مشکلات رایج کولرگازی

کولرگازی ها علاوه بر مزایای بسیاری که دارند صرف نظر از نوع برندشان دچار اختلالات بسیاری نیز می شوند. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع مشکلات رایج کولرگازی بپردازیم. مشکلات کولرگازی اگر به موقع مورد بررسی و تعمیر قرار نگیرند دردسر و نگرانی های بسیاری را برای کاربران ایجاد می کنند به همین دلیل لازم است در صورت مشاهده ی هرگونه خرابی فورا به نمایندگی تعمیرات کولرگازی مراجعه کنید.

کولرگازی ها معمولا تحت تاثیر کارکرد بیش از اندازه دچار اختلال می شوند. به همین دلیل برای نگهداری بهتر از این دستگاه لازم است در میزان استفاده از کولرگازی ملاحظاتی داشته باشید. در ادامه به بررسی تخصصی مشکلات رایج کولرگازی و خدمات ارائه شده در واحد نمایندگی کولرگازی می پردازیم.

مشکلات رایج کولرگازی

بررسی تخصصی مشکلات رایج کولرگازی

کولر گازی ها معمولا بعد از گذشت مدتی از شروع به کارشان، دچار مشکلات عملکردی مختلفی می شوند. با توجه به این که اسن دستگاه ساعات طولانی روشن است، استهلاک آن به مرور زمان چندان غیرعادی نیست. آنچه اهمیت دارد این است که با عیب یابی به موقع و تعمیر کولر گازی، از تداوم مشکل و آسیب دیدگی شدیدتر دستگاه جلوگیری کنید. به عنوان بخشی از مهم ترین مشکلات رایج کولرگازی ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فیلتر هوای کثیف

یکی از مهم ترین مشکلات کولرگازی، آلودگی فیلترهای این دستگاه است. فیلتر هوا جزو مهم ترین قطعات این دستگاه است و تمیز بودن آن، کیفیت کاری کولر را ارتقا می دهد. اما اگر این قطعه به موقع تمیز یا تعویض نشود، ایراداتی همچون خنک نکردن را ایجاد می کند.

کاهش سرمایش کولرگازی

یکی دیگر از مشکلات رایج کولر گازی، کاهش سرمای آن است. این اختلال در اغلب موارد به دلیل نشت گاز به وجود می آید. کمبود گاز در کولرگازی و یا به اتمام رسیدن آن در این دستگاه منجر به کاهش سرمایش شده و به مرور باعث می شود که تنها باد گرم از کولر منتشر شود. بهتر است در زمان مناسب، اقدام به شارژ گاز کولر گازی خود کنید تا شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشید.

روشن نشدن سیستم تهویه مرکزی

در صورت روشن نشدن کولرگازی بهتر است در قدم اول ترموستات و کنترل را تنظیم کنید. اگر با این کار مشکل برطرف نشد لازم است به مرکز تخصصی تعمیرات کولرگازی مراجعه کنید.

نشت آب از کولرگازی

در مواقعی که راه آب خروجی کولرگازی مسدود شده باشد، نشت آب یا آبریزی کولرگازی رخ می دهد. در این موارد آب کولر از پنل آن خارج می شود و به دنبال تکرار این وضعیت، احتمال ایجاد اتصالی و مسائلی از این دست بالاست. برای رفع این مورد از مشکلات رایج کولر گازی، مسیر خروج آب را چک کرده و در صورت انسداد این مسیر، آن را باز کنید.

صدای ناهنجار یا لرزش کولرگازی

علت این صدا معمولا مربوط به پنل (یونیت داخلی) یا یونیت خارجی کندانسور می باشد. یکی دیگر از دلایل تولید این صدا به دلیل بالانس نبودن فن یونیت خارجی و یا فن یونیت داخلی می باشد. لق شدن پایه های کمپرسور و یا شل شدن آن ها نیز یکی دیگر از دلایل این اختلال است. این موارد با آچارکشی برطرف می شوند.

خرابی برد الکتریکی

خرابی این قسمت به دلیل کاربردهای بسیار آن ممکن است منشا سایر مشکلات رایج کولر گازی باشد. به عنوان مثال وقتی کولر روشن نشده و یا خود به خود خاموش می شود، ممکن است برد آسیب دیده باشد. با تعمیر برد الکتریکی کولر گازی یا تعویض این قطعه می توان مشکلات ناشی از خرابی آن را برطرف کرد.

خرابی فن بیرونی یا کندانسور

وظیفه ی این فن انتقال گرمای داخلی محیط به فضای خارج از خانه یا اداره است. بنابراین اختلال در عملکرد این فن منجر می شود هوای گرم داخل محیط به بیرون منتقل نشود. در این مواقع گرمای موجود در محیط بر کمپرسور تاثیر گذاشته و سیکل سرمایش کولرگازی را با اختلال مواجه می کند.

برفک زدن لوله ها

 در کنار تمامی مشکلات رایج کولر گازی، برفک زدن لوله ها را هم باید مد نظر قرار داد. وقتی میزان گاز کولر کاهش پیدا می کند و یا فیلترها آلوده می شوند، شاهد ایجاد برفک هایی روی لوله های کندانسور دستگاه هستیم. این مساله می تواند سیکل سرمایشی کولر را دچار مشکل کرده و با ایراد مواجه سازد. بهتر است هرچه زودتر لوله ها را تمیز کرده و یا در صورت نیاز آنها را تعویض نمایید تا مشکل حل شود.

بوی بد از کولرگازی

بوی بد از کولر گازی می‌تواند تجربه ناخوشایندی باشد، به خصوص در گرمای تابستان. این بو می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله:

کپک و قارچ:

  • رطوبت بالا در داخل کولر گازی می‌تواند به رشد کپک و قارچ منجر شود که بوی بدی تولید می‌کنند.

آلودگی:

  • گرد و غبار، دود و سایر آلاینده‌ها می‌توانند در داخل کولر گازی جمع شده و بوی بدی ایجاد کنند.

جوندگان و حیوانات:

  • جوندگان و حیوانات کوچک ممکن است در داخل کولر گازی لانه گزینی کنند و بمیرند و بوی بدی ایجاد کنند.

مشکلات الکتریکی:

  • مشکلات الکتریکی، مانند اتصالی یا سوختن موتور، می‌توانند بوی دود یا بوی لاستیک سوخته ایجاد کنند.

راهکارهای حل مشکلات کولر گازی

برای برطرف کردن مشکلات رایج کولرگازی، نیاز به باز کردن دستگاه و بررسی دقیق قطعات داخلی آن است. تعمیرکار با توجه به نوع مشکل ایجاد شده، قطعه مرتبط با آن را بررسی کرده و در صورت نیاز، آن را تعمیر یا تعویض می کند. البته این کار باید توسط تعمیرکاران ماهر و مجرب انجام شود؛ در غیر این صورت ممکن است با یک اشتباه، کولر به طور کلی از کار بیفتد و حتی قابل تعمیر هم نباشد. با انجام اقداماتی مثل تمیز کردن فیلتر هوا، تعمیرات کندانسور، تعمیر یا تعویض پنل داخلی، بررسی و رفع انسدادهای احتمالی لوله ها، تعمیر و یا تعویض اتصالات، اصلاح سیم کشی و …، مشکلات ذکر شده برطرف می شوند و عملکرد دستگاه به حالت اولیه خود باز می گردد. امدادکار برای ارائه تخصصی ترین خدمات در زمینه تعمیر کولر گازی در خدمت شماست.

خدمات واحد تعمیرات کولرگازی

  • روشن نشدن کولرگازی (قطع بودن سیم‌های رابط کولر گازی)
  • رفع اشکال روشن نشدن فن با وجود کار کردن کمپرسور در مرکز تعمیر کولر (خرابی خازن راه انداز موتور فن)
  • جابجایی کولر کولرگازی توسط کارشناسان مرکز تعمیر کولرگازی
  • تعمیر برد کولرگازی معمولی و کولرگازی اینورتر
  • نشت‌یابی و شارژ گاز کولرگازی توسط کارشناسان مرکز تعمیر کولرگازی
  • لوله‌کشی توکار جهت نصب کولرگازی
  • تعمیر شیر برقی (تعویض شیربرقی)
  • تعمیر موتور فن (تعویض موتور برقی)
  • تعویض کمپرسور کولرگازی اینورتر و معمولی
  • تأمین تمام قطعات کولرگازی (اینورتر ومعمولی)

نمایندگی تعمیرات کولر

تعمیرات انواع کولر در این نمایندگی امکان پذیر است. نمایندگی تعمیرات کولر به دلیل بهره مندی از تمام امکانات مورد نیاز برای تعمیرات قادر است سرویس های مربوطه را در مدت زمانی کوتاه ارائه کند. تعمیرات در این نمایندگی توسط برترین مهندسان و متخصصان انجام می شود. نمایندگی کولرگازی تمامی برند های محبوب کولرگازی را به صورت اورجینال به فروش می رساند. تعمیرات انواع کولرگازی در برند های مختلف با مراجعه به این نمایندگی امکان پذیر است. این مرکز قادر است به صورت تخصصی تعمیرات انواع کولرگازی را انجام دهد. تعویض قطعات عیوب کولرگازی با مراجعه به این مرکز امکان پذیر است. برترین برند های کولرگازی عبارتند از سامسونگ، ال جی، توشیبا، شارپ و…

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر