کار نکردن ریموت کنترل اسپلیت

اسپلیت ‌ها در واقع همان کولرهای گازی قدیمی هستند که تغییراتی در ساختار و عملکرد آنها به وجود آمده است. به عبارتی دیگر اسپلیت های موجود، همان وظیفه خنک سازی و تهویه هوای محیط را برعهده دارند با این تفاوت که تغییراتی در ساختار و سیستم فیزیکی آنها ایجاد شده است. یکی از بارزترین تغییرات ایجاد شده در اسپلیتها، که در نگاه اول قابل مشاهده است، تغییر شکل ظاهری آنها در قیاس با کولرهای گازی است.

اسپلیت های امروزی، دستگاهی دو تکه هستند و از یک پنل خارجی و یک پنل داخلی تشکیل شده اند. تفاوت برجسته دیگر این دستگاه ها وجود ریموت کنترل است که امکان دسترسی به تنظیمات دستگاه را از راه دور فراهم کرده است. اگرچه این بخش از دستگاه یعنی ریموت کنترل، کار با اسپلیت را آسان کرده است اما بروز خرابی در آن نسبتا دردسرساز است و می بایست در اسرع وقت برطرف گردد.

کار نکردن ریموت کنترل اسپلیت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در بخش های آتی به چند مورد از آنها پرداخته خواهد شد. در صورت مواجهه با اشکال کار نکردن ریموت کنترل اسپلیت می توانید اشکالات پیش آمده در این بخش از دستگاه را با مراجعه به مرکز تخصصی تعمیرات اسپلیت تعمیر نمایید.

کار نکردن ریموت کنترل اسپلیت

بررسی علل کار نکردن ریموت کنترل اسپلیت

ریموت کنترل اسپلیت نیز همانند تمامی ریموت های دیگر، انرژی مورد نیاز خود را از باتری تأمین می کند. بنابراین در صورت کار نکردن ریموت کنترل اسپلیت نخستین و منطقی ترین اقدام آن است که باتری های دستگاه تعویض و یا تست شود. در صورتی که کار نکردن ریموت کنترل اسپلیت با وجود پر بودن باتری آن ادامه پیدا کرد بهتر است موارد درج شده در بخش های زیر را امتحان و تست نمایید. توصیه می شود تعمیرات ریموت کنترل اسپلیت صرفاً به دست تعمیرکاران حرفه ای در این حوزه انجام پذیرد و افراد مبتدی و غیرحرفه ای از دستکاری این بخش از دستگاه خودداری ورزند. آموزش استفاده از ریموت کولر گازی را بخوانید.

خرابی ریموت کنترل

نخستین احتمالی که در زمان کار نکردن ریموت کنترل اسپلیت می توان داد آن است که باتری ریموت تمام شده است. اگر با نصب باتری جدید مشکل حل نشد و مجبور هستید که کولر گازی را به صورتی دستی و از طریق دکمه‌های روی کولر گازی روشن و خاموش کنید، ممکن است که کنترل ایراد پیدا کرده باشد و باید کنترل جدید خریداری نمایید.

خرابی برد کنترل اصلی

همانگونه که می دانید برد کنترل اصلی یک رسیور (یا همان دریافت کننده) مادون قرمز دارد که سینگال‌های ریموت کنترل را دریافت می‌کند. اگر ریسیور کار نکند، ریموت کنترل قادر نخواهد بود با برد کنترل اصلی ارتباط برقرار کند. در صورتی که با بررسی دستگاه مطمئن شدید که کار نکردن ریموت کنترل اسپلیت ناشی از خرابی برد کنترل اصلی است بهتر است تعمیر ریموت کنترل و برد آن را به یکی از تعمیرکاران حرفه ای این حوزه بسپارید. گزینه دیگر جهت رفع این اشکال تعویض برد است.

راهنمای استفاده از ریموت کنترل اسپلیت کولر گازی

آشنایی با کلیدهای تعبیه شده در ریموت کنترل اسپلیت سبب می گردد تا دارندگان این دستگاه، به نحو شایسته تری از آن استفاده کنند و امکان بروز خرابی در آن را به حداقل برسانند. در صورتی که شما کاربران گرامی نیز از دارندگان و استفاده کنندگان دستگاه های اسپلیت هستید می توانید با مراجعه به بخش زیر با دکمه های موجود در ریموت کنترل این دستگاه بیشتر آشنا شوید و بدین ترتیب بهترین استفاده از آنها را داشته باشید. (در مورد استفاده از ریموت کنترل به این نکات توجه کنید: در هنگام استفاده از ریموت کنترل اطمینان حاصل کنید که مانعی در حد فاصل ریموت و گیرنده روی یونیت داخلی قرار نگرفته باشد. ریموت حداکثر در فاصله ۱۰ متری از یونیت داخلی کار خواهد کرد. ریموت را در معرض تابش مسقیم نور افتاب و یا در مجاورت منابع گرمایی قرار ندهید.

 

کلید ON / OFF

این کلید برای خاموش و روشن کردن دستگاه بکار می رود و با یکبار فشار دادن این کلید دستگاه بر اساس آخرین تنظیماتی که روی آن انجام شده شروع به استارت می کند.

کلید COOL

این کلید و نوشته روی کنترل حالت سرمایش را انتخاب می‌کند. در صورت کار نکردن ریموت کنترل اسپلیت و دکمه کول آن به مرکز تخصصی تعمیرات اسپلیت مراجعه نمایید.

کلید DRY

این کلید و نوشته روی کنترل حالت رطوبت زدایی را انتخاب می‌کند .

کلید FAN

این کلید و نوشته روی کنترل حالت فن را انتخاب میکند و فقط یونیت داخلی کار می کند و کمپرسور استارت نمی خورد.

کلید Swing

وزش افقی و یا عمودی حرکت باد با کمک این کلیدها تنظیم می شود. در بعضی از دستگاهها این کلید باید ۲ ثانیه نگه داشته شود تا دمپرهای چپ و راست عمل کند.

کلید RESET

این کلید در پایین ترین نقطه کنترل ، بصورت دایره ای بسیار کوچک قرار دارد. با فشار دادن این کلید دستگاه به تنظیم اولیه بازگشته و کلیه تنظیمات انجام گرفته ابطال خواهد شد و مجددا باید به دستگاه برنامه داد.

کلید LIGHT

این کلید برای روشن و خاموش کردن صفحه نمایش پنل داخلی استفاده می شود.

کلید TURBO

با فشار دادن این کلید ، دستگاه با حداکثر قدرت خود کار می کند و فقط در حالت گرمایش و سرمایش انجام پذیر است.

کلید AIR FLOW

این کلید برای چپ و راست کردن دمپرهای داخلی کاربرد دارد.

کلید AUTO CLEAN

با فشار دادن این کلید، عملکرد تمیز کردن خودکار فعال می شود. این عملکرد قبل و بعد از حالت خنک کردن و رطوبت گیری کار خواهند نمود. در صورت کار نکردن ریموت کنترل اسپلیت و دکمه آتو کلین آن به مرکز تخصصی تعمیرات اسپلیت مراجعه نمایید.

کلید SPEED

این کلید برای تغییر دور فن یونیت داخلی استفاده می شود.

کلید + و ­­–

افزایش و کاهش دما و زمان با استفاده از این کلیدها انجام می شود.

کلیدTIME/OFF و TIME /ON

این کلیدها برای برنامه ریزی خودکار جهت خاموش و روشن شدن کولر استفاده می شود. در صورت کار نکردن ریموت کنترل اسپلیت و دکمه تایم آن و تایم آف آن به مرکز تخصصی تعمیرات اسپلیت مراجعه نمایید.

کلید SMART

با فشار دادن این کلید عملکرد دستگاه بر اساس دمای اتاق هوشمند خواهد شد .

کلید SLEEP

فعال شدن مکانیزم خواب با فشار دادن این کلید فعال و با فشار دادن مجدد غیر فعال می شود.

کلید LOCK

با فشار دادن این کلید صفحه کلید روی یونیت داخلی قفل می شود و بیشتر در اماکن عمومی استفاده می شود.

کلید MODE

این کلید برای انتخاب نوع عملکرد بین سرمایش، گرمایش و … بکار می رود.

کلید HEAT

این کلید و نوشته روی کنترل حالت گرمایش را انتخاب می‌کند.

اگر به حوزه تعمیرات علاقه مند هستید پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش تعمیرات کولر را هم مطالعه کنید

واحدهای تعمیرات اسپلیت

مرکز تخصصی تعمیرات اسپلیت با تجهیز ساختار خویش به تمامی امکانات مورد نیاز، درصدد ارائه تخصصی ترین خدمات مرتبط با این محصول به دارندگان آن است. نمایندگی تعمیرات اسپلیت ارائه دهنده کلیه خدمات مرتبط با تعمیر، ترمیم، سرویس و تعویض قطعات این دستگاه نظیر تعمیر مشکل کار نکردن ریموت کنترل آن است.

تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز به دست تیمی از زبده ترین کارشناسان و با بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات ارائه می گردد. صبر و شکیبایی کارشناسان ما در حین کار و ارائه‌ راهنمایی ‌های مورد نیاز به مشتریان گرامی، از دلایل موفقیت این مرکز در حیطه خدمات ‌رسانی بوده‌ اند.

کاربران گرامی با مراجعه به این مرکز می ‌توانند ضمن بهره‌ مندی از خدمات ارائه شده در حوزه تعمیر، با به‌کارگیری مشاوره ‌ها و راهنمایی های کارشناسان و متخصصانِ حاضر در این مجموعه، بهترین تصمیمات را در زمینه تعمیرات اسپلیت اتخاذ کنند. واحدهای تعمیرات اسپلیت در بخش زیر معرفی می شوند.

واحدهای تعمیرات اسپلیت

مرکز تخصصی تعمیرات اسپلیت

مرکز تعمیر اسپیلت ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با این دستگاه نظیر شارژ گاز اسپیلت، نصب و جابه‌جایی اسپیلت، تعمیر و تعویض برد اسپیلت، تعمیر و تعویض کمپرسور، نشت‌یابی و شارژ گاز اسپیلت، لوله‌کشی توکار، تعویض قطعات معیوب اسپیلت و مواردی از این دست است.

متقاضیان سرویس های مذکور می توانند از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات اسپیلت تماس گرفته و درخواست خود، مبنی بر نیاز به حضور کارشناس تعمیر و سرویس اسپیلت را ثبت نمایند. بلافاصله پس از تماس متقاضی، یکی از کارشناسان مرکز تعمیرات اسپیلت در آدرش ثبت شده حضور یافته و سرویس های بهسازی و تعمیر را بر روی دستگاه اِعمال می نماید.

4.6/5 (55 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر تلویزیون ال جی در محل
نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی مناطق ایران
پست های اخیر