آموزش عیب یابی کولر گازی

در این مقاله قصد داریم نکاتی را در مورد عیب یابی کولر گازی به شما کاربران عزیز آموزش دهیم. کولر گازی جزء دستگاه هایی است که کاربری راحتی داشته و به همین دلیل نیز مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. این محصول به ویژه در فصل تابستان کاربری بالایی دارد و به همین دلیل نیز ممکن است با مشکلات و اختلالات متعددی مواجه گردد. اگر کاربران بتوانند این دستگاه را به صورت اولیه عیب یابی کنند، خواهند توانست با سرعت بیشتری اقدام به رفع مشکلات کولر گازی خود نمایند.

در ادامه این مقاله ضمن بررسی نکاتی در مورد عیب یابی کولر گازی، به بررسی روش های تعمیر این دستگاه نیز خواهیم پرداخت. گفتنی است برای رفع مشکلات این محصول می توانید روی تخصص و مهارت بالای متخصصین تعمیرات کولر گازی در نمایندگی تعمیر کولر گازی حساب کنید. این افراد با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها و تجهیزات روز دنیا، قادر به رفع انواع مشکلات محصول مورد بحث می باشند. برای آشنایی با فرایند عیب یابی کولر گازی با ما همراه باشید.

آموزش عیب یابی کولر گازی

موارد عیب یابی کولر گازی

وقتی عملکرد کولر در بخش های مختلف دچار اختلال می شود نیاز به عیب یابی این دستگاه می باشد. عمده موارد عیب یابی کولر گازی عبارتند از:

کولر گازی خنک نمی کند

اگر کولر گازی عملیات اصلی خود یعنی خنک سازی را به درستی انجام نداده و محیط را خنک نکند ، لازم است که این دستگاه را عیب یابی کرده و ضمن تشخیص دلیل بروز مشکل خنک نکردن کولر، اقدام به تعمیر آن نمایید. برای عیب یابی کولر گازی در این حالت، باید اول اطمینان حاصل کنید که تمام دریچه ها باز است و ترموستات هم به درستی تنظیم شده است. پس از حصول اطمینان از این موارد، نیاز به بررسی فیلتر هوای کولر گازی می باشد.

مسدود شدن این فیلتر با گرد و غبار باعث ایجاد مشکل در روند دریافت جریان هوا شده و به این ترتیب، کویل اواپراتور متوقف شده و روند سرمادهی مختل می گردد. برای رفع این مشکل، باید فیلتر هوا را تمیز کنید. توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز خطا در روند تمیز کردن فیلتر، این کار را به متخصصین تعمیرات لوازم خانگی در مرکز سخت افزار ایران بسپارید.

کاهش سرمای کولر گازی

دومین موردی که در عیب یابی کولر گازی مورد توجه قرار می گیرد، کاهش سرمای این دستگاه است. در این حالت باید دریچه های کولر گازی را بررسی کرده و از باز بودن آنها مطمئن شوید. اگر مشکل در این قسمت نباشد، ممکن است خنک کننده دستگاه دچار نشتی شده باشد. این مشکل معمولا برای محصولاتی به وجود می آید که قدیمی بوده و یا به درستی نصب نشده اند.

همچنین باید بدانید که عدم تناسب اندازه کولر گازی با مساخت محیط نیز می تواند منجر به بروز این مشکل گردد. برای رفع مشکل کاهش سرمای کولر، باید از یک تکنسین مجرب در این زمینه کمک بگیرید.

کولر گازی خاموش نمی شود

یکی از رایج ترین مشکلاتی که نیاز به عیب یابی کولر گازی دارد، خاموش نشدن این دستگاه است. به این معنا که زمان زیادی طول می کشد تا دستگاه از کار باز ایستاده و کاملا خاموش گردد. قدیمی و فرسوده بودن دستگاه، گیر کردن فن، کوتاه بودن کابل ترموستات، درست کار نکردن دستگاه تنظیم حرارت و مواردی از این دست، اصلی ترین مواردی هستند که در صورت خاموش نشدن کولر گازی باید بررسی شده و به صورت تخصصی برطرف گردند.

کار نکردن فن کولر

عیب یابی کولر گازی در شرایطی که فن کولر کار نمی کند نیز لازم و ضروری می باشد. در اولین اقدام شما باید بررسی کند که چیزی در فن گیر نکرده باشد. در این صورت با بیرون آوردن شی مورد نظر، مشکل برطرف می گردد. اگر کویل اواپراتور و مسیر خنک کننده یخ زده باشد، باید پس از آب شدن کامل یخ ها، فن را بررسی کرده و در صورت تداوم مشکل، باید در اسرع وقت اقدام به تعمیر کولر گازی خود در نمایندگی تعمیرات کولر نمایید.

نشت آب کولر گازی

عیب یابی کولرگازی در زمان نشت آب از این دستگاه کمی پیچیده تر می باشد.شما در این حالت باید اول کولر را خاموش و از برق بکشید.سپس مسیر تخلیه آب را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که دارای گرفتگی یا انسداد نباشد. برای رفع مشکل در این شرایط اول گرفتگی موجود در مسیر تخلیه آب را برطرف کرده و در صورت رفع نشدن مساله، پمپ را بررسی نمایید. تعمیر و تعویض پمپ توسط یک تعمیرکار مجرب می تواند منجر به رفع نشتی آب از کولر شود.

تعمیرات کولر

تعمیرات کولر نیاز به باز کردن این دستگاه و بررسی قطعات داخلی آن دارد. این کار باید توسط تکنسین های مجرب در حوزه تعمیرات لوازم خانگی انجام شود تا ضمن برطرف شدن کامل مشکل، از بروز آسیب هایی در سایر بخش های دستگاه نیز جلوگیری شود. با انجام اقداماتی مثل تمیز کردن فیلتر هوا، تعمیرات کندانسور، تعمیر یا تعویض پنل داخلی، بررسی و رفع انسدادهای احتمالی لوله ها، تعمیر و یا تعویض اتصالات، اصلاح سیم کشی و …، مشکلات برطرف می شوند و عملکرد کولر به حالت اولیه خود باز می گردد.

نمایندگی تعمیرات کولر، ضمن برخورداری از کادر مجرب و استفاده از پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات روز دنیا، تخصصی ترین خدمات را در زمینه بررسی و رفع مشکلات این محصول به کاربران ارائه می دهد. انواع کولر های سامسونگ، ال جی، توشیبا، شارپ و … در این مرکز به شکل حرفه ای ترمیم می گردند.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر