاپ محسوب شود.

تعمیرات لپ تاپ

حرفه ای ترین و تخصصی ترین تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ با حضور در مرکز رسمی تعمیرات لپ تاپ قابل دریافت است. گفتنی است، تعمیرات تخصصی لپ تاپ انجام شده در این مرکز مورد اطمینان به لحاظ استفاده از برترین ابزارها و پیشرفته ترین دستگاه ها، به گونه ای عالی و شایسته انجام خواهد شد.

از سویی دیگر، تکنسین های متعهد این مرکز خوش نام با تمرکز بر لپ تاپ های متنوع و بررسی تعداد بیشماری از آنها، تسلط بسیار بالایی بر ساختار این دستگاه ها داشته و قادر هستند به گونه ای دقیق و اصولی ایرادهای بوجود آمده را در کمترین زمان ممکن برطرف سازند.

این کارشناسان، عملیات تعمیر را با بهترین کیفیت انجام داده و عملکرد دستگاه های ریکاوری شده را برای کاربران محترم تضمین خواهند کرد. لازم به ذکر است، تعیرات انجام شده در این مرکز محدود به برند و مدل خاصی نبوده از همین رو شما کاربران عزیز می توانید در صورت بروز هر گونه اختلال ونقصی در دستگاه های شخصی خود به این مجموعه مراجعه و از بهترین خدمات و سرویس های مورد نیازتان بهره مند شوید.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر