دلایل آب دادن کولر گازی

وقتی کولر گازی آب می دهد ، نباید دستپاچه شوید. این مشکل یکی از مشکلات رایج کولرگازی است که به دلایل مختلف ظاهر می شود. آب دادن کولر گازی ارتباط مستقیمی با کارکرد کلی و ساختار ذاتی این دستگاه دارد. به طور کلی کولر گازی با رطوبت هوا ارتباط دارد. رطوبت هوا همان بخار موجود در هوا است که بسیار شفاف و بی‌رنگ است و می تواند تحت شرایطی به قطرات آب تبدیل شود. نسبت رطوبت مناطق آب و هوایی باهم متفاوت است؛ به طوری که در مناطق گرم خشک کمترین رطوبت و مناطق ساحلی بیشترین رطوبت وجود دارد.

ساختار و عملکرد کولرگازی این است که رطوبت هوا را از محیط جمع کرده و به‌صورت آب از خود خارج ‌کند. آب محیط یا همان رطوبت هوا داخل یک ناودانی ریخته می شود و از طریق لوله درین (تخلیه) به بیرون منتقل می‌شود. وقتی کولر گازی آب می دهد، به این معنی است که در این مسیر ایراد و اختلالی وجود دارد. بیایید با هم علل چنین اختلالی را بررسی کنیم.

دلایل آب دادن کولر گازی

چرا کولر گازی آب می دهد ؟

وقتی کولر گازی آب می دهد ، باید صفر تا صد اجزا و قطعاتی که حتی می توانند کمترین تاثیر را در این مشکل داشته باشند، بررسی کنیم. آب دادن کولر گازی  وضعیت عادی نیست. حتما اختلالی حادث شده است که کولر مجبور شده است رطوبتی که از هوا دریافت می کند و به آب تبدیل می کند، از قسمتی سرریز کند. پس اگر با چنین اختلالی روبه هستید، در عین حالی که خونسردی خود را حفظ می کنید، به موقع برای رفع آن وارد عمل شوید.

مسدود شدن خروجی سینی تخلیه آب با ناودانی کولر

وقتی کولر گازی آب می دهد ، مسدود شدن لوله درین اولین گزینه ای است که باید به آن شک کرد. با مسدود شدن این لوله، آب از ناودانی کولر سرریز کرده و از زیر آن بیرون می‌ریزد.

این مطلب مفید رو از دست نده : علت کار نکردن موتور کولر گازی چیست ؟

شکستن سینی یا قاب ناودانی آب

شکستگی سینی پشت کولر گازی در آب دادن کولر گازی موثر است. درست نصب نشدن پنل یا بالانس نبودن فن بلور داخلی می تواند باعث شکسته شدن سینی پشت کولر گازی شود، لذا وقتی کولر گازی آب می دهد، حتما این مورد را هم بررسی کنید.

قرارگیری نامناسب لوله درین

در بعضی از فضاها به دلایل مختلفی لوله درین را داخل یک سطل قرار می دهند تا آب داخل آن ریخته شود. با پر شدن سطل، آب به داخل کولر بر می گردد و کولر به آبریزش می افتد. وقتی کولر گازی آب می دهد، تا خوردن لوله درین، مسدود شدن لوله درین با لجن یا گرد و خاک و عدم رعایت شیب شیلنگ تخلیه نیز می توانند دلیل این مشکل و اختلال باشند.

عایق نبودن لوله کولر گازی

بسیاری از کارشناسان وقتی کولر گازی آب می دهد، به موضوع عایق نبودن لوله کولر گازی نیز شک می کنند؛خصوصاً لوله‌های زیر یونیت داخلی. اگر لوله برگشت یا لوله گاز با عایق کاملا پوشانده نشود، رطوبت هوا جذب آن شده و به‌صورت مایع و قطره‌قطره به محیط بر می گردد.

کمبود گاز در کولر گازی

وقتی کولر گازی آب می دهد، باید به موضوع کمبود گاز در کولر گازی توجه کنید، زیرا با کم شدن گاز کولر، سیکل آن به هم ریخته و فین‌های اوپراتور یخ می زند. در این حالت با خاموش شدن دستگاه حجم زیادی از یخ های آب شده داخل ناودانی کولر می ریزد و به علت عدم تخلیه آن از دستگاه سر ریز می شود.

تعمیر کولر گازی در محل

واحد تعمیر کولر گازی در محل با در نظر گرفتن سختی و مشقت حمل و جابه جایی و نصب کولر گازی برای تعمیر، خدمات تعمیر در محل را راه اندازی کرده است. تعمیر کولر گازی در محل نه تنها شما را از حمل و جابه جایی دستگاه بی نیاز می کند، بلکه در زمان دریافت خدمات نیز بسیار صرفه جویی می کند. 

به طوری که در سریع ترین زمان ممکن می توانید خدماتی با کیفیت دریافت کنید. در این سرویس هیچ محدودیتی برای کاربران قائل نشده ایم. تمام کاربران تهرانی و شهرستانی می توانند تنها با یک تماس کوتاه از انبوهی خدمات و سرویس هایی که توسط نمایندگی تعمیر کولر گازی در محل ارائه می شود، بهره مند شوند. برای دریافت اطلاعات تماس از صفحه “تماس با ما” کمک بگیرید.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر