کارت شبکه لپ تاپ

پیش از پرداختن به سرویس‌های مرتبط با تعمیر و تعویض کارت شبکه لپ تاپ، بد نیست نگاهی به ساختار این قطعه و عملکرد آن داشته باشیم. کارت شبکه همانگونه که از نام این قطعه پیداست جهت اتصال یک دستگاه کامپیوتری، به دنیای اینترنت و یا شبکه محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

از نظر ساختاری کارت شبکه، لزوماً نباید یه کیت یا بورد فیزیکی باشد؛ این قطعه می‌تواند به صورت آنبورد On Board یعنی قسمتی از مادربورد و شامل یک یا دو چیپ، مقاومت، خازن و به عنوان کنترلر شبکه سیستم باشد. الفاظ بکاررفته در زبان انگلیسی برای کارت شبکه عبارتند از Network Interface Card که به اختصار NIC از آنها یاد می‌شود. 

در صورتی که کارت شبکه سیمی باشد، این کارت، رابط میان کابل شبکه و خود کامپیوتر خواهد بود و اگر وایرلس باشد، این کارت رابط بین امواج الکترومغناطیسی و کامپیوتر خواهد بود. به طور کلی اتصال به دنیای اینترنت بدون داشتن کارت شبکه لپ تاپ ممکن نیست و این قطعه حیاتی‌ترین عضو در اتصال کاربر لپ تاپ به دنیای اینترنت است. نکته آخر آنکه به کارت شبکه وایرلس WNIC گفته می‌شود که حرف W در آن مخفف واژه  Wireless است.

کارت شبکه لپ تاپ

عیب‌یابی و تعمیر کارت شبکه لپ تاپ

به طور کلی کارت شبکه لپ تاپ اصولاً چیزی برای خراب شدن ندارد و معمولاً یا اتصالات آن مشکل پیدا می‌کند و یا مشکل از سیستم عامل است. در این بخش ضمن اشاره به برخی اشکالات مرتبط با کارت شبکه لپ تاپ و بررسی آنها، راهکارهایی جهت رفع و تعمیر آنها ارائه خواهد شد.

در صورتی که با مراجعه به بخش مدیریت قطعات سخت افزاری (device Manager) کارت شبکه لپ تاپ نمایش داده نمی‌شود، این موضوع احتمالاً به دلیل آن است که لپ تاپ فاقد کارت شبکه است. این مسئله (اظهار بخش مدیریت لپ تاپ مبنی بر نبود کارت شبکه در لپ تاپ) به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد که برخی از آنها عبارتند از:

  • خرابی مادربرد: 

گاه اشکال پیش آمده در کارت گرافیک لپ تاپ، به دلیل خرابی مادربرد است. در این وضعیت توصیه می‌شود مادربرد تعمیر و یا تعویض گردد. توصیه می‌شود به جای تعویض مادربرد، از یک کارت wi-fi روی شکاف PCMCIA استفاده نمایید.

  • خرابی نرم افزار شبکه: 

برای رفع این اشکال در وهله نخست نرم‌افزار راه‌انداز کارت شبکه بی‌سیم را حذف نمایید و مجدداً آن را نصب کنید. در صورتی که مشکل کارت شبکه لپ تاپ رفع نشد، سیستم عامل لپ‌تاپ را فرمت کرده و مجدداً درایور کارت شبکه را نصب نمایید.

  • قطع کارت شبکه بی‌سیم از مادربرد: 

عدم شناسایی کارت شبکه لپ تاپ ممکن است به دلیل اکسیده شدن نقاط اتصال کارت شبکه بی‌سیم با مادر برد و در نهایت قطع ارتباط میان آن‌ها اتفاق افتاده باشد. در چنین شرایطی می‌بایست کارت بی‌سیم را از محل خود خارج کرده و برای تمیز کردن نقاط تماس کارت شبکه با مادربرد اقدام کرد.

  • خرابی کارت شبکه: 

در صورتی که راهکارهای ارائه شده در سطور فوق پاسخگو نبود، می‌بایست جهت تعویض کارت شبکه لپ تاپ اقدام کرد.

نکاتی چند درباره تعویض کارت شبکه لپ تاپ

خوشبختانه تعویض کارت شبکه لپ تاپ کار چندان پیچیده‌‌ای نیست و با اندک دقت و دستکاری، توسط خود کاربر نیز قابل انجام است. با این وجود به دلیل ظرافت بالای قطعات لپ تاپ و حساسیت بالای آنها، توصیه می‌شود سرویس‌های مرتبط با تعویض و تعمیر کارت شبکه صرفاً توسط کارشناسان تعمیر انجام پذیرد. 

به ویژه آنکه کارت شبکه لپ تاپ ارتباط مستقیمی با مادربرد دارد و این موضوع سبب می‌گردد با اندک بی‌مبالاتی، آسیب شدیدی به دستگاه وارد شود. از این رو قویاً توصیه می‌شود بررسی، عیب‌یابی، تعمیر و تعویض کارت شبکه لپ تاپ توسط کارشناسان تعمیر لپ تاپ انجام شود.

مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ

تخصصی ترین تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ – نظیر تعمیر و تعویض کارت شبکه لپ تاپ – با حضور در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ قابل دریافت است. تعمیرات لپ تاپ انجام شده در این مرکز به دلیل استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و جدیدترین ترفندها، بهبود و ارتقاء عملکرد دستگاه های معیوب و بازیابی کیفیت اولیه آنها را سبب گشته است. 

کارشناسان این مرکز با تمرکز بر لپ تاپ های متعدد و واکاوی تعداد بیشماری از آنها، تسط بالایی بر ساختار این دستگاه‌ها یافته اند به گونه‌ای که عیب‌ یابی هر یک از آنها را در کمترین زمان ممکن انجام داده و عملیات تعمیر را با بالاترین میزان موفقیت به اتمام می‌ رسانند. 

تعمیرات انجام شده در مرکز تعمیرات لپ تاپ محدود به برند و مدل خاص نیست؛ از همین رو شما کاربران گرامی می توانید در صورت بروز هر گونه اشکال و اختلال در دستگاه های خویش به این مجموعه مراجعه و تخصصی ترین خدمات و سرویس های ممکن در حوزه تعمیرات لپ تاپ را دریافت نمایید.

واحدهای تعمیرات لپ تاپ

مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ متشکل از پارت های متعددی است که در هر یک از آنها، سرویس های تخصصی مرتبط با یکی از لپ تاپ های موجود در بازار اعم از ایسوس، لنوو و … به مراجعان ارائه می گردد. مراجعان به این مرکز، بسته به نوع و مدل لپ تاپ و اشکال پیش آمده در آن به یکی از پارت های تعمیرات لپ تاپ راهنمایی شده و در آن سرویس های مورد نیاز را دریافت می کنند.

 واحدهای موجود در این مرکز تمامی لپ تاپ ها را پشتیبانی کرده و تمامی ایرادات ایجاد شده در هر یک از لپ تاپ ها را برطرف می سازند. جهت آشنایی با واحدهای تعمیر لپ تاپ موجود در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ به بخش های دیگر سایت مراجعه نمایید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر