تعمیر کولر گازی پنجره ای

یکی از تجهیزات برودتی مورد استفاده در سالهای دور، کولر گازی پنجره ای بوده است. اگر چه در طول یک دهه اخیر، میزان استفاده از این دستگاه با ورود نمونه های پیشرفته تر نظیر اسپیلت کمتر شده است اما هنوز هستند، کسانی که، در محل کار و زندگی شان از این دستگاه استفاده می کنند.

طبیعی است که این اقدامات بهتر است توسط کارشناسان تعمیر کولر گازی پنجره ای انجام شود و افراد عادی از انجام این کارها خودداری کنند. در هر حال اگر شما کاربران گرامی از دارندگان کولرهای گازی پنجره ای هستید و در طول روزهای اخیر متوجه بروز اشکالاتی در این دستگاه شده‌اید می توانید از طریق تماس با مرکز تعمیر کولرگازی پنجره ای اشکالات پیش آمده در آن را رفع نمایید.

خوشبختانه اشکالات پیش آمده در کولرگازی پنجره ای، در طول زمان استفاده از آن جز در مواردی خاص اندک است و این دستگاه می تواند تا سال ها هوای مطبوع مورد نیاز را تأمین سازد. اما برخی نظیر شارژ گاز کولر و مواردی از این دست نیز وجود دارد که می بایست هر از چندگاهی بر روی دستگاه اِعمال گردد.

تعمیر کولر گازی پنجره ای

مرکز تعمیر کولر گازی پنجره ای

مرکز تعمیر کولر گازی پنجره ای ارائه دهنده ی  تخصصی ترین خدمات مرتبط با بهسازی، ترمیم، ارتقاء و تعمیر کولرهای پنجره ای به دارندگان این محصولات است. کاربران کولرهای پنجره ای صرف نظر از نوع دستگاه و مشکل پیش آمده در آن می توانند به مرکز تعمیرات کولر گازی پنجره ای مراجعه نمایند و تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر دستگاه خویش را دریافت کنند.

سرویس های ارائه شده در این مرکز به دلیل استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر و همکاری با برترین اساتید این حوزه، برخوردار از بالاترین سطح کیفی است. غالب دستگاه های تعمیر شده در مرکز تعمیر کولرگازی پنجره ای، به دلیل اِعمال برخی تنظیمات و گردگیری های دوره ای، کیفیتی تازه یافته و بدل به دستگاهی نو و بی عیب و نقص گشته اند.

عیب یابی، تست و تعمیر کمپرسور کولر گازی پنجره ای

در صورتی که احتمال می دهید اشکالاتی در کمپرسور کولر گازی تان ایجاد شده است می توانید با طی دستورالعمل آتی، عیب یابی، تست و تعمیر کولرگازی پنجره ای را انجام دهید. عیب یابی و بررسی کمپرسور کولرگازی را می توان از روی کلم یا ترمینال کمپرسور کولرگازی شروع کرد. بر روی این بخش از دستگاه یک نقشه برق وجود دارد که سه پایه دارد به نام های com کام و runing رانینگ و start استارت که به صورت c و r و s نامگذاری شده اند.

در صورتی که هر یک از سیم های تست کمپرسور کولرگازی را جابجا، وصل نماییم ممکن است کمپرسور کولرگازی بسوزد. در برخی از کمپرسور های کولرگازی، به دلیل آنکه کمپرسور توسط تعمیرکاران متعدد دستکاری شده است دیگر عملاً نقشه ای وجود نخواهد داشت و مشخص نمی شود کدام پایه کمپرسور کولرگازی کام و رانینگ و استارت است.

برای رفع این مشکل و پیدا کردن پایه های s.c.r کمپرسور کولر گازی می توان از اهم متر استفاده کرد. به این صورت که اهم هر یک از پایه های کمپرسور کولرگازی را اندازه گیری می نماییم به طور مثال اهم c.r=1.2 و اهم c.s=2.8 و اهم s.r=3.6  بزرگترین عدد بدست آمده از اهم پایه ای کمپرسور کولرگازی مربوط به پایه های s.r است که پایه ی باقی مانده ی کمپرسور کولرگازی com نام گذاری می شود سپس پایه کمپرسور کولرگازی c را با دو پایه ی دیگر یعنی r.s اندازه گیری می نماییم.

پایه ای که مقاومتش با پایه ی c کمپرسور کولرگازی کمتر است را پایه ی کمپرسور r نامگذاری می نماییم و هر مقاوتی که با پایه کمپرسور کولرگازی c بیشتر باشد پایه ی s کمپرسور کولرگازی نامگذاری می شود. همانگونه که ذکر شد بهتر است اقدامات مورد نیاز جهت این کار توسط کارشناس تعمیر کولرگازی پنجره ای انجام پذیرد.

شارژ گاز کولر گازی پنجره ای

شارژ گاز کولرگازی پنجره ای معمولاً به ندرت نیاز است زیرا قطعات کولرگازی پنجره ای جوشی است و تا زمانی که ضربه ای به کولر وارد نشود نیاز به شارژ گاز ندارد. اما گاهی اوقات بدلیل تعویض کمپرسور و سائیدگی لوله های کولر پنجره ای به همدیگر و یا نشتی بسیار ریز شما نیاز به شارژ گاز دارید که به دوصورت است.

مورد نخست شارژ گاز کامل دستگاه است. هنگامی که شما کمپرسور کولرگازی پنجره ای را تعویض مینمائید و یا کولر پنجره ای نشتی داشته و بعد از رفع نشتی نیاز به شارژ گاز کامل دارید. مورد دوم شارژ گاز تکمیلی کولرگازی پنجره ای است.

برای شارژ گاز تکمیلی کولرگازی پنجره ای نیاز به ابزار خاصی داریم که این ابزار به ما کمک میکند بدون خالی کردن گاز کولرگازی پنجره ای بتوانیم دستگاه را شارژ گاز نمائیم. شارژ گاز کولرگازی پنجره ای معمولا در مراکز تخصصی تعمیر کولرگازی پنجره ای و توسط تعمیرکاران متخصص انجام می پذیرد.

سرویس های تعمیرات کولر گازی

  • رفع اشکال روشن شدن فن و کار نکردن کمپرسور در مرکز تعمیر کولرگازی پنجره ای (خرابی کمپرسور)
  • روشن شدن فن و کار نکردن کمپرسور (خرابی خازن راه انداز کمپرسور)
  • روشن نشدن فن با وجود کار کردن کمپرسور (قطع‌بودن فاز یا نول اصلی فن)
  • روشن نشدن فن با وجود کار کردن کمپرسور(خرابی کلید فن)
  • رفع اشکال روشن نشدن فن با وجود کار کردن کمپرسور در مرکز تعمیر کولر (خرابی خازن راه انداز موتور فن)
  • روشن نشدن کولرگازی (احتمالاً دستگاه برق ندارد و یا دوشاخه یا سیم رابط کولر معیوب است)
  • روشن نشدن کولرگازی (خراب بودن کلید اصلی)
  • روشن نشدن کولرگازی (قطع بودن سیم‌های رابط کولرگازی)
  • رفع اشکال روشن شدن فن و کار نکردن کمپرسور در مرکز تعمیر کولرگازی پنجره ای ( قطع بودن فاز یا نول اصلی کمپرسور)
  • روشن شدن فن و کار نکردن کمپرسور (خراب بودن ترموستات)
  • روشن شدن فن و کار نکردن کمپرسور (قطعی مکرر اورلود)
  • برق داشتن بدنه کولر (وجود اشکال در کمپرسور و یا فن، خازن ها و یا سیم های رابط)
  • سرمای بیش از حد کولر و اتومات نشدن کولر
  • قطع شدن فیوز مخصوص کولر و یا فیوز برق منزل با قرار دادن کلید قدرت کولر
  • اتصالی کوتاه با روشن کردن موتور فن و یا کمپرسور در کولر

مرکز تعمیرات کولرگازی

مرکز تعمیرات کولرگازی متشکل از پارت های متعددی است که در هر یک از آنها، تخصصی ترین سرویس های مرتبط با بهسازی، ترمیم، ارتقا، فروش و تعمیر یکی از کولرهای گازی را به مراجعان محترم ارائه می گردد.

حضور کارشناسان مجرب و کاردان در مرکز تعمیرات سبب گشته تا هموطنان گرامی با یک بار مراجعه به این مرکز، بتوانند غالب اختلالات ایجاد شده در دستگاه خویش را تعمیر و رفع نمایند و از مراجعه به دیگر مراکز بی‌نیاز گردند

شایان ذکر است در صورتی که ابعاد و وزن دستگاه بالا باشد، کارشناسان ما در نمایندگی کولرگازی خود به محل مورد نظر اعزام گشته و اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر و سرویس دستگاه را آغاز می کنند.

در غیر اینصورت – یعنی در صورتی که وزن و ابعاد دستگاه پایین بوده و یا امکان جداسازی قطعه معیوب از دستگاه وجود دارد- تعمیرات مورد نیاز در تعمیرگاه مجاز کولرگازی  انجام می پذیرد.

5/5 (40 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر