گشایش قفل لپ تاپ

گشایش قفل لپ تاپ به عوامل بسیاری وابسته است. در بعضی از لپ تاپ ها اگر به مدت ۷۲ ساعت باتری مادربرد را برداریم، پسورد آنها شکسته و گشایش قفل لپ تاپ حاصل می شود. در لپ تاپ های جدید به هیچ طریق حتی با برداشتن باتری هم امکان گشایش قفل لپ تاپ وجود ندارد. در برخی لپ تاپ ها یک Jumper برای پاک کردن cmos به اسم CLR-CMOS یا CLR-CMS یا در برخی از مادربردها به اسم CLR-RTC وجود دارد. به هرحال گشایش قفل لپ تاپ ها با توجه به برند، مدل مادربرد و سال تولیدشان به روش های متفاوتی امکان پذیر است.

گشایش قفل لپ تاپ

راه های گشایش قفل لپ تاپ

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هر کاربری پیش بیاید این است که رمز عبور لپ تاپ خود را فراموش کند. برای گشایش قفل لپ تاپ سه راه بیشتر نداریم که در زیر توضیح می دهیم؛

تعویض سیستم عامل :

این روش بسیار وقت گیر است و همچنین باعث از دست رفتن فایل‌هایی خواهد شد که در درایو سیستم عامل قرار دارند. پس فقط در مواقع ضروری بریا گشایش قفل لپ تاپ از آن استفاده می کنیم.

استفاده از نرم افزارها :

  • برخی برنامه‌ها نیز می‌توانند به شما کمک کنند تا گشایش قفل لپ تاپ برای شما امکان پذیر شود.
  • در این روش برای گشایش قفل لپ تاپ نیاز به هیچ ابزار خاصی ندارید و تنها با استفاده از قابلیت‌های خود سیستم عامل ویندوز مشکل را حل می‌کنید.

علت و راهکارهای رفع مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ در این مقاله !

نکته مهم پیش از گشایش قفل لپ تاپ

 قبل از هر گونه اقدامی برای گشایش قفل لپ تاپ باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورت داشتن هرگونه فایل رمزنگاری شده در حساب کاربری خود، استفاده از روش‌های ذکر شده یا سایر روش‌های تغییر کلمه عبور به معنای از دست دادن آن فایل ها به صورت دائم خواهد بود. مگر اینکه قبل ز اقدام به گشایش قفل لپ تاپ، یک کپی از گواهی رمزنگاری ( Encryption Certificate ) فایل‌های مذکورگرفته باشید.

چگونگی گشایش قفل لپ تاپ

رمزهای عبور مشترک

ما برای گشایش قفل لپ تاپ با مارک ها و مدل های مختلف Bios رمزهای عبوری معرفی می کنیم و امیدواریم مشکل شما را حل کند.

AWARD BIOS :

AWARD SW, AWARD_SW, Award SW, AWARD PW, _award, awkward, J64, j256, j262, j332, j322, 01322222, 589589, 589721, 595595, 598598, HLT, SER, SKY_FOX, aLLy, aLLY, Condo, CONCAT, TTPTHA, aPAf, HLT, KDD, ZBAAACA, ZAAADA, ZJAAADC, djonet

AMI BIOS :

AMI, A.M.I., AMI SW, AMI_SW, BIOS, PASSWORD, HEWITT RAND, Oder

رمزهای عبور زیر را بر هر نوع Bios می توانید امتحان کنید :

LKWPETER, lkwpeter, BIOSTAR, biostar, BIOSSTAR, biosstar, ALFAROME, Syxz, Wodj

توجه داشته باشید برای گشایش قفل لپ تاپ، هنگام وارد کردن رمزهای عبور حروف بزرگ را به صورت بزرگ و حروف کوچک را به صورت کوچک وارد کنید.

برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ با پسورد مادر

برخی از شرکت های سازنده لپ تاپ یک سری کلمه عبور به نام backdoor یا در پشتی را برای بایوس شما ارائه می دهند تا مشتری برای گشایش قفل لپ تاپ خود از آنها استفاده کند. قبل از استفاده از هر ابزاری تلاش کنید بایوس خود را با استفاده از backdoor رمزگشایی کنید.

دانلود نرم افزار Clear CMOS برای حذف پسورد بایوس فراموش شده

می توانید پسورد BIOS را تنها با استفاده از یک نرم افزار کرکینگ به نام Hirens BootCD 15.2 بردارید. استفاده از این روش برای گشایش قفل لپ تاپ به تخصص نیاز دارد.

برداشتن رمز بایوس لپ تاپ با برنامه CMOS De-Animator

CMOS De-Animator در مقایسه با اکثر ابزارهای هک / ریست BIOS یک ابزار به روز است و می تواند رمز عبور BIOS را از طریق ویندوز ریست کند. آخرین نسخه این برنامه برای گشایش قفل لپ تاپ با هر دو سیستم عامل ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی سازگار است.

حذف پسورد بایوس لپ تاپ با BIOS Master Password Generator

اگرچه قطع برق و جدا کردن چند دقیقه ای باتری از مادربرد ممکن است پسورد را حذف می کند، اما این روش برای گشایش قفل لپ تاپ احتمالا کمتر کار می کند و همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم مربوط به مدل های قدیمی لپ تاپ است؛ این در حالی است که برای امنیت بیشتر پسورد در لپ تاپ های جدید معمولا پسورد روی تراشه EEPROM به صورت جداگانه ذخیره می شود و متکی بر باتری بایوس نیست و با قطع برق این روش جواب نمی دهد.

مرکز تعمیرات لپ تاپ

تکنسین های ما در مرکز گشایش قفل لپ تاپ برای رفاه حال هر چه بیشتر کاربران به صورت ویژه پیشنهاد می دهد که به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی در حین بازیابی رمز، عملیات گشایش قفل لپ تاپ را به تعمیرکاران و تکنسین های ارشد این مرکز بسپارند.

مرکز تعمیرات لپ تاپ با کادری مجرب و تجهیزاتی پیشرفته، بهترین خدمات رسانی را در حوزه تعمیر لپ تاپ برای همه کاربران در نظر گرفته است. این مرکز در بخش های تخصصی و ویژه به بررسی مشکلات لپ تاپ ها می پردازد و به حرفه ای ترین شیوه ممکن عملیات تعمیر را انجام می دهد.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر