از کجا بفهمیم جوهر کارتریج تمام شده است؟

چگونه می توان از تمام شدن جوهر کارتریج دستگاه های کپی و پرینترهای مختلف مطلع شد؟ این سوال همواره برای بسیاری از کاربران مبتدی سیستم های چاپ وجود داشته است. پاسخ بسیار ساده است. کافی است نشانه هایی که در این مقاله عنوان می شود را شناسایی کنید. فراموش نکنید که شارژ به موقع کارتریج مسئله ی بسیار مهمی است. عدم توجه به تمام شدن تونر یا جوهر کارتریج می تواند فشار زیادی به دستگاه چاپ وارد سازد.

نشانه ی اصلی تمام شدن جوهر کارتریج

استفاده از جوهر و یا تونر درون کارتریج، محدودیت زمانی مشخصی دارد. مسلما با بهره گیری از چاپگر روزی با مسئله ی تمام شدن جوهر کارتریج مواجه خواهید شد. در چنین شرایطی کیفیت برگه های خروجی از دستگاه به شدت افت می کند. برگه های چاپ شده ی روشن اصلی ترین نشانه ی اتمام جوهر است. چاپ ناخوانا و کلمه های جا افتاده نیز می تواند دلیلی برای فرا رسیدن زمان شارژ کارتریج باشد. بنابراین به روند چاپ اسناد دقت داشته باشید.

گزارش گیری از کارتریج

گزارش گیری از کارتریج می تواند سه حالت مختلف داشته باشد که عبارتند از:

بررسی چیپست کارتریج

برای اطمینان از تمام شدن جوهر کارتریج، چیپست آن را بررسی کنید. چیپست یک برد الکتریکی خاص در کارتریج است که می‌تواند میزان تونر موجود و تعداد پرینت‌های گرفته شده را به اطلاع کاربر برساند. گزارشی که میزان تونر کارتریج نمایان می سازد در بازه ی صفر تا 100 درصد متغیر است. هر پرینتر لیزری باید برای به چاپ رسیدن اسناد مورد نظر کاربر دارای دست کم 10 درصد تونر باشد.

اندازه گیری جوهر با استفاده از منوی پرینتر

اگر پرینتر شما دارای صفحه نمایش مجزاست؛ از منو و بخش اطلاعاتی دستگاه، عبارت supplies status را برگزینید تا میزان تونر سیستم مشاهده شود. در دستگاه های فاقد صفحه نمایش نیز کافی است چند ثانیه دکمه سبز رنگ موجود بر روی دستگاه را نگه دارید تا مقدار تونر کارتریج را بیابید.

گزارش گرفتن از میزان تونر در ویندوز

راهکار دیگری برای اطلاع از تمام شدن جوهر کارتریج، استفاده از ویندوز است. برای این منظور ابتدا وارد بخش all programs در منوی استارت سیستم شوید و گزینه ی devices and printers را بیابید. سپس با کلیک راست کردن بر روی این گزینه، پرینتر متصل به رایانه را انتخاب کنید. از طریق منوی services، عبارت supply status pages را برگزینید تا میزان تونر نمایان شود.

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید : نحوه شناسایی کارتریج اصل از تقلبی

گزارش گرفتن از میزان تونر در ویندوز

تمام شدن تونر یا جوهر کارتریج و شارژ کارتریج

پس از اطلاع از تمام شدن جوهر کارتریج دستگاه های چاپ پروسه ی ارسال دستورات چاپ را کنسل کرده و نسبت به شارژ کارتریج اقدام کنید. توجه داشته باشید که شارژ کارتریج فرآیند حساسی است که باید زیر نظر کارشناسان مجرب صورت پذیرد. یک خطای کاری جزیی در این بین می تواند به خرابی کلی چاپگر مورد استفاده ختم شود. با استفاده از سرویس های تعمیر در محل مرکز سخت افزار ایران، نمایندگی پرینتر می توانید طی مدت زمان کوتاهی شاهد شارژ کارتریج باشید.

3.5/5 (8 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر