سوختن موتور کولر گازی و نحوه تعمیر و تعویض آن

سوختن موتور کولر گازی، مشکلی نسبتا رایج است که افراد زیادی از بروز آن شکایت دارند. با توجه به این که موتور تقریبا با تمامی بخش های دستگاه در ارتباط است، سوختن آن می تواند موجب از کار افتادن کولر شود. به عنوان مثال، اورلود کولر گازی که قبلا در مورد آن صحبت کرده ایم، یکی از پیامدهای سوختن موتور است. آنچه اهمیت دارد این است که در صورت سوختن این قطعه، هرچه سریع تر اقدامات ترمیمی مورد نیاز انجام شوند. در غیر این صورت ممکن است کولر به طور کلی از کار بیفتد و دیگر امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد.

در ادامه مطلب پیش رو راجع به سوختن موتور کولر و اسپلیت، دلایل آن و نیز روش های رفع این مشکل اطلاعات کاربردی را به شما ارائه می دهیم. بد نیست بدانید که در اغلب موارد شدت آسیب دیدگی موتور به اندازه ای است که امکان تعمیر این قطعه وجود ندارد. به همین دلیل هم تعمیرکاران اقدام به تعویض موتور کولر گازی می کنند تا چرخه کاری دستگاه مجددا به حالت عادی باز گردد. توصیه اکید می کنیم که در صورت سوختن موتور کولر یا اسپلیت، حتما برای تعمیر یا تعویض آن از تکنسین های مجرب تعمیرات کولر گازی کمک بگیرید تا دستگاه آسیب بیشتری نبیند.

سوختن موتور کولر گازی

دلایل سوختن موتور کولر گازی

موتور یا کمپرسور کولر گازی، به دلایل مختلفی دچار نقص شده و ممکن است بسوزد. کار کردن کمپرسور در حالی که کولر گازی ندارد، مهم ترین دلیل سوختن این قطعه است. در این شرایط به موتور فشار می آید و احتمال سوختن آن بسیار بالا خواهد بود. به همین دلیل هم تعمیرکاران همیشه بر شارژ کولر گازی در زمان مناسب تاکید دارند. یکی دیگر از عواملی که منجر به سوختن کمپرسور کولر گازی می شود، نوسانات برق است. در این شرایط ولتاژ وارد شده به دستگاه بیشتر از حد مجاز است و وضعیت اورلود اتفاق می افتد.

در این صورت، موتور میسوزد و فرایند خنک سازی محیط نیز متوقف می گردد. کثیف بودن کنداسور نیز می تواند منجر به سوختن این قطعه و بروز مشکلات جدی در عملکرد کولرگازی شود. حتی گاهی نشتی آب و تداوم آن باعث رسیدن رطوبت به موتور و سوختن آن می شود. پس از شناسایی علت یا علت های سوختن موتور کولر گازی باید این قطعه به شکل تخصصی ترمیم یا تعویض شود.

برای تعمیرات کولر گازی خود با ما در ارتباط باشید !

تعویض موتور کولر گازی

بهترین راه برای رفع مشکل سوختن موتور کولر گازی، تعویض این قطعه است. با تعویض کمپرسور، اگر به صورت درست و با استفاده از قطعه اورجینال انجام شود، کولر جان تازه می گیرد و با کیفیت قبلی کار می کند. تیم تعمیرات کولر گازی در مرکز سخت افزار ایران، برای تعویض موتور اول کندانسور دستگاه را باز می کنند.

سپس سر لوله های کمپرسور را جوشکاری کرده و آنها را باز می کنند.  پس از بیرون آوردن موتور آسیب دیده، باید گاز کولر به طور کامل تخلیه شود. سپس موتور آسیب دیده از دستگاه خارج شده و موتور یا کمپرسور جدید در آن جایگذاری می گردد. پس از بستن لوله ها و اتصالات کندانسور، کولر گازی تست می شود تا تکنسین اطمینان پیدا کند که موتور جدید به درستی نصب شده است.  

آیا امکان تعمیر موتور کولر گازی وجود دارد؟

سوختن موتور کولر گازی معمولا راهی جز تعویض این قطعه ندارد. با این حال در برخی موارد، امکان تعمیر موتور کولر هم وجود دارد. روند تعمیر کمپرسور به این ترتیب است که اول دستگاه خاموش و از برق جدا می شود. سپس پنل کولر باز می شود و کابل ها و سیم های متصل به موتور نیز جدا می گردند. پس از این کار، تکنسین می تواند موتور را از کولر خارج کند. حالا درب موتور را با یک پیچ گوشتی مخصوص باز می کنند و اتصالات و گیره های داخل آن را جدا می نمایند. اجزای آسیب دیده موتور، متناسب با شدت و نوع خرابی، ترمیم شده و یا تعویض می گردند. سپس تمامی اتصالات مطابق قبل بسته شده و درب موتور نیز بسته می شود. در نهایت تعمیرکار کولر گازی، پنل را بسته و ضمن روشن کردن دستگاه، آن را امتحان می کند.

در بخش مقالات وب سایت نمایندگی کولر گازی، شما را با نحوه ترمیم و تعویض قطعات انواع کولر و اسپلیت و چگونگی رفع مشکلات این دستگاه ها آشنا می کنیم.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر